1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. «آتامان» ایران‌ خودرو دیزل وارد بازار روسیه می‌شود

«آتامان» ایران‌ خودرو دیزل وارد بازار روسیه می‌شود

1 شهریور 1401
  • 0

طبق  تفاهم‌نامه‌ای که به امضای مدیران ارشد ایران‌خودرو دیزل و شرکت روسی امگا تراک رسید، ایران‌خودرو دیزل محصول کشنده آتامان را به روسیه صادر خواهد کرد.
در آیین امضای این تفاهم‌نامه که نبوی، رییس هیات عامل ایدرو نیز حضور داشت، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت در کنار شرکت امگا تراک است و برای عرضه محصول آتامان با استاندارد مناسب همکاری خواهد کرد. 
منوچهر منطقی با بیان این‌که همکاری لازم برای دریافت مجوز محصول و تایید نهایی آن صورت خواهد گرفت، اعلام کرد: نیازمندی‌ها در این زمینه با کمک و مساعدت طرفین برطرف خواهد شد.
وی تصریح کرد: امکان فروش و توزیع محصولات ایران‌خودرو توسط شرکت امگا تراک در کشورهای مجاور نیز وجود دارد. 
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز در مراسم امضای این تفاهم‌نامه، ضمن خوش‌آمدگویی به شرکت امگا تراک برای حضور در خانواده بزرگ ایران خودرو، بیان کرد: امیدوارم روابط شکل گرفته هر روز با روند بهتری ادامه یابد. 
مهدی خطیبی، با بیان این‌که تعهد اخلاقی و حرفه‌ای ایران خودرو ضامن دوام این تفاهم‌نامه است، افزود: ایران خودرو دیزل یکی از بهترین تجاری‌سازان ایرانی است و دارای محصولات متنوعی در حوزه تجاری است. 
وی تصریح کرد: امیدوارم ورود کشنده آتامان به بازار روسیه، آغاز خوبی برای توسعه روابط میان دو کشور و ورود سایر محصولات ایران خودرو به روسیه باشد. 
خطیبی با تاکید بر ارایه خدمات پس از فروش مناسب برای آتامان در روسیه از طریق شرکت امگاتراک، اضافه کرد: امیدواریم قرارداد این همکاری به زودی به امضا رسیده و شاهد تردد آتامان در جاده‌های روسیه باشیم. 

مدیرعامل شرکت امگا تراک نیز محصول آتامان را دارای ویژگی‌های بسیار مطلوبی برای ناوگان روسیه دانست و گفت: استفاده از محصولات ایران‌خودرو در روسیه می‌تواند فرهنگ و سیاست دو کشور را به هم نزدیک کند.
ایستامین ضمن قدردانی از اعتماد ایران به طرف روسی برای صادرات محصول آتامان زیبا و دارای استاندارد به این کشور گفت: در شرایط سیاسی فعلی این اقدام کمک شایانی به روسیه می‌کند.
وی افزود: خریداران روسی تمایل زیادی به خرید این محصول دارند و تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد تا بازار مناسبی برای آن ایجاد کنیم. 
ایستامین تصریح کرد: در آینده از سایر محصولات ایران خودرو نیز بهره‌برداری خواهیم کرد.
گفتنی است، برای پیگیری این تفاهم‌نامه، دفتر فعال و کمیته مشترکی بین طرف ایرانی و روسی تشکیل شده است.

منبع ایکوپرس


نظرات