1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. تست و بررسی آریزو 8؛ دیپلمات جوان!

تست و بررسی آریزو 8؛ دیپلمات جوان!

13 مرداد 1403
  • 1

روزگاری بود که بازار خودروهای وارداتی و مونتاژی ایران وضعیت پایدار و البته متناسبی در نوع خودروها داشت. یک مشتری در بازار می توانست به آسانی با توجه به بودجه و انتظارات خود از خودرو، انتخابی مناسب از بین انواع سدان های کوچک و متوسط شهری و یا کراس اورها داشته باشد. در آن دوران، کمپانی های کره ای و ژاپنی سبد محصولات متنوعی را در بازار ایران عرضه می کردند.

با این حال، پس از ممنوعیت واردات خودرو در سال 97، بازار بدست چینی های مونتاژی افتاد که کاری بجز کراس اور سازی بلند نبودند. بازار خودرو پر شد از کراس اورهای بی انتها، در حدی که محصولات برخی از مونتاژ کننده ها به صورت داخلی با یکدیگر رقابت می کردند.

بازار سدان ها نیز محدود به چند سدان C و B سگمنت اقتصادی بود که خریدار چندانی نیز نداشتند. با این حال، این مدیران خودرو با شرکت فونیکس بود که تصمیم گرفت برای نخستین بار از این شکاف بزرگ در مارکت ایران استفاده کند. به همین علت، فونیکس آریزو 8 به عنوان محصولی جدید رونمایی شد.

05.webp

ویدیو تست و بررسی فونیکس آریزو 8

در این ویدیو به سراغ این خودرو رفتیم تا ضمن شناخت بیشتر این خودرو، بررسی کاملی از ویژگی های آن پیدا کرده و یافته هایمان را با شما در میان بگذاریم و در نهایت، در یک ویدیو تست و بررسی کامل، مو را از ماست آریزو 8 بیرون بکشیم! با تماشای ویدیو تست بررسی آریزو 8 از Car.ir، احتمالا کوچکنرین سوالی در خصوص این محصول جدید در ذهن شما باقی نخواهد ماند.

 

آشنایی با فونیکس آریزو 8

فونیکس آریزو 8 یا همان Chery Arrizo 8، یک سدان D سگمنت نیمه لوکس است که در سال 2022 توسط کمپانی چری معرفی شده و پرچمدار سدان های این شرکت محسوب می شود. این خودرو با ابعادی در حد و اندازه های کیا اپتیما، هیوندای سوناتا و هوندا آکورد برای رقابت با نمونه های کارکرده این محصولات پا به بازار ایران گذاشته است. اما آیا این چینی تازه وارد می تواند حرفی در مقابل قدیمی های جا افتاده بازار داشته باشد؟

06.webp

نگاهی به مشخصات فنی آریزو 8

آریزو 8 از یک موتور 2 لیتری توربو با سیستم سوخت رسانی GDi بهره می برد که توانایی تولید 254 اسب بخار قدرت و 390 نیوتن متر گشتاور را دارد و توان تولیدی خود را از طریق یک گیربکس 7 دنده دو کلاچه تر به چرخ های جلو منتقل می کند.

فونیکس آریزو 8 در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک استفاده می کند نوید یک پایداری خوب را می‌دهد؛ موردی که بیش از هر چیزی در آریزو 6 GT راننده از فشار روی پدال گاز بازمی‌داشت. ترمز های این خودرو نیز در جلو و عقب از نوع دیسکی بوده و به سیستم هایی نظیر ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ترمز کمکی BA نیز مجهزند.

07.webp

 

منبع car.ir


نظرات

  • مصطفی مصطفی (15 مرداد 1403 ساعت 12:04)

    اگر کسی صاحب اپتیما و یا تیانا با این مشکل گیر کردن کف هست می تواند یکذره لاستیک های با فاق بیشتر بندازه که کمی ارتفاع ماشین رو میاره بالاتر و البته نرم تر هم میشه، به طور مثال روی سراتو هم برای همین مشکل برخی ها بجای 205/۵۵ لاستیک ۲۰۵/۶۰ میندازند که ارتفاع ماشین میاد بالاتر.
    راجع به آریزو هم اگر همین عملکرد رو در کارکرد ۱۰۰ هزار تا هم همین شتاب رو داشت میشه راجع به کیفیت موتور و گیربکس نظر داشت البته بعید می‌دانم به کیفیت و اصطحلاک اپتیما و تیانا باشه، قطعا ماشین فانتزی تری هست.