با افزایش تقاضای بازار چین برای خودروهای کامل، شرکت خودروسازی BYD در ردهبندی جهانی باتری خودروهای الکتریکی در ماه جولای به رتبه دوم جهش کرد و از شرکت ال جی انرژی سولوشن (LG Energy Solution Ltd) سبقت گرفت.
این سازنده خودرو و باتری چینی در ماه جولای 6.4 گیگاوات ساعت باتری عرضه کرد و تنها شرکت غول پیکر فناوری معاصر آمپرکس با 13.3 گیگاوات ساعت را پشت سر گذاشت. بر اساس دادههای منتشر شده توسط موسسه تحقیقاتی SNE مستقر در سئول در روز دوشنبه، LG Energy با 4.4 گیگاوات ساعت به رتبه سوم سقوط کرد و پس از آن شرکت پاناسونیک هلدینگ ژاپن با 2.9 گیگاوات ساعت قرار گرفت. این گزارش نشان داد که فروش جهانی باتری در ماه جولای به 39.7 گیگاوات ساعت افزایش یافت که 80 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت.
همچنین CATL با 34.7 درصد از بازار در صدر قرار دارد، پس از آن ال جی انرژی (LG Energy) با 14.2 درصد و BYD با 12.6 درصد در رتبه سوم قرار دارند.
تقاضا برای خودروهای برقی همچنان افزایش مییابد زیرا قیمتهای بالای بنزین رانندگان را به سمت خودروهای هیبریدی و باتریدار سوق میدهد و خودروسازان ناوگان خود را برقی میکنند. با این حال، سازندگان خودروهای الکتریکی با چالشهایی مواجه هستند، زیرا بریتانیا و آلمان یارانهها را کاهش میدهند، ایالات متحده برای کاهش اتکا به مواد معدنی و قطعات چینی تلاش میکند و افزایش قیمت مواد باعث افزایش قیمت باتریها میشود.
یکی دیگر از شرکتهای چینی با نام مخفف CALB، از نظر فروش در ماه جولای در رتبه ششم قرار گرفت و از شرکت سامسونگ SDI کره جنوبی پیشی گرفت.
شرکتهای چینی رشد کلی صنعت باتری خودروهای الکتریکی را در ماه جولای رهبری کردند، در حالی که سهم کل بازار سه سازنده باتری کره جنوبی - الجی، سامسونگ و SK - از 34.2 درصد در سال گذشته به 25.9 درصد کاهش یافت.
طبق اطلاعات بلومبرگ، به نظر می رسد سازندگان باتری چینی قدرت قیمت گذاری خود را در بحبوحه عرضه کم حفظ کرده اند، در حالی که طبق اطلاعات بلومبرگ، انتظار می رود مصرف باتری چین در سال جاری تقریباً دو برابر شود، زیرا فروش فزاینده وسایل نقلیه با انرژی جدید است.