1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. آریزو 8 ، پرچمدار جدید فونیکس رسما رونمایی شد

آریزو 8 ، پرچمدار جدید فونیکس رسما رونمایی شد

فونیکس آریزو 8 رونمایی شد
8 بهمن 1402
  • 0

ساعاتی پیش شرکت مدیران خودرو طی مراسمی به صورت رسمی از فونیکس آریزو 8 رونمایی کرد. این مراسم در یکی از عمارت های منطقه احمد آباد مستوفی و با حضور مدیران ارشد شرکت مدیران خودرو، چری، جمعی از هنرمندان و نیز اصحاب رسانه های تخصصی خودرویی برگزار شد.

10.webp

در ابتدای مراسم رونمایی آریزو 8، آقای من جانشین مدیرعامل مدیران خودرو از برنامه ریزی گسترده این شرکت برای افزایش فعالیت در سال آینده خبر داد و اعلام کرد، فونیکس NEV در سال آینده نقش پر رنگی در عرضه محصولات دوست دار محیط زیست ایفا خواهد کرد.

11.webp

پس از سخنرانی آقای من، کامبیز دیرباز بازیگر و سفیر برند فونیکس در ایران، با بیان تجربیات خود از 2 سال رانندگی با محصولات فونیکس، کیفیت این محصولات را فراتر از نام "چینی" توصیف کرد و گفت: "به طور قطع فونیکس در سال آینده موفق تر از گذشته خواهد بود"

در ادامه مراسم و پس از رونمایی از آریزو 8، نوبت به سپهر عظیمی از تیم محصول برند فونیکس رسید تا به توضیح ویژگی های کلیدی آریزو 8 بپردازد، عظیمی از ورود برند فونیکس به رقابت در کلاس سدان های سگمنت D به عنوان نقطه عطفی در فعالیت های این شرکت یاد کرد.

8.webp

فونکیس آریزو 8، یک سدان متوسط خانوادگی است که در ایران لقب لوکس ترین سدان مونتاژی را به دوش خواهد کشید. مدتی قبل تست درایو آریزو 8 در پیست آیلند برگزار شده بود و امشب، رونمایی رسمی این خودرو انجام شد تا آریزو 8 آماده ورود به بازار ایران شود.

مشخصات فنی آریزو 8

فونیکس آریزو 8 مجهز به موتور 2 لیتری توربو GDi با 254 اسب بخار قدرت و 390 نیوتن متر گشتاور است. گیربکس این خودرو از نوع 7 دنده دو کلاچه بوده و در محور عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک استفاده می کند.

تیم Car.ir موفق شد تا شتاب صفر تا صد 6.9 ثانیه ای را برای آریزو 8 در پیست آیلند ثبت کند.

ایمنی آریزو 8

چری آریزو 8 به 10 ایربگ برای راننده، سرنشین جلو، جانبی جلو، جانبی عقب، زانویی راننده، زانویی سرنشین و پرده ای مجهز است. با این حال این خودرو در هیچ تست تصادفی شرکت نکرده و ایمنی نامشخصی در حوادث رانندگی دارد. هرچند وجود امکاناتی نظیر سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل کشش TCS، سیستم کمک حرکت در سربالایی، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی و رادارهای مختلف، به ایمن تر کردن تجربه رانندگی با این خودرو کمک شایانی می کنند.

آریزو 8 همچنین به مجموعه‌ای کامل از سیستم های دستیار رانندگی ADAS نیز مجهز است.

قیمت و زمان عرضه آریزو 8 به بازار

با اعلام مدیران خودرو، فونیکس آریزو 8 در بهار سال 1403 وارد بازار ایران خواهد شد. همچنین پیش بینی می شود که قیمت این خودرو در حدود 2 میلیارد و 200 میلیون تومان باشد.

منبع Car.ir


نظرات