1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه ثبت نام و فروش خودرو
  4. سامانه یکپارچه تخصیص خودرو - sale.iranecar.com مرداد 1401

سامانه یکپارچه تخصیص خودرو - sale.iranecar.com مرداد 1401

سامانه یکپارچه تخصیص خودرو - sale.iranecar.com
12 مهر 1401
  • 5

توقف فروش در سامانه تخصیص خودرو 

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که در نیمه دوم امسال قرعه کشی بر مبنای ثبت نام در سامانه یکپارچه فروش خودرو نخواهد بود و افزود: از این پس، این سامانه به منظور نظارت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بر تعداد فروش مجاز خودرو، تحویل به‌موقع خودرو توسط خودروسازان و همچنین اجرای مصوبات مجلس شورای اسلامی بهره برداری خواهد شد.

وی تخصیص عادلانه خودرو، افزایش امکان دسترسی مصرف کنندگان به خودرو، ایجاد شفافیت و رویه واحد در عرضه برای همه خودروسازان، همچنین افزایش تنوع و حق انتخاب برای مصرف کنندگان در هر دوره عرضه را از جمله مزایای سامانه یکپارچه تخصیص خودرو در راستای تنظیم بازار و ارتقای رضایت مصرف کنندگان عنوان کرد.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت همچنین بر رعایت الزامات قانونی مصوب مجلس شورای اسلامی مانند تخصیص 50 درصد ظرفیت تولید به طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و تخصیص 10 درصد ظرفیت تولید به طرح جایگزینی خودروهای فرسوده توسط این شرکت‌های خودروساز تأکید کرد.

وی در ادامه با اعلام این‌که در نیمه دوم امسال قرعه کشی بر مبنای ثبت نام در سامانه یکپارچه فروش خودرو نخواهد بود، گفت: از این پس، این سامانه به منظور نظارت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بر تعداد فروش مجاز خودرو، تحویل به‌موقع خودرو توسط خودروسازان و همچنین اجرای مصوبات مجلس شورای اسلامی بهره برداری خواهد شد.

قالیباف اضافه کرد: پیرو ابلاغیه 15 اسفند 1400 رئیس جمهور درباره بهبود وضعیت صنعت خودروسازی کشور، سامانه یکپارچه تخصیص خودرو تحت نظارت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان به منظور شفاف‌سازی فرآیند عرضه و تخصیص خودرو به مردم آغاز به کار کرد و تا شهریور سال جاری نسبت به برگزاری سه دوره عرضه خودرو در این سامانه اقدام شد. تخصیص عادلانه خودرو، افزایش امکان دسترسی مصرف کنندگان به خودرو، ایجاد شفافیت و رویه واحد در عرضه برای همه خودروسازان، همچنین افزایش تنوع و حق انتخاب برای مصرف کنندگان در هر دوره عرضه، از جمله مزایای سامانه یکپارچه تخصیص خودرو در راستای تنظیم بازار و ارتقای رضایت مصرف کنندگان بوده است. 

از این رو از ماه جاری ( مهرماه) فرآیند فروش خودرو به متقاضیان، از طریق سایت فروش خود خودروسازان انجام خواهد شد. 

فروش بدون قرعه کشی محصولات سایپا 

فروش فوق العاده و بدون قرعه کشی عادی و طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برای محصولات گروه خودروسازی سایپا از ساعت 14 روز چهارشنبه 16 شهریور ماه آغاز شد و در حال حاضر نیز امکان ثبت نام در این سامانه برای برخی از این محصولات وجود دارد.

گروه خودروسازی سایپا، فروش فوق العاده ۵ محصول کوییک S، کوییک پلاس با گیربکس اتوماتیک، کوییک R و کوییک R با گیربکس اتوماتیک را با موعد تحویل ۹۰ روزه از 16 شهریور آغاز کرده و این ثبت نام تا تکمیل ظرفیت این محصولات ادامه خواهد داشت. 

