ورود
شرکت فونیکس قیمت چهار محصول خود را با توجه به مالیات نقلوانتقال خودرو در سال ۱۴۰۴ بهروزرسانی کرد. بر اساس لیست جدید، قیمت این خودروها بهطور میانگین حدود ۱ درصد افزایش یافته است.
فونیکس FX پرمیوم با افزایش ۲۱ میلیون تومان، از ۲,۴۸۳,۱۰۰,۰۰۰ به ۲,۵۰۴,۱۰۰,۰۰۰ تومان رسیده است. FX EV با رشد ۳۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی، اکنون ۲,۳۴۷,۰۰۰,۰۰۰ تومان قیمت دارد. تیگو 8 پرو e پلاس نیز با افزایش ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، به ۳,۳۳۲,۱۰۰,۰۰۰ تومان رسیده است. تیگو 8 پرومکس IE با رشد قیمت ۲۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، اکنون ۳,۴۰۵,۸۰۰,۰۰۰ تومان قیمتگذاری شده است.
نام خودرو | قیمت قبل (تومان) | قیمت جدید (تومان) | میزان افزایش (تومان) |
FX PREMIUM | 2,483,100,000 | 2,504,100,000 | 21,000,000 |
FX EV | 2,314,800,000 | 2,347,000,000 | 32,200,000 |
خودرو TIGGO 8 PRO e+ | 3,302,700,000 | 3,332,100,000 | 29,400,000 |
خودرو TIGGO 8 PRO MAX IE | 3,377,500,000 | 3,405,800,000 | 28,300,000 |
فونیکس FX EV به عنوان یک کراساوور تمامبرقی، به یک موتور الکتریکی با توان 150 کیلووات مجهز شده که معادل حدود 201 اسب بخار قدرت و 340 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. نیروی این موتور به محور جلو منتقل میشود و با وزن خالص 1710 کیلوگرمی، این خودرو میتواند شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را در حدود 7.6 ثانیه ثبت کند.
برای تامین انرژی، از یک پک باتری لیتیوم-یون با ظرفیت 61.06 کیلوواتساعت استفاده شده که امکان پیمایش تا 430 کیلومتر بر اساس استاندارد WLTP را فراهم میکند. با این حال، در شرایط واقعی رانندگی، این عدد به حدود ۳۵۰ کیلومتر میرسد که همچنان برای مصارف روزمره شهری و سفرهای کوتاه بینشهری کاملاً مناسب است.
فونیکس FX برقی در بخش شارژ نیز عملکرد قابل قبولی دارد. این خودرو از شارژ سریع DC با حداکثر توان ۸۰ کیلووات پشتیبانی میکند و در مدت ۲۸ دقیقه شارژ باتری را از ۳۰ تا ۸۰ درصد افزایش میدهد. همچنین، در حالت شارژ با برق AC و توان حداکثری ۱۱ کیلووات، بین ۶ تا ۱۷ ساعت زمان نیاز است تا باتریها از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد شارژ شوند. مانند بسیاری از خودروهای برقی بازار، یک شارژر پرتابل با توان ۳.۵ کیلووات نیز همراه خودرو عرضه میشود که برای شارژ در منزل مناسب است.
در بخش سیستم تعلیق، فونیکس FX EV تفاوت زیادی با نسخه پرمیوم خود ندارد. در محور جلو از سیستم تعلیق مکفرسون استفاده شده و در محور عقب نیز سیستم تعلیق مولتیلینک دیده میشود که ترکیبی رایج در خودروهای این کلاس است و به ایجاد توازن میان راحتی و پایداری کمک میکند.
حداکثر سرعت این کراساوور برقی ۱۷۲ کیلومتر بر ساعت اعلام شده که برای یک خودرو کراس اوور برقی کاملاً منطقی و قابل قبول بهنظر میرسد.