1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار خودرو
  4. در جلسه روز گذشته شورای رقابت با خودروسازان بخش خصوصی چه گذشت؟

در جلسه روز گذشته شورای رقابت با خودروسازان بخش خصوصی چه گذشت؟

24 اردیبهشت 1402
  • 5

فروش خودروهای خودروسازان خصوصی تا یکسال با قیمت بهمن 1401 

با تفاهم صورت گرفته در جلسه خودروسازان خصوصی و شورای رقابت، و براساس ویرایش نهایی دستورالعمل قیمت گذاری شورای رقابت، خودروسازان بخش خصوصی تا زمان انجام محاسبات جدید به مدت یک سال می توانند با قیمت بهمن ماه ۱۴۰۱ نسبت به فروش محصولات خود اقدام کنند.

به گزارش Car.ir، روز گذشته و از ساعت 10 صبح جلسه ای در سالن کنفرانس شورای رقابت برگزار شد که در این جلسه سید محمدرضا سیدنورانی رئیس شورا، محمود دودانگه قائم مقام شورا، صالحی نیا و انصاری به عنوان اعضای شورای رقابت، رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان، مدیران ارشد وزارت صمت، مدیرکل دفتر تخصصی صنایع خودرو وزارت صمت و نمایندگان خودروسازان بخش خصوصی حضور داشتند.

سامان فیروزی مدیرعامل شرکت کرمان موتور، در خصوص جلسه شورای رقابت با خودروسازان بخش خصوصی گفت: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در این جلسه اعلام کرد که نرخ ارز مبنا در محاسبه قیمت های اعلامی شورای رقابت ۲۸۵۰۰ تومان بوده است و برای اعمال نرخ ۴۳۰۰۰ تومان حال حاضر، باید محاسبات جدید انجام شود و افزایش دستمزد و سایر موارد در محاسبات جدید نیز مدنظر قرار گیرد.
به گفته وی، همچنین مقرر شد در صورت اختلاف میان قیمت محاسباتی جدید شورای رقابت و قیمت بهمن ماه ۱۴۰۱ خودروسازان خصوصی، شرکت های خودروسازی یک سال برای نزدیک کردن قیمت خود به نظر شورا فرصت داشته باشند.

وی با تعجب از اظهارات سخنگوی شورا در رسانه های مختلف در شب گذشته خاطر نشان کرد: این اظهارات با توافقات جلسه صبح کاملا مغایر بود.  اگر شورای رقابت نظر خود را تغییر داده است، حرف ما همان است که در جلسه گفته شد و لذا  شورا در صورت پافشاری بر مواضع غیرکارشناسی  خود باید مسئولیت کاهش تولید و تعطیلی خودروسازان بخش خصوصی را هم بپذیرد.

با توجه به این وقایع، شرکت کرمان موتور نیز لیست قیمت جدید محصولات خود را اعلام کرد. محصولات کرمان موتور مطابق با این لیست قیمت در مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو به فروش خواهند رسید.

منبع Car.ir


نظرات

  • شرم بر شما شرم بر شما (25 اردیبهشت 1402 ساعت 18:29)

    مشکلات ما فقط مال ماست و هیچ کجای دنیااین طرز تولید و واردات و قیمت وبی کیفیتی و دزدی و رانت و گرانی و دلار و...در آخر همه بی خیالی مدیران و دروغ و سفسطه و ...وجود ندارد مگر در کشور ۴فصل و زیبا و غنی و ثروتمند و مظلوم و ...ایران .

  • حسن حسن (25 اردیبهشت 1402 ساعت 16:17)

    آقای فیروزی زودتر تعطیل کن ، اینه همه پول مردم خوردی ، شما نه یکی دیگه، چرا گرونفروشی کردید ؟؟؟
    برفرض قیمت شورا مربوط به شش ماه اول باشه پس چرا اون موقع گرون دادید؟؟؟؟
    نه تنها باید تعطیل بشی امیدوارم دوستان تعزیرات هم جریمت کنند و بری زندان, مرتیکه.......

  • مهران مهران (24 اردیبهشت 1402 ساعت 23:53)

    بامید خدا با حضور مسیولین مردمی و حمایت دولت امثال آقای فیروزی زیاد تعجب خواهند کرد.دیگه تموم شد اون دولت ها برا خودتون امپراطوری درست کرده بودین.ضرر میکنین ببندین در اون کارخونه رو.سرمایه گذار زیاده با نصف سود شما بیاد سرمایه گذاری کنه فقط حیف مملکت تحریمه.مردم و شورا رو هم با این حرفا تهدید نکن . قطعه میاری سرهم میکنی چند برابر قیمت میندازی به مردم. چندساله کدوم قطعه رو بومی سازی کردی اینجوری میتازونی.جز ارز بری چه تاجی به سر این مملکت زدین....

  • . امیر . امیر (24 اردیبهشت 1402 ساعت 22:38)

    پس خیلی غلط کرده که قیمت جدید رو اعلام کرد که هیچ خودرو مونتاژ کن خصوصی قبول نکرده و داره قیمت گرون خودشو به مردم میندازه

  • وحید وحید (24 اردیبهشت 1402 ساعت 16:48)

    یعنی هیچ کس نیست اینا رو سرجاشون بشونه !!؟

    آخه تو داری محصولاتت رو دوبل قیمت امارات می فروشی ، خوب این ارز رو بدن خود مردم برن ماشین مورد علاقه اشون رو وارد کنند ، شما ها هم نهایت باید برید تعویض روغنی و پنچری بزنید