ورود
گروه آرین امشب طی یک مراسم رسمی و اختصاصی، از برند جدید خود با نام لاماکو رونمایی کرد؛ برندی که قرار است سبد محصولات اقتصادی این گروه را در بازار ایران شکل دهد. این رویداد، نهتنها آغاز راه لاماکو است، بلکه رونمایی از اولین محصول این برند یعنی لاماکو فلو نیز در همین شب انجام شد. به این ترتیب، گروه آرین گام جدیدی در راستای تنوع بخشی به محصولات و جذب مشتریان گسترده تر برداشته است.
گروه آرین پیش از این با معرفی برند لاماری و عرضه مدل موفق لاماری ایما، نقش مهمی در بازار خودرو ایفا کرده است. فروش بیش از ۲۰ هزار دستگاه از این خودرو در مدت اخیر و استقبال گسترده مشتریان، باعث شده تا برند لاماری جایگاه ویژهای در میان خودروسازان داخلی پیدا کند. پشتیبانی گسترده، تأمین قطعات بهموقع و ارائه خدمات پس از فروش رضایتبخش نیز از عوامل مؤثر در موفقیت این برند بودهاند.
حالا این گروه با یک استراتژی تازه وارد میدان شده است؛ این گروه خودروسازی تصمیم گرفته برای پاسخ به نیازهای بازار اقتصادیتر و قشر بزرگ تری از مشتریان، برند لاماکو (Lamaco) را راهاندازی کند. نام این برند از ترکیب لاماری و واژه اکو (eco) ساخته شده و مستقیماً به هدف آن یعنی عرضه خودروهای اقتصادی تر اشاره دارد.
لاماکو ساختاری مجزا از لاماری دارد و با تمرکز بر مواردی مانند قیمت گذاری مناسب، خدمات گسترده، کیفیت قابل قبول و دسترسی ساده تر به دنبال این است که جایگاهی مستقل در بازار ایران پیدا کند. اولین قدم از این مسیر، با معرفی لاماکو فلو برداشته شده است.
لاماکو فلو در حقیقت نسخه ایرانیشدهی خودروی دانگفنگ گلوری ۵۰۰ (یا فنگون ۵۰۰) است؛ یک کراساوور شهری اقتصادی که نخستینبار سال ۲۰۲۰ توسط شرکت دانگفنگ موتور چین معرفی شد. این خودرو پیشتر در بازار جهانی با برند فنگون عرضه شده بود؛ همان برندی که محصولاتش مثل دیگنیتی پرایم (دانگفنگ IX5) نیز در بازار ایران حضور دارند.
آرین پارس موتور با هدف تفکیک جایگاه این خودرو نسبت به لاماری ایما و برای تأکید بر اقتصادی بودن آن، این خودرو را تحت برند لاماکو معرفی کرده و در آیندهای نزدیک مونتاژ داخلی آن را آغاز خواهد کرد.
لاماکو فلو از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ با کد SFG15TA بهره میبرد که میتواند حداکثر ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتنمتر گشتاور تولید کند. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس اتوماتیک CVT به چرخهای جلو منتقل میشود. در بخش سیستم تعلیق نیز محور جلو به سیستم مک فرسون مجهز شده و محور عقب از تعلیق یکپارچه پیچشی بهره میبرد.
پیشرانه و گیربکس لاماکو فلو تقریبا همانی است که در دیگنیتی پرایم گروه بهمن استفاده شده؛ این موتور با سیستم پاشش چند نقطهای MPI طراحی شده و نسبت به موتورهای GDI کمتر به کیفیت سوخت حساس است، بنابراین با بنزین معمولی داخل کشور عملکرد بهتری دارد.