صعود به بلندترین قله ایران: دماوند

16 دی 140320:30
8 دقیقه


این بار، L7 بر فراز بلندترین قله ایران – کوه دماوند – خواهد ایستاد. دماوند که چندین بار در اساطیر ایرانی ظاهر شده است و یکی از نمادهای شاخص جغرافیای ملی ایران است. رسیدن به چنین مکان زیبا و اسطوره‌ای به سادگی امکان‌پذیر نیست، اما اگر هدف کمپین آفرود اسکار لوکانو ایجاد نمادین‌ترین مسیر آفرود باشد، دماوند کوهی است که L7 نمی‌تواند از آن عبور کند.
photo_1_2025-01-05_20-58-28.jpg
1- صعود به سمت بلندترین قله ایران
به عنوان بلندترین نقطه در کل ایران، کوه دماوند در ارتفاع 5609 متری قرار دارد و با شیب‌های تند، تغییرات شدید آب و هوا، بادهای شدید و دمای پایین همراه است. انتخاب چالش این قله در زمستان ممکن است تصمیم خوبی نباشد، زیرا محیط اطراف دماوند در این زمان شرایط جوی تشدید و عملکرد محصولات L7 را با آزمایش‌های سخت‌تری مواجه می‌کند.
هنگامی که L7 به آرامی به پایگاه کوه دماوند نزدیک می‌شود، این سرما به اندازه‌ای است که انگار هوا پوست را می‌گزد یا نیش می‌زند.. برف و سنگ‌ها به تدریج جایگزین جاده آسفالته می‌شوند. در داخل خودرو، راننده نفس عمیقی می‌کشد. جاده پیش رو به نظر بی‌انتها می‌رسد، با سنگ‌های ناهموار، شیب‌های پوشیده از برف و دره‌های عمیق ناگهانی، همه به نظر می‌رسد که محدودیت‌های L7 را آزمایش می‌کنند. بدون تردید، راننده دایال را می‌چرخاند تا به حالت آفرود تغییر کند. بلافاصله، موتور افزایش قدرتی چشمگیری را نشان می‌دهد. موتور توربوشارژ به سرعت و با قدرت پاسخ می‌دهد. موتور 1.6T GDI حتی در هوای رقیق ارتفاعات بالا، نیروی پیشران قوی خود را حفظ می‌کند. هر حرکت جزئی پدال گاز، منجر به پاسخ فوری خودرو می‌شود، گویی یک حیوان وحشی در انتظار فرمان برای آزاد کردن قدرت خود است.
photo_2_2025-01-05_20-58-28.jpg
هنگامی که خودرو به شیب تند نزدیک می‌شود، زاویه حمله (21 درجه) و زاویه خروج (29 درجه) L7 در این لحظه بسیار مهم می‌شوند. سپر جلو تقریباً با سنگ‌ها تماس پیدا می‌کند، اما به لطف زاویه حمله دقیق، خودرو به راحتی از این بخش دشوار شیب بالا می‌رود. شاسی تقریباً با زمین برخورد می‌کند، اما خودرو پایدار باقی می‌ماند و هیچ نشانه‌ای از ناپایداری نشان نمی‌دهد. با پیشروی خودرو در شیب، چرخ‌های عقب شروع به تحمل وزن بیشتری می‌کنند. در این مرحله، سیستم هوشمند رانندگی آفرود (ARDIS) فعال می‌شود و قدرت را به صورت هوشمندانه توزیع می‌کند. چرخ‌های عقب کشش بیشتری پیدا می‌کنند و اطمینان حاصل می‌شود که هر چرخش، حداکثر چسبندگی را فراهم می‌کند.
هنگامی که خودرو با یک بخش شنی شیب‌دار مواجه می‌شود، فاصله حداقل 200 میلی‌متری از زمین به L7 اجازه می‌دهد تا به راحتی از موانع عبور کند. سیستم تعلیق با دقت تنظیم می‌شود و سیستم تعلیق مستقل به طور مداوم ضربات ناشی از زمین ناهموار را جذب می‌کند و بدنه را پایدار نگه می‌دارد. هر بار که خودرو از روی سنگ‌های بزرگ یا چاله‌ها عبور می‌کند، لرزش‌ها در داخل خودرو فیلتر شده و به راننده منتقل می‌شود و به او امکان می‌دهد تا وضعیت زمین را به وضوح احساس کند. فرمان نیز بازخورد دقیقی را حفظ می‌کند و به راننده سطح بالایی از اعتماد به نفس می‌دهد.
