1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. نمایشگاه ها
  4. معرفی «ری را» محصول جدید ایران خودرو در نمایشگاه تحول صنعت خودرو؛ زمان عرضه به بازار

معرفی «ری را» محصول جدید ایران خودرو در نمایشگاه تحول صنعت خودرو؛ زمان عرضه به بازار

6 شهریور 1401
  • 3

کراس اوور جدید ایران خودرو در نمایشگاه تحول صنعت خودرو در معرض دید عموم گذاشته شد. محصول جدید ایران خودرو که در زمان رونمایی با عنوان اولین کراس اوور ملی ایران معرفی شده  و توجه زیادی را به خود جلب کرد، این بار در نمایشگاه تحول صنعت خودرو نیز در معرض دید عموم گذاشته شد. 

ایران خودرو کراس اوور جدید خود را با نام ری را در هفته اول تیر ماه سال جاری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه رونمایی کرده بود. مدیر عامل ایران خودرو در خصوص این محصول اعلام کرد که ری را با ارائه تمامی استانداردهای ۸۵ گانه عرضه خواهد شد. 

مهدی خطیبی، مدیرعامل ایران‌خودرو گفت: خودروی «ری‌را» در سال ۱۴۰۲ به مرحله تولید انبوه می‌رسد و به بازار عرضه خواهد شد.

مدیرعامل ایران خودرو گفت: این کراس اوور طبق پلتفرم IKP1 شرکت پژو-سیتروئن تولید و توسعه خواهد یافت. خودرو «ری‌را» با دو موتور متفاوت به بازار عرضه خواهد شد. اولین موتوری که در این ماشین استفاده خواهد شد از نوع (TU5) با حجم ۱.۶ لیتر است. موتور دیگری که در ماشین ری‌را استفاده شده، موتور (EF7) است.

به گفته ایران خودرو، ریرا در سه تیپ v۱ با حد اقل امکانات، v۲ و v۳ مجهز به گیربکس اتوماتیک تولید و به بازار عرضه می شود. این محصول، مجهز به موتور EF ۷ پلاس توربوشارژ یا همان TC ۷ پلاس است؛ این موتور ۱.۷ لیتری چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ قادر به تولید ۱۶۰ اسب بخار قدرت در دور ۵۰۰۰ و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور در دور ۱۶۰۰ تا ۴۵۰۰ است. بر اساس پلتفرم IKP1 ساخته شده و می توان گفت که همان نسخه ایرانی شده PF1 سیتروئن است. 

نخستین نمایشگاه تحول صنعت خودرو با هدف نمایش دستاوردهای صنعتی در تاریخ سوم شهریورماه سال 1401 و در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور وزیر صمت افتتاح شد و تا 7 شهریور ادامه خواهد داشت. 

معرفی «ری را» محصول جدید ایران خودرو در نمایشگاه خودرو + فیلم .webp

معرفی «ری را» محصول جدید ایران خودرو؛ در نمایشگاه تحول صنعت خودرو.webp

معرفی «ری را» محصول جدید ایران خودرو در نمایشگاه خودرو + فیلم   2.webp

معرفی «ری را» محصول جدید ایران خودرو در نمایشگاه خودرو + فیلم   3.webp

منبع car.ir


نظرات

  • کامی کامی (24 اردیبهشت 1402 ساعت 19:12)

    سلام. چرا نصف پایین قیافش پیکان دولوکس دهه ۵۰س؟؟ انگار دوتا ماشین باهم ازدواج کردن این متولد شده. چند صد سال باید بگذره تا یه طراحی بی نقص ببینیم؟

    رامین فعال رامین فعال (16 مرداد 1402 ساعت 13:16)

    کنتور نمیندازه خودتحقیر

  • کامی کامی (24 اردیبهشت 1402 ساعت 19:12)

    سلام. چرا نصف پایین قیافش پیکان دولوکس دهه ۵۰س؟؟ انگار دوتا ماشین باهم ازدواج کردن این متولد شده. چند صد سال باید بگذره تا یه طراحی بی نقص ببینیم؟