1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. سورن پلاس جدید با امکانات بیشتر جایگزین سورن پلاس قدیمی می شود

سورن پلاس جدید با امکانات بیشتر جایگزین سورن پلاس قدیمی می شود

سورن پلاس در کلاس و امکانات جدید روانه بازار می شود
19 مرداد 1401
  • 4

شرکت ایران خودرو در اطلاعیه ای اعلام کرده است که حواله داران سورن پلاس میتوانند با پرداخت 6 میلیون تومان بیشتر سورن پلاس جدید مجهز به نمایشگر لمسی را تحویل بگیرند. در تیپ جدید سورن پلاس نمای داشبرد شبیه به پژو پارس شده و با افزودن یک مالتی مدیای لمسی پنل تهویه اتوماتیک نیز تغییر کرده است.

بنابر مشخصات اعلام‌شده در دفترچه راهنمای محصول، قابلیت میرور لینک (نمایش تصویر تلفن همراه بر روی نمایشگر) بر روی نمایشگر فعال بوده و همچنین مجهز به مسیریابی و برقراری تماس تلفنی می‌باشد؛ متأسفانه برخلاف مانیتور خودروهای تارا و پژو ۲۰۷، ویژگی اندروید اتو و اپل کار پلی بر روی این مالتی مدیا وجود ندارد.

 

سورن پلاس مولتی مدیا.jpg

افزون بر نسخه مولتی مدیای سورن پلاس به زودی تیپ جدیدی از این خودرو با مشخصات فنی متفاوت بر روی خط تولید ایران خودرو قرار خواهد گرفت. این تیپ جدید مجهز به موتور EF7+ و جعبه دنده شش سرعته مشابه رانا پلاس سقف شیشه ای عرضه خواهد شد. این موتور ارتقا یافته با قدرت 115 اسب بخار و گشتاور 155 نیوتون متر پروژه ای مانند TU5 پلاس میباشد که با هدف کاهش استهلاک، کاهش مصرف سوخت و افزایش بازدهی موتور تعریف شده است.

همچنین نصب گیربکس شش سرعته دستی باعث شده در سرعتهای بالا مصرف خودرو کاهش پیدا کند. انتظار می‌رفت که علاوه بر دو تغییر فوق، سیستم فرمان خودرو از هیدرولیکی به برقی تغییر کند اما طبق تصاویر موجود از این تیپ، کماکان شاهد استفاده از جعبه فرمان هیدرولیکی در سورن پلاس هستیم.

مشخصات فنی سورن پلاس مولتی مدیا.webp

 

امکانات سورن پلاس مولتی مدیا.jpg

منبع پدال


نظرات

  • حمید حمید (18 مهر 1401 ساعت 23:12)

    پلاس منظور پلاستیکیه. نه اون +

  • نام نام (20 مرداد 1401 ساعت 17:48)

    من منتظر ابابیل+++ هستم که از استانداردهای روز اروپا هم جلوتره.
    راستی چرا اینا رو صادرات نمیکنن که اگه ارزش خریدن داره؟! خخخخ

  • تاسف تاسف (19 مرداد 1401 ساعت 15:05)

    چندتا پلاس باید داشته باشه تا ترمز های عقب هم دیسکی باشن؟!!!!!!!!


    مردم همیشه در صحنه بشتابید، پلاس جدید در راه هست......

    "از ماست که بر ماست"

  • لاله لاله (19 مرداد 1401 ساعت 15:01)

    پس الان با سورن پلاس-پلاس طرفیم!!!
    شنیده ها حاکی از این است که در آینده نزدیک عکسِ سرِ اسبی که بر روی کاور موتور خورده با«آینه مقاوم به حرارت» تولید میشه و قیمت هم ۲ میلیون گرانتره مدل جدید با نام جدید سورن 3+ عرضه میشود!!!!