1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. تیگو 7 پرومکس، رسما رونمایی شد + تصاویر

تیگو 7 پرومکس، رسما رونمایی شد + تصاویر

17 آذر 1402
  • 0

یک ماه پس از برگزاری تست درایو تخصصی محصول جدید فونیکس در پیست اتومبیلرانی آزادی، مراسم رونمایی رسمی این خودرو نیز توسط مدیران خودرو در هتل استقلال تهران برگزار شد تا مشخص شود تیگو 7 پرو مکس به زودی وارد بازار خواهد شد.

تیگو 7 پرو مکس نسبت به تیگو 7 پرو تغییرات ظاهری نسبتا محدودی داشته، اما در داخل کابین و زیر کاپوت، این خودرو کاملا متحول شده است؛ همچنین لیست امکانات رفاهی و کمک رانندگی تیگو 7 نیز نسبت به تیگو 7 پرو کاملا دگرگون شده است.

09.webp

فونیکس تیگو 7 پرومکس از موتور 1.6 لیتری توربو GDi بهره می‌برد که قدزت197 اسب بخار و گشتاور 290 نیوتن‌متر را از طریق گیربکس 7 سرعته دو کلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. این مشخصات با مشخصات فنی تیگو 8 پرو، فونیکس FX و آریزو 6 GT همخوانی دارد. در مراسم رونمایی از این خودرو همچنین اعلام شد که نسخه تمام چرخ محرک (AWD) تیگو 7 پرومکس نیز به زودی ارائه خواهد شد.

01.webp

در بخش طراحی ظاهری اما تیگو 7 پرو مکس تغییراتی جزیی تجربه کرده؛ این تغییرات شامل تغییر قاب دور جلوپنجره و دیلایت‌ها در جلو، رکاب فعال و بج T در نمای جانبی و استفاده از متن FOWNIX به جای لوگو در نمای عقب می‌شوند، چراغ های عقب خودرو نیز به صورت به هم پیوسته طراحی شده اند.

05.webp

در زمینه آپشن‌ها و امکانات رفاهی و ایمنی اما؛ فونیکس تیگو 7 پرو مکس با تغییرات بسیاری راهی بازار خواهد شد، اضافه شدن سیستم های راداری کمکی راننده (ADAS) از جمله دوربین 360 درجه، هشدار ترافیک در عقب خودرو (RTCA)، رادار برخورد از جلو (FCW)، هشدار تغییر لاین (LCA) و دیگر امکانات مانند هشدار خروج از خط (LWD) و سیستم کمکی حرکت در ترافیک (TJA) این خودرو را به یکی از کامل ترین محصولات در این رده تبدیل کرده است، امکانات دیگری همچون شارژر بی‌سیم تلفن همراه، سانروف پانورامیک، چراغ‌های اتوماتیک LED، صندلی‌های برقی ردیف جلو، و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله با یونیزاسیون نیز از امکانات دیگر این خودرو هستند.

05.webp

در مراسم رونمایی اختصاصی فونیکس تیگو 7 پرومکس که با حضور مدیران ارشد مدیران خودرو، اصهاب رسانه و تعدادی از بازیگران و اجرای رضا رشیدپور برگزار شد، ابتدا شاهد سخنرانی جک لی، مدیرعامل مدیران خودرو بودیم، آقای لی در صحبت های خود ضمن اشاره به شعار مدیران خودرو در معرفی تیگو 7 پرو مکس با عنوان "تکامل مدام: کیفیت و تکنولوژی برای زندگی بهتر" اعلام کرد این شرکت در سال 2024 3 محصول پاک الکتریکی و هیبریدی جدید معرفی خواهد کرد.

03.webp

در ادامه مراسم مهندس سپهر عظیمی مدیر پروژه تیگو 7 پرومکس به ارائه مشخصات فنی و امکانات رفاهی شاخص تیگو 7 پرومکس پرداخت، عظیمی با اشاره به بکار گیری پیشرانه 1.6 لیتری توربو GDi با 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور بر روی این خودرو، این قوای فنی را در کنار سیستم های هوشمند کمکی راننده که بر روی آن ارائه شده به عنوان برگ برنده این خودرو در مقابل رقبا در بازار ایران بر شمرد.

04.webp

منبع car.ir


نظرات