در این طرح، تنها خودرو ساینا S از مسیر قرعه کشی عرضه شد و فروش سایر محصولات شامل فروش فوق العاده و پیش فروش بدون محدودیت قرعه کشی انجام شد.
همچنین در این طرح فروش محدودیت عدم وجود ثبت نام و صدور فاکتور در فروش فوق العاده انواع خودرو کوییک به ۱۸ ماه و درخودرو ساینا S به ۲۴ ماه تغییر یافته است و در رابطه با خودرو شاهین محدودیت مذکور وجود ندارد.

ضمناً محدودیت پلاک انتظامی در تمامی روش های فروش (فوق العاده و پیش فروش) و تمامی محصولات به غیر از ساینا S اجرا نخواهد شد.
متقاضیان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https: //sale.iranecar.com نسبت به ثبت نام و تکمیل پروسه خرید خودرو در طرح مذکور شرکت نمایند.

 

تمدید مهلت ثبت نام در قرعه کشی سامانه تخصیص خودرو 

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از تمدید مهلت ثبت‌نام در سومین دوره از فروش و قرعه‌کشی یکپارچه خودروها خبر داد. امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت گفت: به دلیل درخواست متقاضیان مهلت ثبت‌نام در این مرحله تا ساعت ۱۶ روز شنبه ۱۹ شهریور ماه  تمدید شده است.


شایان ذکر است این فرصت در حالی تمدید شده است که با توجه به وقفه و اختلال چند ساعته‌ای که روز گذشته (پنجشنبه) در فرآیند ثبت‌نام شکل گرفت و تعدادی بسیاری نتوانستند در مهلت مقرر ثبت‌نام کنند، مورد درخواست متقاضیان بوده است. ثبت‌نام سومین مرحله از فروش محصولات خودروسازان از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو و به روش قرعه‌کشی (و البته طرح‌های خارج از فرآیند قرعه‌کشی) از روز چهارشنبه هفته‌ای که گذشت (۱۶ شهریور ماه) آغاز شد.

متقاضیان به مدت ۷۲ ساعت از زمان آغاز ثبت‌نام، فرصت داشتند با مراجعه به سایت سامانه به نشانی sale.iranecar.com نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند. در این مرحله‌ از فروش خودروها، علاوه بر فروش در قالب طرح عادی و طرح ویژه مادران (طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) طرح جایگزینی خودروهای فرسوده نیز اجرا شده است.

اعلام زمان برگزاری سومین فروش یکپارچه خودرو

امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت در گفتگو با خبرنگاران گفت: زمان ثبت نام سومین دوره قرعه کشی خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص را روز چهارشنبه 16 شهریور 1401 به مدت 3 روز می باشد. وی با اشاره به تنظیم مؤثر بازار خودرو با روش قرعه کشی یکپارچه گفت: آرامش و کاهش قیمت خودرو در بازار و افزایش 8 برابری شانس برنده شدن برای خودروهای پرطرفدار از جمله آثار مثبت قرعه کشی یکپارچه بود ضمن آنکه انتظار می‌رود تا پایان سال تمامی خودروها با افزایش تولید از شمول قرعه کشی خارج شوند. همچنین احتمالاً در این دور با افزایش تولید شاهد خروج خودروی دیگری از شمول قرعه کشی خواهیم بود. در این نیز، محدودیت هایی شامل کلیه خودروهای قابل عرضه توسط شرکت های خودروسازی خواهد بود؛ چه خودروهایی که در طرح های قرعه کشی قرار دارند و چه طرح های خارج از قرعه کشی.

