1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. رانندگی با آریزو 6 GT در پیست آزادی+ تست شتاب و ترمز

رانندگی با آریزو 6 GT در پیست آزادی+ تست شتاب و ترمز

رونمایی آریزو 6 GT در پیست آزادی
10 مهر 1402
  • 1

روز گذشته شرکت فونیکس طی برنامه ای، خودروی آریزو 6 GT را در پیست آزادی رونمایی کرد و یک برنامه تست درایو نیز با حضور خبرنگاران و فعالان صنعت خودرو برگزار شد.

معرفی آریزو 6 GT

آریزو 6 GT جدیدترین سدان خانواده فونیکس است و به نوعی می توان آن را نسخه سدان فونیکس FX به حساب آورد. آریزو 6 GT از پلتفرم و تعلیق مشترک با آریزو 6 پرو استفاده می کند اما به قوای محرکه ای مشترک با فونیکس FX مجهز است. همچنین این خودرو از لحاظ امکانات رفاهی نیز تفاوت معناداری با آریزو 6 پرو دارد و در سطح فونیکس FX است.

01.webp

مشخصات فنی آریزو 6 GT

آریزو 6 جی تی به یک موتور 1.6 لیتری توربو GDi مجهز است که 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور دارد. گیربکس این خودرو نیز از نوع 7 دنده دو کلاچه تر است. ترکیب این موتور و گیربکس با وزن 1344 کیلوگرمی، آریزو 6 GT را طی 7.6 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر برساعت می رسانند.

نکته منفی در مورد آریزو 6 GT، استفاده از سیستم تعلیق تورشن بیم در محور عقب است. برخلاف شتاب بسیار قدرتمند، هندلینگ آریزو 6 GT کاملا معمولی است و انتظارات یک راننده جوان را برآورده نمی کند.

ترمز های آریزو 6 جی تی نیز در محور جلو از نوع دیسکی خنک شونده و در محور عقب از نوع دیسکی است. این ترمزها در ترکیب با لاستیک های مارک Giti فابریک، خط ترمزی 46 متری (از سرعت 100 کیلومتر تا سکون) را برای سدان اسپرت فونیکس به ارمغان می آورند.

05.webp

امکانات رفاهی آریزو 6 GT

در زمینه امکانات رفاهی آریزو 6 GT خودرویی کامل محسوب می شود؛ امکانات رفاهی عادی این خودرو شامل مواردی نظیر کی‌لس استارتر، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو منطقه ای، آینه های جانبی تاشونده برقی، آینه وسط الکتروکرومیک، سانروف، صندلی راننده برقی، گرمکن و سردکن صندلی های جلو، کروز کنترل، شارژر وایرلس گوشی موبایل، سنسور نور و باران، دوربین 360 درجه، سیستم مولتی مدیا، چراغ های جلو LED، اتوهلد و ترمز پارک برقی است.

17.webp

اما قسمت جذاب تر آریزو 6 GT، سیستم های کمک رانندگی سطح 2 ADAS موجود در این خودرو است که باعث ایجاد تجربه رانندگی متفاوت و مدرنی می شوند.

دستیار کمک رانندگی آریزو 6 GT شامل این موارد است:
LDW: سیستم هشدار خروج از لاین (رادار بین خطوط)
LKA: سیستم کمکی ماندن در لاین
BSD: رادار نقطه کور
LCA: سیستم هشدار و پیش‌بینی برخورد در اثر تغییر لاین
ACC: کروز کنترل هوشمند تطبیقی
ICA: سیستم کمکی کروز هوشمند
FCW: رادار هشدار تصادف از جلو
RCW: رادار هشدار تصادف از عقب
AEB: ترمز اضطراری خودکار
TJA: سیستم کمکی حرکت در ترافیک
RCTA: رادار تصادف از عقب
IHC: سیستم کنترل هوشمند نوربالا
DOW: سیستم هشدار بازکردن درب ها

27.webp

قیمت و زمان عرضه آریزو 6 GT به بازار

مدیران خودرو هنوز به طور قطعی درباره قیمت و زمان عرضه آریزو 6 GT صحبت نکرده است. با این حال به نظر می رسد که این خودرو با قیمتی کمتر از فونیکس FX پریمیوم و بیشتر از آریزو 6 پرو به بازار عرضه شود. همچنین پیش بینی می شود که اولین فروش این خودرو در زمستان 1402 اتفاق بیافتد.

09.webp

منبع Car.ir


نظرات

  • حسینی حسینی (14 مهر 1402 ساعت 00:42)

    سلام هر شش تا خودرو خوب هست ولی قیمت هاشان خیلی بالا هست شورای رقابت چه کار می کند دلمان را خوش کردیم شورای رقابت داریم 4723