1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار خودرو
  4. رونمایی از خودروی ملی ترکیه رقیب جدی سمند

رونمایی از خودروی ملی ترکیه رقیب جدی سمند

19 مرداد 1401
  • 15

به گزارش car.ir خودروی ملی ترکیه به نام توگ اخیرا در نمایشگاه الکترونیک لاس وگاس آمریکا رونمایی و معرفی شد. گروه سرمایه گزاری ترکیه موسوم به توگ اولین خودروی الکتریکی خود را در این نمایشگاه رونمایی کرد. خودرو ملی ترکیه در طراحی مدرن و خاص خود از طرح لاله که ریشه در خاک آناتولی دارد الهام گرفته است. طرح مدرن آن همچنین از دوره سلجوقی الهام گرفته که نشانگر میراث فرهنگی و جغرافیای ترکیه است.

توگ به‌عنوان یکی از پروژه‌های استراتژیک، بخشی از اهداف وزارت صنایع و فناوری ترکیه در سال 2023 است.

 «گورجان کاراکاش» مدیرعامل این شرکت در مراسم رونمایی این خودرو از تولید دو نوع متفاوت این خودرو با قدرت‌های 400 و 200 اسب بخار خبر داد.

او بیان کرد که باطری تمام بومی این خودرو در کمتر از 30 دقیقه به میزان 80 درصد شارژ می‌شود. با هر بار شارژ می‌توان 500 کیلومتر مسافت را طی کرد. این خودرو حالا به صورت رسمی وارد بازار شده است.

این خودرو قرار است با قیمت 16500 دلار به بازار عرضه شود. TOGG یک خودروی تمام برقی است. با احتساب قیمت حدود 31 هزار و 800 تومانی به ازای هر دلار، قیمت تمام شده آن در حدود 524 میلیون و 700 هزار تومان خواهد بود. تقریبا معادل قیمت یک تارا اتوماتیک مدل 1401 در بازار ایران.

 

Togg-CES-2.jpg

 

خبرآنلاین نیز توگ را رقیب احتمالی ایران خودرو دانست. به گزارش این سایت خبری، ترکیه مدتی‌ است که با معرفی خودروی ملی خود، بازارهای کشورهای همسایه را هدف قرار داده و موفق شده مشتریان خوبی نیز جذب کند.

اما برخی منابع دیگر این خودرو را با محصولات ایران خودرو قابل مقایسه نمی‌دانند. آنها معتقدند: در حالی که از تولید اولین خودروی ملی کشور ما (سمند) بیش از دو دهه می‌گذرد، کشور ترکیه به تازگی از خودروهای پیشرفته و برقی کمپانی تازه تاسیس توگ رونمایی کرده است. با وجود این، خودروهای این شرکت تازه وارد، الکتریکی و هوشمند بوده. این محصول مطابق استانداردهای روز اروپا ساخته شده و به هیچ وجه با خودروهای تولید ایران قابل مقایسه نیست!

در روزهای اخیر رجب طیب اردوغان تصاویری از رانندگی با خودروی توگ را منتشر کرده است. رجب طیب اردوغان، رئیس‌ جمهور ترکیه تصاویر مربوط به رانندگی خود با خودروی توگ را در حساب کاربری خود در توئیتر به اشتراک گذاشت.

 

خودروی ملی ترکیه.jpg



نظرات

  • التای التای (23 مرداد 1401 ساعت 00:17)

    توک هم ردیف برندهای آلمانی وانگلیسی هست آنهم باسوخت برق بعدشماانراباسمندکه بایدازبین دقیقه خودروسازهاتعطیل شوندتاملت ترک وخلق های معظم اینقدراذیت وسرکیسه نشوندضررنکنندترکیه درسال درحدودسی میلیارددلارماشین به اروپاصادرمیکندواین غیرقابل انکارهای الان توک یک سال دیگه تولیدانبوه میشوددربازارهای جهانی جای خودراازالان بازکرده وخودترکها وهمه ملت ترک اگراینجابفرستندخواهیم خریدکه حمایت بشه که درتبریزهم ازالان بایدسعی کنیم راضی کنیم مشترک تولیدکنیم که تکنلوژی واربشه وا ایران خودروسازهاتعطیل بشن وجلوی ضرر ظلم گرفته بشه شمامقاله نویس بایددرمورداین مقاله های ناهنجاریها ستیزجداخودداری کنیدهفتادوپنج درصدجمعییت ایران ترک هست آزرده خاطرمیکنیدملت ترک رابااین مقاله های معلوم احوالتان اگرترکیه آذربایجان رشدکندحتی افغانستان وعراق رشدکنندمطمعن باشیم به خیرماهم هست یک مثل ترکی هست که میگویدچیزی که درهمسایه پخت میشه به همسایه هم میرسداینقدرترک هراس ترک ستی به ضررایران هست وضررهای جبران ناپذیری خواهداشت که دیگرکارازکارخواهدگذشت.امیدوارم به عنوان فردی ازملت ترک راسیونال تفکرکنید

  • رک گو رک گو (21 مرداد 1401 ساعت 18:53)