محدودیت های ارائه شده در این نوبت از فروش

  • انطباق همزمان کارت ملی، گواهینامه، حساب بانکی و سیم کارت به نام شخص متقاضی برای ثبت نام
  • کد ملی (هر کدملی یک خودرو)
  • سن (بالای 18 سال)
  • برای کلیه طرح های تا اطلاع ثانوی، محدودیت فاصله زمانی آخرین خرید، از سایر خودروسازها (48 ماهه) ملاک می‌باشد.
    تبصره: الزام نداشتن پلاک فعال انتظامی برای طرح های فروش فوق العاده، فوری و پیش فروش ملاک عمل قرار خواهد گرفت.
  • در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در شرایط احراز متقاضی (شرایط عمومی و اختصاصی) در هر مرحله تا قبل از تحویل خودرو ثبت نام متقاضی کان لم یکن تلقی می شود و وجه مشتری حداکثر ظرف
  • مدت 20 روز به شماره شبای معرفی شده مسترد می گردد و هیچگونه مسئولیتی از بابت تحویل خودرو متوجه خودروساز نخواهد بود.
  • دارا بودن گواهینامه رانندگی خودرو
  • عدم امکان صلح در قراردادهای فروش
  • صحت سنجی مندرجات سجلی و پستی بر اساس سامانه امتا
  • غیرفعال نمودن گارانتی خودرو پس از 5 ماه و 1000 کیلومتر از تاریخ تحویل در صورت عدم مراجعه برای سرویس اولیه.
  • توجه به آدرس درگاه پرداخت اینترنتی و اطمینان از اینکه آدرس آن، صرفاً و بدون هیچ حرف یا علامت اضافه و کم، با کلمهhttps شروع و صرفاً با عبارت shaparak.ir به پایان می‌رسد.

بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، مادران متقاضی در طرح جوانی جمعیت و خانواده، حداکثر یکبار می توانند از شرایط ثبت نام خودرو در طرح جوانی جمعیت استفاده نمایند. از این رو، متقاضیانی که قبلا در طرح های مشابه خودروسازان ثبت نام آنها نهایی نشده و واریز وجه نموده اند، مجاز به ثبت نام مجدد نیستند.

ایران خودرو از امروز، شرایط پیش فروش 4 محصول با موعد تحویل حداکثر یک ساله را اعلام کرده است. در این مرحله متقاضیانی که در قرعه کشی های قبلی خودروسازان انتخاب نشده اند، می توانند در این طرح با رعایت شرایط و محدودیت ها ثبت نام نمایند.  

علاوه بر ایران خودرو، شرکت آرین پارس موتور فردا چهارشنبه 16 شهریورماه به عرضه مرحله سوم لاماری ایما می پردارد. در این شرایط فروش لاماری ایما با قیمت یک میلیارد و 79 میلیون تومان عرضه می شود. همچنین قواعد قبلی فروش خودروها در سامانه یک پارچه برقرار است. مدت زمان ثبت نام اولیه برای خرید این خودرو جمعه 18 شهریورماه 1401  اعلام شده است و قرعه کشی این طرح، در هفته آینده برگزار خواهد شد.

زمان مرحله سوم قرعه کشی خودرو اعلام شد

بر اساس خبرهای منتشر شده مرحله سوم قرعه کشی خودرو 16 شهریورماه انجام خواهد شد. قرار بود که این مرحله از قرعه کشی خودرو در فته اول شهریور برگزار شود که این کار به تعویق افتاده است. برخی بر این باورند که علت برگزار نشدن قرعه کشی مرحله سوم خودرو و تعویق آن، افزایش قیمت از سوی خودروسازان می باشد.

منوچهر منطقی از اجرای سومین مرحله فروش خودرو از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو در هفته جاری خبر داد. سومین دوره قرعه کشی خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص از 16 شهریور ماه به مدت 3 روز انجام می شود. در این دوره نزدیک به 60 هزار خودرو به متقاضیان عرضه خواهد شد که 50 درصد از ظرفیت فروش این دوره، مختص طرح جوانی جمعیت و 20 درصد ظرفیت فروش متعلق به مالکان خودروهای فرسوده است.
به گفته سخنگوی وزارت صمت، دور سوم قرعه کشی با یک تفاوت نسبت به دوره های قبل برگزار می شود و آن این است که آن، اخذ استعلام از ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت برای متقاضیان مشمول طرح جایگزینی خودرو فرسوده است. 
در سومین مرحله فروش نیز محصولات خودروسازان از طریق سامانه فروش، با دو روش قرعه کشی و بدون قرعه کشی و از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو به نشانی sale.iranecar.com تخصیص خواهند شد. 

