1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. راین R3، محصول جدید و عجیب خودروسازان راین!

راین R3، محصول جدید و عجیب خودروسازان راین!

راین R3، محصول جدید خودروسازان راین معرفی شد
19 شهریور 1401
  • 3

شرکت خودروسازان راین، بعد از سال ها قرار است با تولید یک هاچ بک با نام راین R3  فعالیت خود را در بازار آغاز کند.

راین R3 همان چانگان CX20 است که در سال 2011 معرفی شد و پس از توقف تولید، شرکت لارک اتوچین با ری‌بج یا تغییر نشان جلو مونتاژ، آن را با نام اسکای لارک Q1  ادامه داد. این خودرو تولید با مدل 2011 نه تنها خودرویی قدیمی به شمار می رود، بلکه در سال 2011 در کشور چین هم نتوانسته است از نظر ایمنی، نمره مطلوبی را دریافت کند. 

این خودرو از موتور 1.3 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی برخوردار است که قادر به تولید تنها 86 اسب بخاراست و انتقال قدرت نیز توسط گیربکس 4 سرعته اتوماتیک انجام می شود.
خودروسازان راین، که حالا در سایت رسمی نوید خبر خوشی را داده است که به نظر می رسد همان عرضه راین R3 به بازار باشد، سه سال پیش قراردادی را با لارک اتو امضا کرده بود و اکنون می خواهد محصولی قدیمی و مربوط به 12 سال پیش را به تولید برساند. 

با این وجود این شرکت اعلام کرده خودرویی که قرار است به بازار کشور عرضه کند، نسبت به نسخه چینی امکانات بیشتر و مشخصات فنی بهتری دارد، اما در خصوص ایمنی خودرو، به نظر می رسد که تغییر چندانی ایجاد نشده است. 
این خودرو در سال 2011، به سختی 3 ستاره ایمنی از انکپ چین دریافت کرد و الان با گذشت 11 سال، این سه ستاره را هم نمی تواند بگیرد. 

نکته دیگری که در مورد این خودرو وجود دارد، قیمت بالای آن است. خودروسازی راین، قیمت راین R3  را 449 میلیون تومان  اعلام کرده، در حالی که نسخه فول در چین 9500 دلار یا 290 میلیون تومان قیمت دارد. 

در اسفند ماه سال ۱۳۸۲ و پس از عقد قرارداد همکاری بین شرکت خودروسازان راین و شرکت هیوندای موتور کره جنوبی ، شرکت خودروسازان راین به طور رسمی تولیدکننده خودروهای هیوندای در ایران شد. پس از آن، خط تولید خودروی هیوندای ورنا (اکسنت) در سال ۱۳۸۳ آغاز شد و در ادامه نیز تولید خودروی آوانته (النترا) طی چند سال انجام شد. سر انجام تولید خودروهای هیوندای در خودروسازان راین، سال 91 و با وقوع تحریم ها، به پایان رسید.

منبع car.ir


نظرات

  • امیر امیر (28 مهر 1401 ساعت 19:45)

    چرا برای ملت ایران ارزش قائل نیستید؟ چه هیزم تری به دولت فروختیم که بجای احترام به شخصیت ملتش باید خریدار کالاهای بی ارزش و گرانقیمت کشورهایی باشیم که در زمان سابق خریدار اجناس خودمان بودند ؟ چرا با وجود این همه منابع انسانی و ذخیره طبیعی و ثروت ملی خدادادی همش در حال تحقیر از طرف هر کسی باشیم گناه ملت ایران چیست؟ روزی خواهد رسید که حتی توبه در حضور ملت هم هیچ اثری نداشته باشد. قدرت خداوند را که همیشه حامی مظلومان است نادیده نگیر تا محکوم به ظالم بودن نشوی

  • milad milad (20 شهریور 1401 ساعت 11:01)

    حیف 450میلیون واسه این.مونورش در حد تیبا قدرت داره حالا فکر کن گیربکس اتوماتیک cvt هم داره.اصلا راه میره.یکی نیست بگه *** ماشینم میخواید مونتاژ کنید حداقل یه خورده بروزترشو بیارین.2011 واسه 11سال پیش.اون موقع ما خودمون تازه لگنی مثل تیبا رو تحویل مردم بیچاره دادیم حالا فکرشو کنید ما که بسختی یه ماشین رو از خط تولید کنار میذاریم تیبا رو کنار گذاشتیمش ،حالا بیایم اینو بگیریم.نمیگم ماشینای داخلی خوبن نه اصلا اما با این قیمت میشه تارا،207،دنا پلاس،یه خورده بیشتر دنا پلاس توربو خرید حداقلش اینه راه میره

  • علی اصغر علی اصغر (20 شهریور 1401 ساعت 02:16)

    ب این نمیشه خودرو گفت.. مضحکه
    ی کویک یا ۲۰۶ خیلی ازین سرترن ..
    حداقل خدمات پس از فروش دارن
    این فسیلارو از کجا میارن؟خداوندا خودت رحم کن