1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. خداحافظی همیشگی با پژو پارس

خداحافظی همیشگی با پژو پارس

1 تیر 1403
  • 0

31 خردادماه، پایان همیشگی پژو پارس پس از بیش از 2 دهه!

تولید این خودرو قرار بود تا نیمه اسفندماه سال گذشته ادامه یابد ، حال آنکه با توجه به تعهد 172هزار دستگاهی پژو پارس، سازمان ملی استاندارد پایان خرداد ماه را زمان مقرر برای توقف خط تولید این محصول پرطرفدار در نظر گرفت.

با توجه به مهلت اولیه سازمان ملی استاندارد ( نیمه اسفند 1402)،  شرکت ایران خودرو مردادماه سال گذشته ، نسبت به کاهش تولید پژوپارس اقدام و افزایش تولید سورن پلاس را به عنوان خودروی جایگزین در دستور کار قرار داد.

با این حال سازمان ملی استاندارد با توجه به تعهد تحویل 172 هزار و 418  دستگاه پژوپارس توسط ایران خودرو، به سرعت از موضع خود عقب نشینی کرد و از کیفیت این خودرو تا پایان خرداد امسال،  اظهار رضایتمندی کرد.

حالا سازمان ملی استاندارد اعلام کرده که مهلت جدیدی برای تداوم تولید پژوپارس در نظر نخواهد گرفت و از سوی دیگر ایران خودرو نیز به مشتریان مردد خود،  نسبت به جایگزین کردن این محصول هشدار داده است. 

با اینکه شرکت تولید کننده این خودرو،اواخر سال گذشته قیمت پژوپارس را 50 درصد افزایش داد با این حال همچنان بر حذف این محصول قدیمی اصرار دارد.

انتشار گزارش سه روزپیش سامانه کدال بورس ، گویای اصرار این شرکت به حذف پژوپارس است.

گزارش مذکور نشان دهنده ضرر ۱۱۱ همتی این شرکت بزرگ خودروسازی بوده که طبق آمار موجود، ۵۱ همت از این رقم متعلق به خودروی پژو پارس است.



نظرات