1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. خودروهایی که دیگر پلاک نمی شوند

خودروهایی که دیگر پلاک نمی شوند

19 مهر 1401
  • 0

رئیس پلیس راهور انتظامی کشور اعلام کرد خودروهایی که تولید آنها متوقف شده است، از این به بعد شماره‌گذاری نخواهند شد؛ ولی شماره گذاری خودروهایی که قبلاً به فروش رفته اند، ادامه خواهد یافت.

سردار هادیانفر، رئیس پلیس راهور انتظامی کشور گفت: از هنگامی که سازمان استاندارد ساخت خودروهای تیبا، سمند و پژو ۴۰۵ را متوقف اعلام کرده، شماره‌گذاری این خودروها نیز متوقف شده است.

وی در رابطه با خودروهای فروخته شده به مشتریان گفت: در گذشته خودروسازان تعدادی از این خودروها را از طریق قرعه کشی فروخته اند؛ از جمله شرکت سایپا که قبلاً ۳۰ هزار دستگاه خودرو را از همین طریق به مردم فروخته بود. تحویل این خودروها از جمله تعهدات شرکت‌های خودروساز به مردم است و امکان تغییر آن نیز وجود ندارد؛ با هماهنگی صورت گرفته تقریبا ۲۴ هزار دستگاه خودرو پلاک گذاری شده است.

سردار هادیانفر اضافه کرد: در حدود ۶ هزار دستگاه خودرو باقی مانده و هنوز شماره‌گذاری نشده اند، ما منتظر دریافت اطلاعات این خودروها هستیم.

وی ادامه داد: فروش این خودروها قبل از ممنوعیت فروش بوده است. فقط حدود ۶ هزار خودرو شماره‌گذاری نشده و هر زمانی که اطلاعات به ما ارسال شود و مشخص شود این خودروها به نام چه کسی شماره گذاری باید شود، این تعداد خودروی باقی مانده نیز انجام خواهد شد.

رئیس پلیس راهور فراجا در نشست خبری تیرماه اعلام کرد که طبق نامه سازمان ملی استاندارد خودروهای مدل سمند و تیبا به جز سمند سورن، به دلیل نقص ایمنی و عیوب پرتکرار در این خودروها شماره گذاری نخواهند شد. دو خودروساز داخلی اخیراً در رابطه با  شماره‌گذاری خودروهای تیبا و سمند که براساس دستور سازمان ملی استاندارد به علت عیوب پرتکرار جلوی شماره‌گذاری آنها را گرفته است، رایزنی هایی انجام داده بودند که نتیجه بخش نبود. با توجه به اعلام سردار کمال هادیانفر مبتنی بر عدم شماره گذاری این خودروها، پلاک گذاری 405، تیبا و سمند به استثنای مدل سمند سورن متوقف می شود.

 



نظرات