1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. اعلام مشخصات رسمی فیدلیتی پرستیژ

اعلام مشخصات رسمی فیدلیتی پرستیژ

11 خرداد 1402
  • 0

فیدلیتی، نام یکی از محصولات گروه بهمن است. کراس اور محبوبی که چند سالی است در بازار ایران جای خوش کرده و تبدیل به یکی از پرفروش ترین خودرو های مونتاژی توسط شرکت های خصوصی شده است. خودرویی که در اصل Jetour X70 نام داشته و پلتفرم و پیشرانه ای مشترک با فونیکس تیگو 7 پرو دارد. با این حال، از زمانی که مدیران خودرو تیگو 8 پرو را به عنوان کراس اوری قوی تر و لوکس تر به همراه انبوهی از سیستم های کمک رانندگی معرفی کرد، بهمن موتور که محصولی در سطح تیگو 8 پرو نداشت از رقابت با مدیران خودرو جا ماند.

اما اکنون بهمن موتور با تاخیری 2 ساله اقدام به رونمایی از یک رقیب برای تیگو 8 پرو کرده؛ فیدلتی پرستیژ!
شایعات ورود فیدلیتی پرستیژ به بازار ایران از مدت ها پیش به گوش می رسید. اما بهمن موتور به تازگی با برپا کردن بیلبورد های معرفی این خودرو در سطح شهر، خبر از ورود قریب الوقوع کراس اور جدید خود به بازار داده است.

فیدلیتی پرستیژ در اصل همان Jetour X70 Plus است. نسخه مجهز تر و قدرتمند تر فیدلیتی پرایم که از پلتفرم و قوای فنی مشترک با تیگو 8 پرو بهره می برد. البته دلیل این همه اشتراک میان این دو خودرو این است که شرکت جتور چین در واقع زیرمجموعه ای از چری محسوب می شود.

2.webp

طراحی ظاهری فیدلیتی پرستیژ

طراحی ظاهری فیدلیتی پرستیژ مقداری حجیم تر و کاملا خشن تر از نسخه پرایم شده و این موضوع در نگاه اول توجه بیننده را جلب می کند. با اینکه پلتفرم این دو خودرو یکسان است، اما فیدلیتی پرستیژ با استفاده از سپر جلو و جلوپنجره حجیم تر، چراغ های باریک تر و خطوط تیز توانسته چهره ای عصبانی تر به خود بگیرد. در نمای کناری تفاوت خاصی بجز طرح جدید رینگ ها دیده نمی شود، اما در نمای عقب چراغ هایی که اکنون به هم پیوسته شده اند به همراه دیفیوزر سپر بزرگ و 4 عدد سراگزوز واقعی خودنمایی می کنند.

کابین فیدلیتی پرستیژ

کابین فیدلیتی پرستیژ نیز دستخوش تغییرات عمده‌ای شده است. صفحه نمایش این خودرو با صفحه کیلومتر شمار یا همان کلاستر خودرو یکپارچه شده‌اند. در زیر صفحه نمایش نیز دریچه‌های خروجی تهویه مطبوع قرار گرفته‌ که به صورت 3 تایی درآمده‌اند.

4.webp

در زیر دریچه های تهویه مطبوع نیز بخش کنترل سیستم تهویه مطبوع تعبیه شده که به صورت کاملا لمسی است و تنها دو کلید دایره‌ای شکل برای تنظیم دما و شدت پرتاب هوا در این قسمت لمسی نیستند.

طرح غربیلک فرمان نیز متفاوت شده و طرح رودری ها، قسمت کنسول وسط و لیور دنده نیز طراحی و ظاهر بروزتری پیدا کرده‌اند.

3.webp

مشخصات فنی فیدلیتی پرستیژ

فیدلیتی پرستیژ از یک موتور 1.6 لیتری توربو GDi استفاده می کند که توانایی تولید 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور را دارد. این توان تولیدی را یک گیربکس 7 دنده دو کلاچه تر به چرخ های جلو منتقل می کند. سیستم تعلیق فیدلیتی پرستیژ نیز در محور جلو از نوع مک فرسون و در محور عقب از نوع مولتی لینک است و هر چهار چرخ این خودرو از ترمز های دیسکی بهره می برند.

این خودرو همانند نسخه پرایم، در دو مدل 5 نفره و 7 نفره به بازار عرضه می شود که نسخه 5 نفره وزنی برابر با 1619 کیلوگرم دارد. این عدد در نسخه 7 نفره به 1642 کیلوگرم می رسد.

مصرف سوخت اعلامی این خودرو نیز در 100 کیلومتر رانندگی سیکل ترکیبی برای نسخه 5 نفره 7.7 لیتر و برای نسخه 7 نفره 8.1 لیتر اعلام شده است.

آپشن های فیدلیتی پرستیژ

طبق اعلام رسمی گروه بهمن، این خودرو به امکانات ایمنی کاملی نظیر سیستم هشدار تصادف از جلو، سیستم ترمز اضطراری پیشرفته، کروز کنترل هوشمند، دستیار جلوگیری از برخورد هنگام تغییر لاین، سیستم هشدار حرکت بین خطوط، سیستم هشدار تصادف از عقب، سیستم رادار تشخیص نقاط کور، سیستم اتصال صندلی کودک، سیستم ضد واژگونی، سیستم تشخیص خواب آلودگی راننده، سیستم کنترل پایداری الکتریکی خودرو، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل حرکت خودرو در سرازیری، سیستم کنترل حرکت خودرو در سربالایی، ترمز اضطراری دینامیک و ترمز پارک برقی به همراه اتوهلد مجهز است.

آپشن های این خودرو هنوز به طور دقیق توسط بهمن موتور اعلام نشده اند. با این حال می توان متصور بود که این خودرو به امکاناتی نظیر سقف پانوراما، صندلی های برقی جلو، گرمکن صندلی های جلو، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین ثبت وقایع، سنسور نور و باران، درب صندوق عقب برقی با سنسور حرکتی پا، استارت دکمه ای، تهویه اتوماتیک دوگانه با تنظیمات مستقل برای ردیف دوم و سوم، تعویض دنده از پشت فرمان، نوربالای اتوماتیک، چراغ های تطبیقی جلو، پنل تهویه لمسی با نمایشگر TFT، سردکن صندلی های جلو، حافظه تنظیمات صندلی راننده و نورپردازی کابین تطبیقی مجهز شده است که باید ببینیم گروه بهمن در نهایت کدام یک از این امکانات را عرضه خواهد کرد!

زمان عرضه فیدلیتی پرستیژ به بازار

بهمن موتور هنوز زمان دقیقی برای عرضه کراس اور جدید خود به بازار اعلام نکرده. اما با توجه به نصب بیلبورد های این خودرو در سطح شهر، به نظر می رسد که رونمایی فیدلیتی پرستیژ قریب الوقوع باشد و احتمالا تا اواخر فصل تابستان این خودرو را در خیابان های ایران مشاهده کنیم.

جزئیات دقیق تر در مورد معرفی و فروش فیدلیتی پرستیژ به محض اعلام از سوی گروه بهمن توسط Car.ir منتشر خواهد شد.

منبع Car.ir


نظرات