1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. هایما 6P در ایران؛ کراس اور هیبریدی جدید بازار؟

هایما 6P در ایران؛ کراس اور هیبریدی جدید بازار؟

7 دی 1401
  • 3

هایما 6P یک کراس اور کامکپت و هیبریدی از کمپانی چینی هایما است.

این کراس اور که در واقع نسخه هیبریدی هایما S5 جدید (جدید تر از نسخه موجود در ایران) است، به تازگی در جاده های ایران دیده شده و احتمال می رود که توسط ایران خودرو، شریک قدیمی هایما در ایران مونتاژ شود. هرچند که وارداتی بودن این خودرو نیز دور از انتظار نیست!

طبق تصاویری که از هایما 6P به دستمان رسیده، این خودرو در مسیر شیراز به سمت اصفهان با پلاک گذر موقت دیده شده و احتمالا در حال گذراندن تست های فنی است تا در صورت موفقیت، تولید یا واردات آن به ایران انجام شود.

2.jpg

 

 مشخصات فنی هایما 6P

هایما 6P از یک موتور 3 سیلندر 1.2 لیتری توربو استفاده می کند که در کنار یک موتور برقی می تواند حداکثر 141 اسب بخار قدرت و 244 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این توان تولیدی از طریق یک گیربکس 7 دنده دو کلاچه DCT تر به چرخ های جلو منتقل می شود و هایما P6 را طی 7 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر بر ساعت می رساند که برای یک کراس اور 3 سیلندر عدد بسیار خوبی به نظر می رسد.
همچنین این کراس اور هایما می تواند مصرف ترکیبی 1.4 لیتر در هر 100 کیلومتر پیمایش سیکل ترکیبی را به ثبت برساند که حتی برای یک خودروی هیبریدی نیز عدد بسیار خوبی است.

3.jpg

 

امکانات رفاهی هایما 6P

هایما 6P در فول ترین نسخه خود امکاناتی نظیر کی لس استارتر، سیستم تهویه مطبوع خودکار، کروز کنترل، سنسور نور، سنسور باران، سقف پانوراما، سنسور TPMS، سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل کشش TCS، سیستم کمک حرکت در سربالایی HAC و ترمز پارک برقی را دارد.

منبع Car.ir


نظرات

  • . امیر . امیر (8 دی 1401 ساعت 06:03)

    واقعاً از ماست که بر ماست

  • . امیر . امیر (7 دی 1401 ساعت 19:24)

    بعد از دو سال بگیر و ببند وزارت صمت، خودرو ارزان نشد که هیچ بلکه توان خرید ی خودرو معمولی رو هم از اقشار ضعیف جامعه گرفتند ،بورس هم که با ورود دلال ها به آن کمک به جیب خودروسازان کرد و بساط قرعه کشی هم دیگه جمع شد تا فرغون سازان ما دیگه ضرر نکنند

  • علیرضا علیرضا (7 دی 1401 ساعت 15:48)

    حالا مونتاژ هم بشه کی پولش رو داره بخره.
    بلایی که این گاریسازها با کمک وزارت صمت و اقتصاد و البته سکوت مجلس سر دلار و بازار آوردن شخص چنگیزخان مغول نمیتونست بیاره.
    تیبا که تو بازار آزاد شده ۳۰۰ تومن بعد اونوقت این بیاد تو بازار زیر یک میلیارد قیمت نمیخوره.
    دیگه حتی گاریسازها هم طبقه مشتریاشون رو عوض کردن و دنبال تولید و فروش خودروی گران با حاشیه سود سرسام‌آور هستن نه اینکه بیان خودروی اقتصادی تولید کنن و سر هر یه میلیونش بخان به سازمان حمایت و غیره جواب پس بدن.
    واقعا جوونیمون رفت
    امیدی به آینده فرزندانمون هم نداریم...