شرایط ثبت‌نام در سومین مرحله تخصیص، همانند مرحله اول و دوم بوده و محدودیت‌هایی نیز اعمال می شوند. در این طرح نیز مقرر شده است که برخی خودروها در فرآیندی خارج از قرعه کشی، به متقاضیان خودرو عرضه شوند که طبق گفته مدیرعامل شرکت سایپا، کلیه محصولات این شرکت مشمول این طرح خواهند بود. 
در این مرحله، ایران خودرو با فروش فوق العاده و پیش فروش خودروهایی مانند پژو 206، پژو پارس سال با موتور جدید، سورن پلاس، دناپلاس توربواتوماتیک و ... شرکت می کند. همچنین گروه خودروسازی سایپا نیز به ارائه محصولات خود مانند کوییک، ساینا S و ... می پردازد. 

گفتنی است که ثبت‌نام مرحله دوم فروش یکپارچه تخصیص خودرو با روش قرعه‌کشی و با نظارت سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، از 25 تیرماه تا  28 تیرماه برگزار شد. نتایج قرعه‌کشی نیز با تأخیر بیشتر از یک هفته اعلام شد که البته روند ثبت نام و اعلام نتایج با اختلالاتی در سامانه همراه بود و برخی متقاضیان خرید خودرو را در رابطه با وضعیت برنده یا رزرو دچار ابهام ساخت. در روند قرعه کشی، علاوه بر سازمان حمایت سایر نهادهای نظارتی و حاکمیتی نیز بر فرآیند ثبت‌نام، قرعه‌کشی و اعلام نتایج، نظارت داشتند. 

معاون وزیر صمت، منوچهر منطقی همچنین ضمن اعلام زمان برگزاری دور سوم فروش خودرو در سامانه، در رابطه با آمار تولید دو خودروساز بزرگ تا ابتدای شهریور ماه به توضیح پرداخت. به گفته منطقی، سایپا و ایران خودرو، دو خودروساز کشور از آغاز سال تا دوم شهریور ماه، ۳۵۷ هزار و ۳۷۷ دستگاه خودروی سبک سواری و وانت وارد خط تولید کرده‌اند. این مقدار نسبت به سال گذشته افزایش ۲۸۳ درصدی تولید کامل و کاهش ۸۵ درصدی تولید ناقص را تجربه کرده است. منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت ضمن اعلام زمان سومین مرحله فروش یکپارچه خودرو، در خصوص آمار تولید خودروسازان از ابتدای سال توضیحاتی ارائه کرد. 

وی با اشاره به تثبیت روند رو به افزایش تولید خودرو کامل پس از سه سال در دو خودروساز بزرگ کشور، افزایش ۲۸ درصدی آمار تحویل، کاهش ۹۴ درصدی تعداد خودروهای ناقص انباشته در کف پارکینگ خودروسازان و کاهش ۳۰ درصدی تعداد تعهدات معوق در راستای تحقق برنامه‌های ساماندهی وضعیت نامطلوب صنعت خودروی کشور در دولت سیزدهم، گفت: با توجه به پایدار شدن روند تولید خودروی کامل در خودروسازان داخلی و همچنین کاهش آمار خودروهای ناقص نسبت به مدت مشابه سال گذشته و از سوی دیگر ایجاد شفافیت در عرضه خودرو به بازار، در هفته جاری شاهد سومین دوره عرضه خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو خواهیم بود.  

10 درصد از ظرفیت فروش خودرو به مالکان خودروهای فرسوده اختصاص می یابد

وزیر صمت در مورد ظرفیت خودروهای عرضه شده در قرعه کشی به مالکان خودروهای فرسوده گفت : بنابر پیش بینی تبصره 7 قانون بودجه 1401 باید ده درصد از خودروهای عرضه شده بر برنامه های فروش و قرعه کشی ها به مالکان خودروهای فرسوده اختصاص بیابد و این قانون از ماه آینده اجرا خواهد شد.

