1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار خودرو
  4. جهان نوین آریا؛ از عرش به فرش!

جهان نوین آریا؛ از عرش به فرش!

24 دی 1402
  • 0

مدتیست که خودرویی جدید از یک برند محبوب ژاپنی وارد سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی شده است. در آشفته بازار ایران و در میان جولان چینی های نسبتا بی نام و نشان، جمله قبلی خبر خوبی به نظر می رسد؛ اما زمانی که وارد جزئیات این خبر شویم، چیزی جز لبخندی عصبی باقی نخواهد ماند!

این خودرو، سدان شهری و اقتصادی نیسان، یعنی سانی است که در بازارهای مختلف با نام هایی نظیر سیلفی و ورسا نیز شناخته می شود. ممکن است عبارت نیسان سیلفی شما را به یاد سدان جذابی بیاندازد که مدتی پیش توسط نامی خودرو معرفی شده بود. اما اوضاع وخیم‌تر از این حرف‌ها است!

3.webp

نیسان سانی مورد نظر ما توسط شرکت جهان نوین آریا وارد سامانه شده. شرکتی که در دهه گذشته واردات خودروهای نیسان به ایران را برعهده داشت و محصولات جذاب و پرفروشی نظیر نیسان جوک و نیسان ایکس تریل را به بازار عرضه می کرد. با این حال ممنوعیت واردات خودرو به کشور در سال های گذشته کمر این شرکت را خم کرد. پس از آزادسازی واردات نیز برای مدتی خبری از جهان نوین آریا نبود و شرکت نامی خودرو با اخذ نمایندگی نیسان اقدام به رونمایی از چند خودرو کرد. با این حال، جهان نوین آریا در اقدامی غافلگیرانه، زودتر از هر شرکت دیگری فروش محصولات نیسان را در سامانه آغاز کرد تا نشان دهد که هنوز میخواهد بازار نیسان را در دست داشته باشد.

23.webp

اما عجله زیاد جهان نوین آریا باعث شده تا محصول این شرکت، خودرویی قدیمی و فاقد هرگونه جذابیت باشد، نیسان سانی وارد شده توسط این کمپانی، برای نخستین بار در سال 2011 معرفی شده و یک بار هم در سال 2015 فیس لیفت شده است. جهان نوین آریا در واقع محصولی متعلق به 13 سال قبل را به ایران آورده...، فاجعه ای شبیه به برخی محصولات لادا!

2.webp

نیسان سانی مورد نظر که با کد اتاق N17 شناخته می شود علاوه بر ظاهر قدیمی و نه چندان زیبا، کیفیت ساخت متوسطی نیز داشته و از نظر امکانات رفاهی هم چیزی جز شیشه بالابر و آینه های برقی به همراه یک مانیتور برای ارائه به مشتری ندارد. موتور این خودرو نیز تنها 108 اسب بخار قدرت تولید کرده و از یک گیربکس 4 دنده قدیمی فاقد تیپ ترونیک استفاده می کند.

جالب است بدانید که نسل جدید سانی نیز توسط نیسان تولید شده و با نام سیلفی توسط شرکت نامی خودرو به بازار ایران معرفی شده. با این حال، سانی قدیمی نیز هنوز توسط نیسان برای بازارهای ضعیف تولید می شود. به نظر می رسد که محدودیت 20 هزار دلاری واردات و اوضاع اقتصادی وخیم، باعث شده تا جهان نوین آریا تصمیم به واردات همان نسخه قدیمی سانی بگیرد. محصولی که موفقیت آن در بازار ایران به هیچ عنوان تضمین شده نیست!

منبع Car.ir


نظرات