خبر ورود خودروهای جدید هر روزه میرسد و آنچه تکه گم شده پازل واردات است، بحث "خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی".
اکثر واردکنندگان وعده انبارهای پراز قطعه را میدهند؛ اما مشتریانی که خودروی خود را تحویل گرفته و دچار تصادف شده اند یا موعد سرویس ادواری آن ها فرا رسیده از معطلی های فراوان و عدم پاسخگویی برخی عرضه کنندگان اعلام نارضایتی میکنند.
اما چالش خدمات به همینجا ختم نمیشود. وارداتی های جدید، خودروهایی با برندهای متنوع که اکثرا تولید سایت چین هستند و به واسطه تفاوتشان با نمونه های سفارش حاشیه خلیج فارس و کشورهای همجوار ایران، قطعات آنها دارای شماره فنی متفاوت است.
این بدان معناست که مشتریان حتی اگر تصمیم بر تامین قطعات با هزینه خود و خارج از چهارچوب گارانتی و تعهد عرضه کننده داشته باشند، مسیر پرچالش با هزینه های گزاف پیش روی خود خواهند داشت.
مدتی قبل شرکت کوشا خودرو به عنوان عرضه کننده خودروهای کیا در دور جدید واردات، اعلام کرد تا به خودروهای قدیمی کیا نیز که در دوره های قبلی واردات و توسط عرضه کنندگان دیگر نیز عرضه شده خدمات پس از فروش ارائه می دهد. شاید این خبر را بتوان تنها اطلاعیه مرتبط با بحث خدمات در مدت اخیر دانست که البته مربوط به خودوهای قدیمی تر است؛ مدل های مختلف کیا که از سال 2006 تا 2018 میلادی عرضه شده اند.
پس از درج این خبر، ارتباطی با روابط عمومی کوشا خودرو برقرار شد تا شرایطی فراهم شود و با بازدید از انبار قطعات صحت این موضوع را بررسی کنیم.
کوشا خودرو بر تامین قطعات خودروهای کیا تاکید دارد و اقدام به ارائه خدمات برای مدل های قدیمی تر را مهر تاییدی بر این سیاست میداند. این در حالیست که طبق گفته شرکت، انبار دیگری مختص به قطعات مدل های جدید در حال تکمیل شدن است که می تواند از نگرانی مشتریان این شرکت بکاهد.
خبرنگاران Car.ir در گزارش میدانی دیگر، بزودی به این انبار نیز خواهد پرداخت.
به گزارش Car.ir، کوشا خودرو به 9 مدل قدیمی کیا، خدمات پس از فروش ارائه میکند؛ مالکان خودروهای زیر میتوانند برای دریافت خدمات از عاملیتهای مجاز این مجموعه، اخذ نوبت نموده و جهت تعمیرات یا سرویس های ادواری به تعمیرگاه مربوطه مراجعه کنند:
هم اکنون کوشا خودرو دارای 13 عاملیت فروش و خدمات پسازفروش در 10 شهر ایران است و مشتریان میتوانند جهت اخذ نوبت طبق محل زندگی خود با عاملیت مورد نظر ارتباط بگیرند.