سهم مالکان خودروهای فرسوده که در قرعه کشی مرحله اول و دوم سامانه یکپارچه برنده نشده اند در قرعه کشی مرحله سوم محفوظ است.

فروش فوق العاده محصولات مدیران خودرو به صورت نقد و اقساط (24 مرداد)

فروش نقدی و اقساطی محصولات ام وی ام و فونیکس مدیران خودرو بر اساس جدول زیر در مردادماه 1401 آغاز شد. این خودروها در حال حاضر، در سامانه یکپارچه فروش خودرو قابل عرضه هستند. برای شرکت در این طرح اینجا کلیک کنید.

فروش ام وی ام و فونیکس + مرداد 1401.webp

 

فروش نقدی بهمن دیزل با قیمت جدید (24 مردادماه 1401)

فروش نقدی محصولات شرکت بهمن دیزل با قیمت جدید از روز دوشنبه مورخ 1401/05/24 ساعت 10 صبح تا زمان تکمیل ظرفیت فعال خواهد بود. گروه صنعتی بهمن‌دیزل، لیست قیمت جدید و شرایط فروش فوری نقدی محصولات خود را اعلام کرد. این طرح فروش به صورت فوری و نقدی در نظر گرفته شده است. در این طرح فروش کشنده امپاور با افزایش قیمت همراه بوده و سه میلیارد و 350 میلیون تومان به فروش می رسد.
متقاضیان می توانند برای خرید محصولات شرکت بهمن دیزل اعم از کامیون‌های فورس ۸٫۵ تن خوابدار، فورس ۶ تن و فورس ۶ تن خواب دار به همراه کاربری، شیلر 6 تن، کشنده امپاور و مینی بوس سحر پلاس اقدام به ثبت‌نام کنند.

لازم به ذکر است که امکان ثبت نام کامیون های فورس به همراه کاربری فراهم شده است. در این طرح فروش کشنده امپاور با افزایش قیمتی همراه بوده و سه میلیارد و 350 میلیون تومان به فروش می رسد.

متقاضیان خرید خودرو جهت ثبت نام خرید خودروهای تجاری بهمن دیزل و استفاده از شرایط فروش ویژه مرداد ماه 1401، فقط به صورت آنلاین و از طریق سایت فروش این شرکت امکان ثبت نام خواهند داشت.

محصول  قیمت قبل ( تومان)  قیمت ( جدید)
شیلر 6 تن 930.000.000 930.000.000
فورس 6 تن 980.000.000 980.000.000
فورس 6 تن (خوابدار) 1.020.000.000 1.020.000.000
فورس 8.5 تن (خوابدار) 1.080.000.000 1.080.000.000
مینی بوس سحر پلاس 1.580.000.000 1.580.000.000
امپاور 3.160.000.000 3.350.000.000

 

 

 

جزئیات فروش فوق العاده محصولات بهمن موتور ویژه مردادماه (23 مرداد 1401) 

شرایط ثبت نام نقدی محصولات شرکت بهمن موتور با قیمت قطعی و به صورت اینترنتی (به تعداد محدود) از فردا، یکشنبه مورخ 23 مرداد 1401 ازساعت 10 صبح تـا ساعت 16 همان روز و یا تا زمان تکمیل ظرفیت اعلام شد.

ثبت نام صرفاً به صورت آنلاین و ازطریق پرتال جامع ایرانیکار به آدرس Bahman.iranecar.com قابل انجام است. بر اساس اعلام این شرکت، خودروهای وانت کارا تک کابین تیپ 4، وانت کارا دوکابین تیپ 4، کاپرا 2، ون باری اینرودز از روز یکشنبه به صورت فروش فوق العاده، با قیمت قطعی و به صورت اینترنتی عرضه خواهند شد و زمان تحویل خودروها هفته دوم مهرماه 1401 خواهد بود. ضمناً این محصولات با سود سالیانه انصراف 13 درصد و جریمه تاخیر 2.5 درصد ماهانه و با مدل 1401 به فروش می‌رسد. 


