1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. مالیات جدید کانادا؛ ابرخودروها گرانتر می شوند

مالیات جدید کانادا؛ ابرخودروها گرانتر می شوند

25 شهریور 1401
  • 0

کانادا مالیات جدیدی بر کالاهای لوکس تصویب کرد که خودروهای شش رقمی را کمی گران‌تر می‌کند.

این مالیات از اول سپتامبر برای وسایل نقلیه جدیدی که پس از سال 2018 ساخته شده بودند و بیش از 100 هزار دلار قیمت داشتند، اجرایی شد. مالیات لوکس همچنین برای قایق ها و هواپیماهای با کمتر از 40 صندلی اعمال می شود، اگرچه آستانه ارزش برای این اقلام به 250 هزار دلار افزایش می یابد.

این یک مالیات فراگیر نیست. وسایل نقلیه تجاری مشمول هزینه نمی شوند، همچنین وسایل نقلیه با وزن بیشتر از 8501 پوند (3856 کیلوگرم) مشمول هزینه نیستند. موتورسیکلت‌ها و ماشین‌های تفریحی مانند ATV و ماشین‌های برفی نیز معاف هستند. این مالیات از تولیدکنندگان و شرکت‌هایی که خودروها را می‌فروشند یا وارد می‌کنند اخذ می‌شود، اگرچه فقط یک بار ارزیابی می‌شود. احتمالاً این مالیات پس از آن به مصرف کننده منتقل می شود.

در مورد چقدر صحبت می کنیم؟ این بستگی به قیمت خودرو دارد. این سیستم از دو روش برای محاسبه کارمزد استفاده می کند: یا 10 درصد از قیمت کل، یا 20 درصد از تفاوت بین قیمت و آستانه 100 هزار دلار. کمترین مقدار از این دو مورد اعمال خواهد شد، با آستانه 20 درصدی که خودروهای نزدیک به مرز 100 هزار دلار را ترجیح می دهد.
به عنوان مثال یک وسیله نقلیه 110 هزاردلاری را در نظر بگیرید. مالیات بر 10 درصد از ارزش کل 11 هزار دلار خواهد بود. با این حال، تفاوت بین قیمت و آستانه 100 هزار دلار فقط 10 هزار دلار است. 
طبق گزارش CTV News، گروه‌های صنعتی در کانادا ادعا می‌کنند که این مالیات می‌تواند در نهایت منجر به ۲.۸ میلیون دلار فروش از دست رفته طی پنج سال آینده شود. این رقم در مورد تمام صنایع تحت تاثیر قرار می گیرد، نه فقط خودرو.

 



نظرات