هنگامی که خودرو به شیب تند نزدیک می‌شود، زاویه حمله (21 درجه) و زاویه خروج (29 درجه) L7 در این لحظه بسیار مهم می‌شوند. سپر جلو تقریباً با سنگ‌ها تماس پیدا می‌کند، اما به لطف زاویه جلوی دقیق، خودرو به راحتی از این بخش دشوار شیب بالا می‌رود. شاسی تقریباً با زمین برخورد می‌کند، اما خودرو پایدار باقی می‌ماند و هیچ نشانه‌ای از ناپایداری نشان نمی‌دهد. با پیشروی خودرو در شیب، چرخ‌های عقب شروع به تحمل وزن بیشتری می‌کنند. در این مرحله، سیستم هوشمند رانندگی آفرود (ARDIS) فعال می‌شود و قدرت را به صورت هوشمندانه توزیع می‌کند. چرخ‌های عقب کشش بیشتری پیدا می‌کنند و اطمینان حاصل می‌شود که هر چرخش، حداکثر چسبندگی را فراهم می‌کند.
هنگامی که خودرو با یک بخش شنی شیب‌دار مواجه می‌شود، فاصله حداقل 200 میلی‌متری از زمین به L7 اجازه می‌دهد تا به راحتی از موانع عبور کند. سیستم تعلیق با دقت تنظیم می‌شود و سیستم تعلیق مستقل به طور مداوم ضربات ناشی از زمین ناهموار را جذب می‌کند و بدنه را پایدار نگه می‌دارد. هر بار که خودرو از روی سنگ‌های بزرگ یا چاله‌ها عبور می‌کند، لرزش‌ها در داخل خودرو فیلتر شده و به راننده منتقل می‌شود و به او امکان می‌دهد تا وضعیت زمین را به وضوح احساس کند. فرمان نیز بازخورد دقیقی را حفظ می‌کند و به راننده سطح بالایی از اعتماد به نفس می‌دهد.
photo_4_2025-01-05_20-58-28.jpg
اگرچه مسیر بسیار چالش‌برانگیز بود، اما L7 طبق برنامه‌ریزی، قبل از غروب خورشید به نقطه تعیین‌شده رسید. L7 در قله ایستاده و منظره‌ای جذاب‌تر از چشم‌انداز دماوند را ارائه می‌دهد.
2. فراتر از کلاسیک
کمپین آفرود اسکار لوکانو، L7 را به تعداد فزاینده‌ای از مصرف‌کنندگان معرفی کرده است و مشتریان ایرانی باهوش، شباهت‌هایی بخین L7 و رنج روور ایووک مشاهده کرده‌اند. برخی ممکن است طراحی L7 را صرفاً تقلیدی از ایووک تلقی کنند. با این حال، به عنوان یک مدل جهانی، چگونه تیم طراحی L7 می‌تواند چنین اشتباهی مرتکب شود؟ حقیقت این است که پیتر جان متکین، طراح رنج روور ایووک، اکنون در دفتر مرکزی لوکانو مشغول به کار است و مسئول طراحی L7 بوده است. با این حال، نگاهی دقیق‌تر نشان می‌دهد که زبان طراحی L7 مینیمالیستی‌تر و مدرن‌تر است و عناصر طراحی را با زیبایی‌شناسی معاصر ترکیب می‌کند.
از طریق کمپین آفرود اسکار لوکانو، مصرف‌کنندگان شاهد مسابقه L7 در نقاط دیدنی طبیعی ایران بوده‌اند و علاقه و اعتماد فزاینده‌ای به این مدل آفرود پیشرفته پیدا کرده‌اند. ورود L7 نه تنها شکاف موجود در این بازار خاص را پر می‌کند، بلکه تجربه‌ای از محصول را به مصرف‌کنندگان ایرانی ارائه می‌دهد که می‌تواند جایگزینی برای رنج روور ایووک باشد. شاید تنها زمانی که واقعاً تجربه رانندگی با L7 را داشته باشید، متوجه شوید که چرا شعار برند لوکانو " فراتر از کلاسیک" است.
photo_3_2025-01-05_20-58-28.jpg
3-  در نهایت:
با آغاز پنجمین مسیر، دماوند، در کمپین آفرود اسکار لوکانو، تنها یک مسیر در سری L7 باقی مانده است. این کمپین اکنون به سمت اوج خود در حال حرکت است و انتخاب نهایی برای مسیر اسکار لوکانو در پیش است. طبق منابع مرتبط، تاریخ عرضه L7 نیز در حال نزدیک شدن است. بنابراین، به عنوان یک مصرف‌کننده ایرانی، آیا به تجربه شخصی این خودرو در یک نمایشگاه محلی علاقه‌مند هستید؟
منبع: Car.ir