همچنین کلیه محصولات عرضه شده در طرح فروش اعتباری محصولات بهمن موتور با نرخ سود سالانه 20 درصد به متقاضیان ارائه خواهد شد. در این طرح فروش محصولات در اقساط 12 الی 18 ماهه صورت می پذیرد و کلیه محصولات با مدل 1401 به مشتریان تحویل داده خواهد شد. موعد تحویل خودروهای طرح فروش اعتباری نیز هفته دوم مهرماه 1401 می باشد.

فروش نقدی محصولات شرکت بهمن موتور 

 

نوع محصول  قیمت محصول  موعد تحویل 
وانت کارا تک کابین تیپ 4  3,250,000,000 هفته دوم مهرماه 1401 
وانت کارا دو کابین تیپ 4  3,375,000,000
کاپرا 2 6,520,000,000
ون باری اینرودز  5,590,000,000

 

فروش نقدی - اعتباری محصولات بهمن موتور 

 

نوع محصول  قیمت فروش نقدی (ریال)  شرایط پرداخت  مبلغ پیش پرداخت  موعد تحویل 
وانت کارا تک کابین تیپ 4  3,250,000,000 12 ماهه یا 18 ماهه  1,950,000,000 هفته دوم مهرماه 1401 
وانت کارا دوکابین تیپ 4  3,375,000,000 2,025,000,000
کاپرا 2 6,520,000,000 3,912,000,000
ون باری اینروذز  5,590,000,000 3,354,000,000

 

فروش محصولات مدیران خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو ( مرداد 1401) 

شرکت مدیران خودرو در جدیدترین طرح فروش محصولات خود اقدام به فروش اقساطی 9 محصول خود کرده است. برای شرکت در این طرح به این لینک مراجعه نمایید. در این طرح فروش برای اولین بار خودروی آریزو 6 پرو بصورت اقساطی به مشتریان عرضه می شود.

 

مدل خودرو  قیمت نقدی خودرو  پیش پرداخت  مدت اقساط ( ماه) مبلغ اقساط به تومان (ماهیانه) 
X22 MT 488,000,000 حداقل 60 % 36  7,527,740
X22 PRO IE 641,000,000 حداقل 60 % 36  9,900,618
X33 AT EX S 724,000,000 حداقل 50 % 36  13,966,999
ARRIZO5 TURBO NEW 760,000,000 حداقل 60 % 36  11,737,894
X55 PRO EX 933,000,000 حداقل 50 % 36  17,992,114
TIGGO7 1,102,000,000 حداقل 50 % 36  21,265,581
ARRIZO6 PRO 1,060,000,000 حداقل 50 % 36  20,439,884
TIGGO7 PRO 1,256,000,000 حداقل 60 % 36  19,386,577
TIGGO 8 PRO 1,794,000,000 حداقل 50 % 36  34,607,620

 

 

فروش فوری انواع وانت نیسان زامیاد و پادرا پلاس ( 11 مرداد 1401) 

فروش فوق العاده انواع وانت نیسان زامیاد و پادرا پلاس بنزینی از فردا سه شنبه مورخ 11 مردادماه 1401 از ساعت 11 صبح مطابق جدول زیر آغاز می شود. مشتریان می توانند با مراجعه به این لینک در این طرح فروش ثبت نام نمایند.

قابل ذکر است که این شرکت، موعد تحویل محصول پادرا پلاس بنزینی را به صورت فوری و انواع نیسان تک سوز را حداکثر 30 روز و انواع دوگانه سوز را 90 روز اعلام کرده است.

در این طرح فروش پادرا پلاس بنزینی با رنگ سفید و سایر محصولات اعلام شده با رنگ آبی عرضه خواهد شد. 