    این یه کانسپت رنگی و نورانی و خوشگل هست بعید میدونم کارایی داشته باشه مثل همون جنگنده ایران که شکل اف ۳۵ ساخته بودند باید دید در آینده به بازار میاد یا صرفا یک خودروی نمایشی هست ، روش تست خودرو اینجوری نیست که اردوغان صاف بشینه بره باید انواع مانورها و قابلیتها رو به نمایش بگذارد بنظرم اردوغان هم دنبال روی حرکات نمایشی هست

  • pershan88 pershan88 (20 مرداد 1401 ساعت 22:07)

    این ماشین رقیب سمند؟؟؟اصلا درک نمیکنم
    این دو ماشین از هیچ نظر با هم شباهت ندارند...
    فکر میکنم تیتر خبر باید عوض شه


    با تشکر از سایت خوبتون

  • pershan pershan (20 مرداد 1401 ساعت 22:04)

    متوجه نمیشم...قابل درک نیست. این ماشین رقیب ؟؟؟؟
    فکر نمیکنم از نظر امکانات حتی ذره ای شباهت داشته باشند...

  • ننه آعا ننه آعا (20 مرداد 1401 ساعت 15:29)

    هیشکی نمی تونه مثل ننه آقای ما خودرو تولید کنه. خخخ
    ادمین جان ، این خودرو رقیب تسلا هست نه سمند قراضه ی ایران فرغون. تجدید نظر بفرمایید.

  • سعید سعید (20 مرداد 1401 ساعت 15:21)

    کدوم ...،این خودرو پیشرفته ترکیه رو با سمند لگن قدیمی ...صفت مقایسه میکنه

  • محمد محمد (20 مرداد 1401 ساعت 12:44)

    قیمتش توگ ۵۰۰میلیونه. بعد ما آهن پاره ایرانخودرو با تکنولوژی ۳۰سال پیش میخریم ۴۰۰و۵۰۰ تازه منتم رومون که دارن با ضرر بهمون میفروشن.

  • وحید وحید (20 مرداد 1401 ساعت 10:57)

    ببخشید دارین مدفوع انسان رو مقایسه میکنید
    این نهایت تاسفه

  • araz araz (20 مرداد 1401 ساعت 00:51)

    رقيب سمند؟؟؟واقعاجای تاسف هست

  • علی علی (19 مرداد 1401 ساعت 23:38)

    سمند مگه رغیب محسوب میشه؟انهم رغیب ماشین الکتریکی.با تیتری که زدین میخواهین اعتبار برای سمند کسب کنین بااین دوش اعتبار به دست نمی اد.اعتبار یک خودرو زمانی بالا میره که کیفیت داشته باشه وازنظر قیمت مناسب باشه درحالی خودروی ملی ما هم ازنظر قیمت وهم ازنظر کیفیت حرفی برای گفتن نداره ومردم ما در شرایط اجبار واضطراروبدون فرصت انتخاب ان را میخرند.با شکل گیری بازار رقابتی در کشور عیار خودروهای ایرانی بیشتر سنجیده خواهدشدوایرانخودرو دربدر باید دنبال مشتری بگرده.

    سعید سعید (20 مرداد 1401 ساعت 11:11)

    برادر اگر واردات آزاد بشه تمام خودروسازان داخلی از ایران خودرو و سایپا تا بهمن و کرمان موتور همه ورشکست میشن...ایران خودرو و سایپا همین الآنم ورشکست هستن، نمیدونم چه اصراری بر نگهداری صنایع ضرر ده هست!!!؟

  • سعید سعید (19 مرداد 1401 ساعت 22:15)

    ماشین تولید کردن با ب ام دبلیو برابری کنه سایت برداشته زده رقیب جدی سمند چی زدیم که اینو نوشتین

  • محمد محمد (19 مرداد 1401 ساعت 19:36)

    آخه چرا رقیب سمند؟!
    از چ لحاظ ب هم نزدیکن ک رقیب باشن؟ ن قیمت ن طراحی ن..... هیچ چیز نزدیک ب همی ندارن چطوری میتونن رقیب باشن؟

    فقط ی تیتر..... یاد گرفتین بزنین

    بعد میاد تو متن میگع هم قیمت تارا اتوماتع حتما از نظر شما تارا اتومات رقیب سمندع؟!

  • تاسف تاسف (19 مرداد 1401 ساعت 14:51)

    خواهشا تیتر خبر رو عوض کنید.
    رقیب سمند!!
    ایران خودرو و سایپا حتی با خودرو سازهای هندی هم نمنیتونن رقابت کنن چه برسه به خودروسازی ترکیه.

    حتما میگن که اونا تحریم نبودن به اینجا رسیدن، نه مسئله تحریم نیست.
    اونا مثل شما دزد و منفعت طلب نیستن.
    خودروی ملی شما کجا و این کجا.......... خودش بیانگر همه چیز هست
    بعد از 40 سال= سمند، تیبا
    تازه اول راه هستن= خودروی تمام الکتریکی روز دنیا

    خلایق هرچه لایق

    "از ماست که بر ماست"

  • آگرین آگرین (19 مرداد 1401 ساعت 12:20)

    تمام کشورهای منطقه دارن روز ب روز پیشرفت میکنند و ایران هم داره روز ب روز عقب افتاده تر از قبل میشه. تا ایرانو یه ویرانه نکنند دست بردار نیستند