1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. شورای رقابت از حدود قانونی خود با خبر نیست!

شورای رقابت از حدود قانونی خود با خبر نیست!

3 بهمن 1401
  • 3

امیرمهدی صبائی، مدیر نظارت بورس های سازمان بورس در واکنش به نامه عجیب و جنجالی شورای رقابت مبنی بر ممنوعیت عرضه خودرو های ایران خودرو و سایپا در بورس کالا گفت از نظر قانونی شورای رقابت اختیاری برای دخالت در عرضه های بورس کالا ندارد و نمی توان عرضه خودرو را لغو کند.

امیر مهدی صبائی، با اعلام این خبر اظهار داشت: براساس قانون بازار اوراق بهادار، شورای عالی بورس بالاترین رکن بازار سرمایه است و تصویب سیاست‌های کلان بازار سرمایه را به عهده دارد. یکی از وظایف این شورا تعیین خط‌مشی و تدوین قانون و مقررات مربوطه است و کلیه مصوبات شورای عالی بورس برای بورس‌ها لازم‌الاجرا است.

وی افزود: عرضه خودرو در بورس کالا یکی از مصوبات شورای عالی بورس است و بورس کالا موظف است تا در چارچوب این مصوبه رفتار کند. لذا ضمن احترام به جایگاه شورای رقابت، بورس کالا تابع مصوبات شورای عالی بورس است.

صبائی در ادامه بیان کرد: ضمن اینکه این برای اولین بار نیست که در خصوص عرضه یک محصول یا تعیین قیمت پایه آن بین شورای رقابت و بورس اختلاف نظر وجود دارد؛ لذا در این مورد (عرضه خودرو در بورس کالا) کمافی‌السابق با رویکرد حمایت قاطع از حقوق سرمایه‌گذاران، به طریق اولی تابع قوانین و مصوبات شورای عالی بورس هستیم.

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس در پایان خاطر نشان کرد: هر گونه ملاحظه‌ای در خصوص عرضه خودرو در بورس کالا صرفا و صرفا در شورای عالی بورس قابل بررسی است.



نظرات

  • سام سام (3 بهمن 1401 ساعت 21:07)

    فروش خودرو در بورس بدترین کار ممکن بود که میتونستید بکنید. واقعا هیچ جای دنیا اینجوری نیست که خودرو تو بورس بفروشن‌... خدا نکنه یه چیزی یاد بگیریم‌، فردا میگن جوراب و گوجه رو باید از بورس ‌کالا بخرید... این مسخره بازیا چیه

  • kjm kjm (3 بهمن 1401 ساعت 18:39)

    خب وقتی میگیم تو هیچی مدیریت و دانش نداریم همینه.هر ارگان و سازمانی و هر فردی ساز خودشو میزنه.سازشونم اینه (سهم من کو).یه مشت دزد و فاسد

  • safir1362 safir1362 (3 بهمن 1401 ساعت 13:39)

    اولا که کلا فروش خودرو در بورس به هر شکلی در هیچ کجای دنیا عادی نیست ولی ما چون کشور عادی نیستیم این رویه اجرا میشه.
    دوم اینکه شمایی که ادعای (رویکرد حمایت قاطع از حقوق سرمایه‌گذاران) داری و برای سرمایه گذار و خریدار دایه شدی، خیییلی میخوای از سرمایه گذار حمایت کنید و وزارت صمت هم میگه در بورس کالا خودرو کشف قیمت میشه بیا قیمت پایه ای که روش بحث هست رو نذار ! کاری نداره که ، بدون قیمت پایه بزار، تعداد عرضه رو هم نامحدود بزار (یا حداقل به تعداد متقاضی بزار) تا اینجوری خودرو به قیمت واقعی در بورس کالا به قول خودتون کشف قیمت بشه و بازار و تقاضا به تعادل برسه.
    سوم، این رویه ای که شما داری پیش میری، بورس اسلامیه! مثله بانکداری اسلامی ، وام اسلامی ، حجاب اسلامی، ازدواج موقت اسلامی و خیلی چیزایه اسلامیه دیگه که تو مملکت در این 40 سال باب کردید و گرنه همه میدونن این فروش در بورس همون حراجی ه !! فقط تفاوتش فروش لگن های تولید داخلیه و شباهتش قدمت تکنولوژی 70 سال گذشته اس!