 

نوع خودرو  قیمت خودرو (تومان)  
نیسان تک سوز آپشنال  318،000،000
نیسان تک سوز آپشنال با لاستیک رادیال 323،800،000
نیسان دوگانه سوز آپشنال  359،000،000
نیسان دوگانه سوز آپشنال با لاستیک رادیال  364،800،000
پادراپلاس بنزینی  365،000،000

 

 

 

 

نحوه ثبت‌نام در سامانه یکپارچه

راهنمای ثبت‌نام خودرو در سامانه یکپارچه خودرو به نشانی sale.iranecar.com  به شرح زیر آمده است: 

 

مرحله اول

متقاضیان جهت ثبت اطلاعات شخصی (ثبت‌نام اینترنتی خودرو) خود در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، با انتخاب گزینه «ورود / ثبت‌نام» (از منوی اصلی سامانه) وارد صفحه ورود و ثبت‌نام خواهند شد.

مرحله دوم

با انتخاب گزینه «ثبت‌نام» کاربر به صفحه اطلاعات اولیه مشتری هدایت می‌شود. سپس با تکمیل فرم اطلاعات، حساب کاربری خود را در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ایجاد می‌کند. اطلاعات این فرم شامل نام، نام خانوادگی، کد ملی، تلفن همراه، کلمه عبور و تکرار آن است.

مرحله سوم

پس از تشکیل حساب کاربری، کاربر به صفحه فرم کامل ثبت‌نام هدایت می‌شود. سپس نام و نام خانوادگی کاربر در قسمت مربوط به کاربران (بالا سمت چپ) نمایش داده می‌شود. با تکمیل این فرم، کاربر اطلاعات تفصیلی خویش را در سامانه ثبت می‌کند. تکمیل فیلدهای ستاره‌دار اجباری است. در نهایت، کاربر پس از انتخاب گزینه «ثبت و ادامه» وارد صفحه اصلی سامانه برای انتخاب خودرو می‌شود.

مرحله چهارم

پس از تکمیل فرم ثبت‌نام کاربر می‌تواند خودروی مورد نظر خود را انتخاب کند.

مرحله پنجم

کاربر می‌تواند پس از انتخاب خودروی مورد نظر، فهرست بخشنامه‌های فروش را مشاهده کرده و با انتخاب یکی از بخشنامه‌ها، وارد مرحله بعدی می‌شود.

مرحله ششم

متقاضی خرید خودرو در این مرحله اطلاعات ثبت شده  در مراحل قبل را تایید می‌کند.

مرحله هفتم

کاربر در این مرحله، کد رهگیری مربوط به ثبت درخواست خود را دریافت می‌کند. با دریافت کد رهگیری، مرحله شرکت در قرعه‌کشی به اتمام می‌رسد. نام کاربر در فهرست کسانی که در قرعه‌کشی شرکت داده می‌شوند، قرار خواهد گرفت.

 

محدودیت های ارائه شده در مرحله دوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه

