1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. احتمال ورود چری اومودا 5 به بازار ایران

احتمال ورود چری اومودا 5 به بازار ایران

2 مهر 1401
  • 1

چری اومودا 5 یک کراس اوور اسپرت و محصول جدید شرکت چری است. در حال حاضر تعداد بسیاری از این نوع محصول، به بازارهای صادراتی این برند عرضه می شود و احتمال ورود آن به بازار کشور ایران هم وجود دارد.

پس از جنگ روسیه و اوکراین، بسیاری از شرکت های خودروساز اروپایی بازار روسیه را ترک کردند. در این میان، شرکت‌های چینی بیشترین بهره را از شرایط ایجاد شده بردند و با افزایش تعداد محصولات خود، زیربرندهای جدیدی به بازار روسیه روانه کردند. برای مثال کراس‌اوور چری اومودا 5 در حال آماده‌سازی برای عرضه در روسیه است. به نظر می رسد که احتمال عرضه این مدل در بازار ایران هم وجود خواهد داشت. 

چری اومادا 5 قبل از عرضه، با نام رمز X-C شناخته می شد و در سال 2021 رونمایی شد. اومادا نام سری جدید محصولات جهانی چری است که از سری تیگو پیروی می کند. به گفته چری، حرف O از اومادا به معنای «کاملا جدید»است در حالی که «Moda» به معنای روند مد است.

اومادا 5 اولین مدل کراس اوور SUV از محصولات چری 4.0 است که دارای زبان طراحی جدید توسعه یافته چری است که در سه ماهه دوم سال 2022 عرضه شد.

فضای داخلی اومادا 5 مجهز به دو صفحه نمایش دیجیتال 10.25 اینچی با وضوح بالا است که امکانات مربوط مدیریت دید در هنگام رانندگی، سنجش آب و هوا و تنظیمات سرگرمی را ارائه می دهند.

اومادا 5 در ابتدا با قدرت 197 اسب بخار و گشتاور 290 نیوتن متر به همراه با گیربکس 7 سرعته دوکلاچه عرضه شد. بعداً یک نسخه با موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی و یک نسخه با موتور 1.5 لیتری توربوشارژ با موتور 48 ولت هیبریدی  اضافه شد.

اومادا 5 در سال 2022 در بازار چین راه اندازی و تولید انبوه آن در فوریه 2022 آغاز شد. پس از آن، برنامه ریزی برای عرضه آن در بازارهای مختلف خارج از این کشور شروع شد. پس از ورود اومادا 5 به بازار اندونزی در سه ماه نخست 2022، در آگوست 2022 با نام چری اومودا وارد بازار استرالیا و نیوزلند شد، در حالی که در بازارهای روسیه و قزاقستان، چری تصمیم گرفت یک برند اومادا جداگانه برای کراس اوور خود ایجاد کند تا آن را با نام  اومادا 5 به فروش برساند.

 

منبع car.ir


نظرات

  • Ali Ali (2 مهر 1401 ساعت 13:30)

    اگه اومد تو بازار ایران و قیمتش زیر ۲ میلیارد بود اسمم رو میذارم دنا پلاس توربو اتوماتیک آشغال!