1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. فیدلیتی پرستیژ رسما رونمایی شد

فیدلیتی پرستیژ رسما رونمایی شد

23 خرداد 1402
  • 1

در نخستین روز از نمایشگاه خودرو شیراز 1402، بهمن موتور که حضور گسترده ای در این نمایشگاه دارد اقدام به رونمایی  از جدیدترین محصول سواری خود کرد؛ فیدلیتی پرستیژ

فیدلیتی پرستیژ که در بازار چین با نام جتور X70 پلاس شناخته می شود، بر روی پلتفرم چری تیگو 8 پرو ساخته شده و از همان مشخصات فنی بهره می برد.

از مدت ها قبل شایعات حضور فیدلیتی پرستیژ در بازار ایران به عنوان نسخه قدرتمند تر فیدلیتی پرایم به گوش می رسید. با این حال بهمن موتور در هفته های گذشته اقدام به برپایی بیلبورد هایی در سطح شهر تهران کرد تا خبر از عرضه قریب الوقوع کراس اور فول سایز خود به بازار بدهد.

در نهایت، فیدلیتی پرستیژ در تاریخ 23 خرداد 1402 در نمایشگاه خودرو شیراز برای اولین بار رونمایی شد.

25.webp

طراحی ظاهری فیدلیتی پرستیژ

طراحی ظاهری فیدلتتی پرستیژ کاملا خشن و تهاجمی است. برخلاف تیگو 8 پرو که بیشتر از خطوط نرم و زوایای گرد تر استفاده کرده، کراس اور جدید بهمن موتور پر از خطوط تیز بوده و بدنه عضلانی تری دارد. چراغ های جلو باریک و تیز هستند و  یک جلو پنجره بزرگ با خطوط افقی کرومی در میان آن ها به چشم می خورد. در هر طرف از سپر جلو نیز دو دیلایت سه تایی جاخوش کرده اند.

21.webp

نمای کناری فیدلیتی پرستیژ شاهد حضور رینگ های 20 اینچی است که به خوبی با ابعاد خودرو هماهنگ هستند.  در پایین و بالای درب ها نیز خطوطی حجیم به عضلانی تر کردن خودرو کمک کرده اند.

23.webp

در نمای عقب فیدلیتی پرستیژ نیز چراغ های یک تکه با گرافیک نسبتا خاصی خودنمایی می کنند. بر خلاف فیدلیتی پرایم، محل قرار گیری پلاک به روی درب صندوق منتقل شده تا طراحی عقب از حالت بی روح و یک نواخت خارج شود. در قسمت پایین سپر نیز 4 عدد خروجی اگزوز واقعی به چشم می خورند.

26.webp

طراحی داخلی فیدلیتی پرستیژ

برخلاف اکثر خودرو های موجود در بازار، کابین فیدلیتی پرستیژ از تریم رنگی سفید و شتری استفاده می کند. بهمن موتور در تک تک اجزای داخل کابین کراس اور جدید خود از چررم دوزی استفاده کرده تا احساس لوکس بودن را به خوبی به مشتریان خود منتقل کند. در نمای روبروی راننده یک فرمان 3 شاخه قرار گرفته و پشت سر آن یه صفحه نمایش دوال اسکرین بزرگ، وظیفه صفحه کیلومتر و سیستم اطلاعات سرگرمی را انجام می دهد. دریچه های کولر وسط 3 گانه بوده و پایین تر از آن ها پنل لمسی سیستم تهویه مطبوع دیده می شود. کمی عقب تر نیز دسته دنده الکترونیکی و کلید های مربوط به درایو مود و برخی امکانات خودرو قرار گرفته اند.

03.webp

در ردیف عقب نیز یک سیستم تهویه مطبوع به صورت جداگانه برای سرنشینان در نظر گرفته شده که آن هم از پنل لمسی بهره می برد. همچنین، به مانند فیدلیتی پرایم، فیدلیتی پرستیژ نیز  در دو نسخه 5 و 7 نفره وارد بازار خواهد شد.

14.webp

مشخصات فنی فیدلیتی پرستیژ

فیدلیتی پرستیژ دقیقا از همان موتور و گیربکس موجود روی تیگو 8 پرو استفاده می کند؛ یک موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری توربو با فناوری GDi که به ترتیب 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور دارد. گیربکس این خودرو از نوع 7 دنده دو کلاچه  تر بوده و سیستم انتقال قدرت آن، دیفرانسیل جلو است.

سیستم تعلیق خودرو در محور جلو از نوع مک فرسون و در محور عقب از نوع مولتی است و برای هر چهار چرخ ترمز های دیسکی در نظر گرفته شده اند.

فیدلیتی پرستیژ از استاندارد آلایندگی یورو 6 پیروی کرده و به طور میانگین 8.1 لیتر در هر 100 کیلومتر بنزین مصرف می کند.

19.webp

امکانات رفاهی و آپشنن های فیدلیتی پرستیژ

فیدلیتی پرستیژ به لحاظ امکانات رفاهی خودرویی بسیار کامل بوده و به سختی می توان ایرادی از انبوه آپشن های موجود  در این خودرو گرفت.

برجسته ترین آپشن های رفاهی فیدلتی پرستیژ:
کی لس استارتر، سیستم تهویه مطبوع 3 منطقه ای، صندلی های جلو برقی با گرمکن و سردکن، مموری صندلی راننده، سقف پانوراما، پدل شیفتر، سنسور نور و باران، کروز کنترل هوشمند، سیستم صوتی حرفه ای، دسته دنده الکترونیکی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، درایو مود، صندوق برقی، سیستم نورپردازی داخل اتاق، شارژر وایرلس و کول باکس.

15.webp

برجسته ترین آپشن های ایمنی فیدلیتی پرستیژ:
سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل کشش TCS، سیستم کمک حرکت در سربالایی HAC، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی HDC، دوربین 360 درجه، رادار فاصله جلو، رادار بین خطوط، رادار نقطه کور، رادار هشدار تصادف از جلو و عقب، ترمز اضطراری دینامیک و سیستم ضد واژگونی.

08.webp

قیمت فیدلیتی پرستیژ و زمان عرضه آن به بازار

بهمن موتور در نشست خبری خود که در نمایشگاه خودرو شیراز برگذار شد اعلام کرد که اولین عرضه فیدلیتی پرستیژ به بازار در مهر و آبان 1402 اتفاق خواهد افتاد. همچنین مدیرعامل بهمن موتور از پاسخ به سوالات خبرنگاران در مورد قیمت نهایی فیدلیتی پرستیژ طفره رفت و اظهار داشت که قیمت نهایی این خودرو بستگی به شرایط فراهم شده توسط دولت و نوع ارز تعلق گرفته به این شرکت خودروسازی دارد.

همچنین در حاشیه نشست خبری گروه بهمن، اعلام شد که پیکاپ بهمن G9 نیز در نیمه دوم سال 1402 وارد بازار ایران می شود.

30.webp

منبع Car.ir


نظرات

  • کاردان کاردان (23 خرداد 1402 ساعت 20:58)

    بیشتر از 500 میلیون نمی ارزه....