1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. تخصیص خودرو به «منتخبین ذخیره» قرعه کشی سامانه یکپارچه

تخصیص خودرو به «منتخبین ذخیره» قرعه کشی سامانه یکپارچه

17 خرداد 1401
  • 3

رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: مشکلات مشاهده شده در اعلام نتایج منتخبین خرید خودرو، متمایز نشدن منتخبین ذخیره ( رزرو شده ) از برندگان اصلی بود. وی اعلام کرد که به منتخبینی که به عنوان ذخیره اعلام شده اند، در این دوره در قالب طرح‌های مشخص، خودرو تخصیص داده می‌شود.

صدیف بیک زاده در زمینه ابهامات ایجاد شده در رابطه با اعلام نتایج تخصیص خودرو از طریق سامانه یکپارچه فروش گفت: برای جلوگیری از قرعه‌کشی‌های دوباره در یک فرآیند تخصیص، حدود ۱۲ هزار نفر به عنوان منتخبان ذخیره مشخص شدند؛ اما این موضوع به‌صورت شفاف در سامانه یکپارچه، مشخص نشد و ابهاماتی را ایجاد کرد.

روابط عمومی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، صدیف بیک‌زاده در ادامه افزود: برای رفع دغدغه‌هایی که در این زمینه ایجاد شده است، به کسانی که در سایت با عنوان رزرو شده مشخص شده‌اند، با هماهنگی‌های لازم و در قالب سازوکار مشخص خودرو تخصیص می یابد. 

وی در ادامه گفت: تعیین منتخبان ذخیره به این علت بود که درصورتی که به هر علتی در فرآیند خرید خودرو، برندگان اصلی نتوانند در زمان تعیین شده، فرآیند را تکمیل کنند و یا موفق به واریز وجه شوند، این افراد جایگزین منتخبین اصلی شوند؛ اما در سامانه یکپارچه، نفر اصلی یا ذخیره بودن مشخص نشد و متأسفانه اطلاع‌رسانی نادرست از سوی برخی خودروسازان نیز بر این ابهامات دامن زد و نگرانی‌ها را دوچندان ساخت.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بیان کرد: تغییر رویه تخصیص خودرو، اعمال نظارت‌های شدید و شفاف‌سازی نیز فشار مضاعفی را بر سیستم جدید تخصیص خودرو وارد کرده بود که پیش از این، کنترل ها و نظارت به این حد نبوده است.

وی با اشاره به بررسی وضعیت تخصیص خودرو، در پایان افزود: در فرآیند تخصیص خودرو در سامانه تخصیص خودرو مقرر شده بود که در قدم نخست کنترل‌ها و نظارت‌های لازم انجام شود تا متقاضیان دارای شرایط به عنوان منتخبان اصلی تخصیص خودرو معرفی شوند.

 
منبع ایسنا


نظرات

  • حمگل حمگل (20 خرداد 1401 ساعت 13:04)

    الان توی سیستم ایرانخودرو واسه من زده یکپارچه -رزرو....موندم چکارکنم ...الان به بنده هم ماشین میدن ....تنها پیامکی که برا من اومد رزرو بود...کسی میدونه کمک کنه

  • S500 S500 (17 خرداد 1401 ساعت 20:52)

    پژو پارس TU5 برنده شدم.????

  • احسان احسان (17 خرداد 1401 ساعت 13:27)

    سلام من تو شرکت «بهمن خودرو» قرعه کشی شرکت کردم، این مشکل تغییر از برنده اصلی به برنده رزرو هم برای را من پیش آمده، فقط «ایران خودرو» نیست. لطفا «بهمن خودرو» هم اطلاع رسانی کنید.
    عکس های هر دو حالت برنده اصلی و برنده رزرو از سامانه یکپارچه فروش خودرو هم موجوده