1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. رونمایی از سهند در نمایشگاه خودرو مشهد

رونمایی از سهند در نمایشگاه خودرو مشهد

9 شهریور 1402
  • 2

گروه خودروسازی سایپا به عنوان یکی از شرکت کنندگان نمایشگاه خودروی مشهد، اقدام به رونمایی از خودروی جدید خود با نام سهند کرد.

خودروی سهند یک سدان کوچک شهری سگمنت B است که برروی پتلفرم همیشگی سایپا، مشترک با خودرو هایی نظیر ساینا و تیبا ساخته شده است. با این حال این خودرو چهره جدیدی دارد و در کابین آن نیز تغییرات زیادی صورت گرفته، از داشبورد جدید گرفته تا امکانات رفاهی فراوان (البته به نسبت سایر خودرو های اقتصادی سایپا!

sahand4.jpg

مشخصات فنی سهند

سایپا سهند از موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی با کد M15-GSi استفاده می کند که در واقع همان موتور 1.5 لیتری همیشگی است که این بار به سرسیلندر VVT-i مجهز شده و اکنون 90 اسب بخار قدرت و 137 نیوتن متر گشتاور دارد. گیربکس این خودرو نیز از نوع 5 دنده دستی و یا اتوماتیک CVT است. سهند در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و ترمز های دیسکی و در محور عقب از سیستم تعلیق نیمه مستقل و ترمز های کاسه ای استفاده می کند.

sahand1.jpg

امکانات رفاهی سهند

سهند در زمینه امکانات رفاهی خودرویی پیشرو در میان محصولات سایپا به حساب می آید، این خودرو به سیستم کنترل پایداری ESP مجهز شده و علاوه بر آن در نسخه های فول امکاناتی نظیر گرمکن صندلی، صندلی های چرمی، رادار نقطه کور، سیستم ترمز اضطراری، سانروف، سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، صندلی های جلو برقی را دارد. سایر امکانات این خودرو نیز مواردی نظیر شیشه بالابر های برقی هر دو ردیف، آینه های جانبی با تنظیم برقی، سیستم مولتی مدیا، صفحه کیلومتر جدید و... هستند.

sahand5.jpg

منبع Car.ir


نظرات

  • تاسف تاسف (11 شهریور 1402 ساعت 22:25)

    چراغ های جلو که از شاهین به عاریت گرفته شده، پشت ماشین هم که مثل همیشه حال بهم زن............

    طِراحی جدید از سایپا

  • مجتبی مجتبی (11 شهریور 1402 ساعت 11:59)

    سلام.
    از بغل که خیلی شبیه ساینا س. بلاخره پلتفرمش یکی هست ولی بنظرم پلتفرم شاهین بود خیلی بهتر میشد. چون عرض ساینا خیلی کمه !
    چراغ های جلو و داشبرد هم خوبه اما چراغ های عقب بهتر بنظر میاد و جا داشت که با یکنوار ال ای دی به هم متصل میشدن تا نمای عقب ظاهر جذاب تری داشته باشه (برعکس تارا).
    حالا بیاد تو بازار ببینیم آخرش چی میشه !