1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. ساینا S اتوماتیک در راه بازار؛ تولید آزمایشی آغاز شد!

ساینا S اتوماتیک در راه بازار؛ تولید آزمایشی آغاز شد!

ساینا S اتوماتیک در راه بازار؛ آغاز تولید آزمایشی!
17 آبان 1401
  • 1

مهران مهرپویان، مدیر پروژه خودرو ساینا S اتوماتیک از آغاز تولید این خودرو در سایت سایپا سیتروئن به صورت آزمایشی خبر داد. مهرپویان گفت: 2 سال پس از آغاز عرضه ساینا S، تولید این خودرو با گیربکس CVT آغاز شده و علاوه بر گیربکس اتوماتیک، ساینا S جدید با رویکرد پیاده سازی حداکثری استاندارد های 85 گانه و افزودن تجهیزات ایمنی و رفاهی جدید توسعه خواهد یافت.

تا این لحظه مشخص شده ساینا اس CVT از فرمان برقی (EPS) بهره می برد که علاوه بر راحتی بیشتر، با حذف پمپ هیدرولیک به کاهش مصرف سوخت خودرو نیز کمک می کند، همچنین سخنان مدیر این چروژه مبنی بر امکان پیاده سازی استاندارد های 85 گانه روی این خودرو خبر از نصب احتمالی سیستم کنترل پایداری یا ESP بر روی آن می دهد.

وی با بیان اینکه این خودرو به غربیلک فرمان با طرح جدید D نیز مجهز شده است، گفت: این خودرو با بهره‌گیری از سیستم نگهدارنده سرعت یا کروز کنترل (Cruise Control) رانندگی آسان در جاده‌های طولانی را میسر می‌کند و محدودکننده سرعت (Speed Limiter) به راننده این امکان را می‌دهد تا حداکثر سرعت را برای خودرو تعیین کند.

مهرپویان افزود: برای بهبود ایمنی و دید در این خودرو و با قرارگیری سنسور نور در شیشه جلو، قابلیت روشنایی خودکار چراغ ها (Auto Light) به خودرو افزوده شده است تا چراغ‌های خودرو به‌صورت خودکار در زمان کاهش نور محیط روشن شوند.

وی اضافه کرد: سیستم نشانگر فشار باد لاستیک (TPMS) امکان پایش فشار و باد لاستیک‌های خودرو به‌ صورت لحظه ای را برای راننده فراهم می‌کند و در صورت کاهش فشار باد هر یک از لاستیک‌ها، به راننده هشدار می‌دهد.

مهرپویان خاطرنشان کرد: این خودرو به سیستم دستیار شروع حرکت در سربالایی مجهز شده است که از حرکت ناخواسته خودرو در مسیرهای دارای شیب پیشگیری می‌کند. قوای محرکه این خودرو توان خود را از موتور کم‌ مصرف (M15) می‌گیرد و گیربکس آن از نوع متغیر پیوسته (CVT) است که قابلیت تیپ‌ ترونیک (تعویض دستی دنده) را دارد. تولید این خودرو قبل از پایان سال جاری به‌ صورت انبوه در شرکت سایپا سیتروئن آغاز خواهد شد.

 

منبع تسنیم


نظرات

  • milad milad (17 آبان 1401 ساعت 13:04)

    تولید ازمایشی دیگه چیه.فقط یه گیربکس باید بزارن رووش همین.باقی چیزا که با تیبا و کوییک یکیه.انگار اپولو هوا کردن مسخره ها.