1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. ترخیص خودرو با قسط‌بندی جرائم؛ چرا برخی خودروهای 1400 پلاک نشدند؟

ترخیص خودرو با قسط‌بندی جرائم؛ چرا برخی خودروهای 1400 پلاک نشدند؟

10 خرداد 1401
  • 0

رئیس پلیس راهور فراجا، ادعای خودروسازان مبنی بر نبود پلاک برای پلاک‌گذاری خودروها را رد کرده و این مسئله را ناشی از کوتاهی برخی خودروسازان اعلام کرد.

امکان ترخیص خودرو با قسط‌بندی جرائم؛ چرا برخی خودروهای 1400 پلاک نشدند؟ 2.jpg

با قسط‌‌بندی جرائم، امکان تخصیص خودرو وجود دارد

سردارکمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور فراجا خبر از ادامه طرح ترخیص وسایل نقلیه توقیفی این طرح داد. طبق اعلام قبلی این سازمان، حدود ۲۹۳ هزار دستگاه موتورسیکلت و ۱۰۹ هزار دستگاه خودرو توقیف شد‌ه‌اند. این وسایل نقلیه می توانند با اعمال قسط بندی جرایم از پارکینگ‌ها ترخیص شوند. از این رو، مالکان این وسایل نقلیه توقیف شده، باید به پارکینگ‌ها مراجعه کنند و بعد از تعهد، وسیله نقلیه خود را تحویل بگیرند و جرائم آن را به صورت اقساطی پرداخت کنند.

وی افزود: درصورتی که وسیله نقلیه توقیف نشده باشد، مالکان با مراجعه به سامانه راهور120، استعلام تخلفات رانندگی خود را دریافت کرده، هر کدام از تخلفات را به صورت موردی انتخاب کنند و جریمه مربوط به آن را نیز پرداخت می کنند.

چرا برخی خودروهای 1400 پلاک نشده اند؟

رئیس پلیس راهور فراجا، علت پلاک نشدن خودروها به دلیل نبود پلاک را که توسط خودروسازان مطرح شده بود، رد کرد و گفت در حال حاضر در انبار شرکت ایران‌خودرو، بیش از 70 هزار و در انبار سایپا بیش از 60 هزار پلاک موجود است. وی در ادامه گفت پلیس در مدت زمان کمتر از 24 ساعت، شماره گذاری و پلاک خودرو را انجام می دهد؛ حتی زمانی که پلاک در یک شهر و مالک یا خودرو در شهر دیگری باشند.

وی این موضوع را ناشی از کوتاهی بعضی خودروسازان دانست و گفت : این یک تکلیف و حق قانونی است که خودروهای تولید سال ۱۴۰۰ که شماره شاسی آنها با گروه M کوبیده شده، باید پلاک سال ۱۴۰۰ را دریافت کنند. نمی توان انتظار داشت که پلیس خودروهای تولید شده در 1400 را با پلاک سال ۱۴۰۱ شماره گذاری کند. این اشتباه خودروساز است که  اصرار دارد خودروها با پلاک امسال شماره گذاری شوند. لازم است که باید بخشی از پول متقاضی به ان‌ها برگردانده شود و خودرو با پلاک سال ۱۴۰۰ شماره گذاری و به مردم تحویل داده شود.

هادیانفر با بیان اینکه تعدادی از خودروهای ایران خودرو، سایپا و زامیاد شامل این موضوع می‌شود، افزود: پلیس برای پلاک کردن خودروها هیچ مشکلی ندارد، اما اگر بخواهیم خودروها را با پلاک ۱۴۰۱ شماره گذاری کنیم، مشکل ایجاد خواهد شد. چون شماره شاسی سال ۱۴۰1، M نبوده و N است. به همین دلیل، باید خودروسازان مشکلات مربوط به خود را حل کنند و از پلیس انتظار تخلف نداشته باشند.



نظرات