  • انطباق همزمان کارت ملی، گواهینامه، حساب بانکی و سیم کارت به نام شخص متقاضی برای ثبت نام
  • کد ملی (هر کدملی یک خودرو)
  • سن (بالای 18 سال)
  • برای کلیه طرح های تا اطلاع ثانوی، محدودیت فاصله زمانی آخرین خرید، از سایر خودروسازها (48 ماهه) ملاک می‌باشد. 
  • تبصره: الزام نداشتن پلاک فعال انتظامی برای طرح های فروش فوق العاده، فوری و پیش فروش ملاک عمل قرار خواهد گرفت
  • در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در شرایط احراز متقاضی (شرایط عمومی و اختصاصی) در هر مرحله تا قبل از تحویل خودرو ثبت نام متقاضی کان لم یکن تلقی می شود و وجه مشتری حداکثر ظرف مدت 20 روز به شماره شبای معرفی شده مسترد می گردد و هیچگونه مسئولیتی از بابت تحویل خودرو متوجه خودروساز نخواهد بود.
  • دارا بودن گواهینامه رانندگی خودرو
  • عدم امکان صلح در قراردادهای فروش
  • صحت سنجی مندرجات سجلی و پستی بر اساس سامانه امتا
  • غیرفعال نمودن گارانتی خودرو پس از 5 ماه و 1000 کیلومتر از تاریخ تحویل در صورت عدم مراجعه برای سرویس اولیه.
    توجه به آدرس درگاه پرداخت اینترنتی و اطمینان از اینکه آدرس آن، صرفاً و بدون هیچ حرف یا علامت اضافه و کم، با کلمهhttps شروع و صرفاً با عبارت shaparak.ir به پایان می‌رسد.
  • از آنجا که به منظور شفاف سازی زنجیره نقل و انتقالات خودرو و جزییات معاملات آن؛ کلیه اطلاعات سامانه یکپارچه تخصیص خودرو مطابق تبصره ۴ آیین نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی در اختیار سامانه جامع تجارت، قرار می گیرد؛ اینجانب با علم به کلیه مسولیتهای مترتب بر انجام این معامله بر فرد ثبت نام کننده مطابق مشخصات مندرج در سامانه فروش ؛ اقدام به ثبت نام می نمایم.
    شرکت های خودروساز داخلی مکلفند از زمان ابلاغ این قانون یک خودروی ایرانی به قیمت کارخانه به انتخاب و به نام مادر پس از تولد فرزند دوم به بعد در هر نویت ثیت نام برای یک مرتبه تحویل دهند.
    تبصره - در هر نوبت ثبت نام پنجاه درصد خودروها مشمول این ماده می باشند و در صورتی که تعداد متقاضیان مشمول از پنجاه درصد خودروها در هر نوبت ثبت نام بیشتر باشد، اولویت با مادرانی است که طی دوسال قبل خودرویی دریافت نکره باشند. در هر صورت، اگر تعداد متقاضیان در اولویت یا خارج از آن، بیشتر از پنجاه درصد خودروها باشد، تعیین تکلیف از طریق قرعه کشی خواهد بود و سایرین می توانند در نوبت های بعدی ثبت نام کنند. چنانچه تعداد متقاضیان، کمتر از پنجاه درصد خودروها بود، فروش مابقی خودروها بلامانع است.
  • بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، مادران متقاضی در طرح جوانی جمعیت و خانواده، حداکثر یکبار میتوانند از شرایط ثبت نام خودرو در طرح مذکور استفاده نمایند. بنابراین متقاضیانی که قبلا در طرح های مشابه خودروسازان ثبت نام آنها نهایی نشده و واریز وجه نموده اند مجاز به ثبت نام مجدد نیستند.


این محدودیت ها شامل کلیه خودروهای قابل عرضه توسط شرکت های خودروسازی چه در طرح های قرعه کشی و چه طرح های خارج از قرعه کشی می شوند.

منبع car.ir


نظرات

  • رادین رادین (7 اردیبهشت 1402 ساعت 11:47)

    سلام من نمیتونم وارد سامانه بشم دلیلش چیه؟

  • امامعلی یوسف زاده امامعلی یوسف زاده (6 اردیبهشت 1402 ساعت 10:45)

    بنده اشتباهی دستم خورد انصراف از قرعه کشی رو زدم چیکار کنم به نظرتون ۱۴۰۳ سمند سورن ثبت نام کرده بودم

  • علی نصرانی علی نصرانی (27 اسفند 1401 ساعت 20:46)

    لطفا اگه امکان دارهمهلت وکالتی کردن حساب را هم تمدید بکنید

  • بسیج بسیج (12 بهمن 1401 ساعت 01:39)

    چهل سال است مردم برای خدای دروغین دین دروغین اقتصاد دروغین بر سر همدیگر میزنند برای یک ملیون برادران را شهید سینه قبرستان میگذارنند بنوکری جیره خاری میکنند

  • فهیمه کاظمی فهیمه کاظمی (26 مرداد 1401 ساعت 09:41)

    سلام واقعا متاسفم اصلا یکی نیست جواب درست بده،تند صحبت میکنن