1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. نمایشگاه ها
  4. نگاهی به اتوبوس های اسنا در نمایشگاه خودرو شیراز 1403

نگاهی به اتوبوس های اسنا در نمایشگاه خودرو شیراز 1403

26 خرداد 1403
  • 0

همانند گذشته، نمایشگاه خودروی شیراز 1403 نیز میزبان خودروهای کار و تجاری از برند‌های متنوعی بوده است؛ چه بسا در این نمایشگاه نگاه ویژه تری به این کلاس خودرو نیز صورت گرفت.

یکی از شرکت‌هایی که با دست پر در این رویداد حاضر شده بود را می‌توان گروه بهمن نام برد. شرکت اسنا (SNA) به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های گروه بهمن با 2 محصول جدید خود، اتوبوس (Middle-Bus) دیزلی 9 متری و اتوبوس تمام برقی 12 متری به غرفه آمده بود. دو محصولی که انتظار می‌رود بزودی در ناوگان حمل و نقل برون شهری و درون شهری شاهد حضورشان باشیم.

07.webp

اتوبوس 9 متری دیزلی SNA

این اتوبوس که محصول کمپانی چینی کینگ-لانگ است، برای مصارف بین شهری عرضه خواهد شد. پیشرانه شش سیلندر دیزلی آن ساخت کمپانی کامینز است و با 6.7 لیتر حجم قادر به تولید 300 اسب بخار قدرت و 1100 نیوتن‌متر گشتاور خواهد بود که برای این نوع کاربری مناسب به‌‍‌نظر می‌رسد. یک جعبه دنده اتوماتیک ساخت شرکت ZF وظیفه انتقال نیرو را بر عهده دارد. این جعبه دنده به ریتاردر هیدرولیکی نیز مجهز است.

2 بالن در محور جلو و 4 بالن در محور عقب سیستم تعلیق این اتوبوس را تشکیل می‌دهند؛ امکان تنظیم ارتفاع نیز برای سهولت استفاده مسافران و انطباق ارتفاع خودرو با مسیر جاده میسر است. سیستم ترمز هر دو محور نیز از نوع دیسکی و پنوماتیکی می‌باشد.

12.webp

ابعاد دقیق این محصول اسنا برابر 9015 میلی متر طول، 2500 میلیمتر عرض و 3435 میلی متر ارتفاع است؛ وزن کلی این خودرو برابر 9750 می باشد که بر روی 2 محور با فاصله 4300 میلی متر اعمال می‌شود.

در کابین اتوبوس 9 متری SNA اما ظرفیت 35 نفری مجزا از راننده و کمک‌راننده در نظر گرفته شده است. صندلی راننده به تعلیق بادی مجهز بوده و امکاناتی نظیر هشدار حرکت بین خطوط، دوربین 360 درجه، 4 دوربین نظارتی کابین، سیستم مکان یاب خودکار و ترمز اضطراری هوشمند در دسترس وی خواهد بود.
اما مسافران به تفکیک هر صندلی به شارژ USB دسترسی دارند و اینترنت WiFi نیز در این اتوبوس عرضه می‌شود.

09.webp

اتوبوس 12 متری برقی SNA

اتوبوس برقی 12 متری اسنا نیز محصولی از کینگ-لانگ چین است. این اتوبوس برای مصارف درون شهری مورد استفاده قرار خواهد گرفت. ابعاد دقیق آن 11980 میلی متر طول، 2550 میلی متر عرض و 3300 میلی متر ارتفاع است و از شاسی یکپارچه با اتاق کف پایین بهره می‌برد.

پیشرانه برقی آن از نوع سنکرون با آهنربای دائمیست و حداکثر قدرت اسمی آن 350 کیلووات با پیک 195 کیلووات است که گشتاور 3500 نیومتن متری را تولید می‌کند.
این قوای محرکه از یک باتری 420 کیلوواتی تامین می‌شود که سیستم خنک کاری آن آب‌خنک است.

10.webp

سیستم تعلیق در هر دو محور این اتوبوس تمام برقی از نوع بادی و ساخت شرکت Wabco می باشد؛ جعبه فرمان نیز از نوع ساچمه گردان هیدرولیکی ساخت کمپانی مطرح BOSCH است و ترمزهای دیسکی پنوماتیک در هر دو محور این اتوبوس مورد استفاده قرار گرفته است.

ترمز ضد قفل ABS، سیستم‌ کنترل پایداری، , سیستم ترمز اضطراری در کنار سیستم هشدار برخورد از جلو و هشدار خروج از بین خطوط از جمله امکانات رفاهی اتوبوس برقی اسنا هستند.

15.webp

این اتوبوس 12 متری مجهز به 34 صندلی، 2 صندلی تاشو و یک صندلی برای راننده است؛ از امکانات رفاهی آن نیز می ‌توان به تاخوگراف، 4 دوربین داخلی ، سیستم مکانیابی و اعالم ایستگاه اتوماتیک، سیستم کارتخوان یکپارچه با سیستم برق اتوبوس (2عدد)، 3 عدد تابلوی اعلام مسیر، اینترنت وای فای داخلی، شارژر USB برای هر صندلی، سیستم ضد عفونی کننده هوای داخل کابین و سیستم دوربین 360 درجه اشاره کرد.

13.webp

منبع Car.ir


نظرات