شرایط فروش آریسان دو با قیمت جدید - مرداد 1404

20 مرداد 14049:38
6 دقیقه


شرکت ایران‌خودرو در اطلاعیه‌ای از آغاز طرح فروش فوری وانت آریسان ۲ دوگانه‌سوز خبر داد. بر اساس این طرح ثبت‌نام بدون کنترل پلاک فعال و سوابق ثبت‌نام قبلی انجام می‌شود و متقاضیان می‌توانند بر اساس شرایط اعلام‌شده در جدول فروش اقدام به خرید کنند.

وانت آریسان 2.webp

قیمت آریسان 2 در طرح جدید به‌صورت قطعی و مطابق با نرخ مصوب زمان ثبت‌نام محاسبه خواهد شد. زمان آغاز ثبت‌نام از ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۴ است و تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه خواهد داشت.

نام خودرو قیمت رنگ تحویل

آریسان 2 دوگانه سوز با sbr
کد کلاس 16908

650,000,000 سفید، خاکستری، مشکی، نقره ای 20 روز کاری

در مقایسه با تیرماه سال جاری، که قیمت آریسان ۲ معادل ۵۸۲ میلیون تومان بود، در طرح جدید قیمت این وانت به ۶۵۰ میلیون تومان رسیده که نشان‌دهنده افزایش ۶۸ میلیون تومانی است.

طبق اعلام ایران‌خودرو، موعد تحویل این خودرو ۲۰ روز کاری پس از تکمیل مراحل ثبت‌نام خواهد بود.

SBR چیست؟

ایران‌خودرو اخیراً در جدول قیمت اردیبهشت ۱۴۰۴ از واژه SBR در کنار نام برخی محصولاتش استفاده کرده که توجه زیادی جلب کرده است. SBR مخفف Seat Belt Reminder یا یادآور کمربند ایمنی است؛ سیستمی که با هشدارهای صوتی و تصویری، بستن کمربند را به راننده و سرنشین‌ها یادآوری می‌کند.

این سیستم سه نسل دارد:

نسل اول فقط هنگام نبستن کمربند راننده هشدار می‌دهد. نسل دوم، صندلی شاگرد را هم با سنسور وزن پوشش می‌دهد و نسل سوم در صندلی‌های عقب هم فعال است و هشدارهای قوی‌تری دارد.

در اروپا استفاده از این سیستم از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۲۱ به‌تدریج برای همه صندلی‌ها الزامی شده و حالا ایران‌خودرو هم در برخی مدل‌ها آن را اضافه کرده است. خودروهای تولیدی جدید با سنسور کمربند ایمنی جانبی SBR تولید می‌شوند و این خودروها با کد کلاس جدید جایگزین خودروهای جاری خواهند شد.

آریسان 2 ایران خودرو.webp

مشخصات فنی آریسان 2

وانت آریسان، نسخه وانت‌شده پژو RD، برای اولین بار در سال 1393 توسط ایران‌خودرو عرضه شد. این خودرو که ظاهری شبیه پژو پارس داشت، از همان ابتدا با مشکلات متعددی رو به‌ رو بود. یکی از عجیب‌ ترین مشکلات آن، ضعف شاسی و خم شدن خودرو در هنگام حمل بارهای سنگین بود که منجر به شکستگی بدنه می‌شد. علاوه بر این، ظرفیت بارگیری پایین و عدم رعایت استانداردهای آلایندگی یورو 5، تولید این خودرو را با چالش‌ های جدی مواجه کرد و سرانجام در سال 1399 تولید آن متوقف شد. پس از دو سال توقف، ایران‌خودرو در سال 1401 با رفع ایرادات نسل قبلی، آریسان 2 را وارد بازار کرد.

آریسان 2 از یک پیشرانه دوگانه‌سوز XU7P بهره می‌برد که 103 اسب بخار قدرت و 157 نیوتن‌ متر گشتاور تولید می‌ کند. شتاب خودرو به 13.8 ثانیه کاهش یافته و ظرفیت بارگیری آن به 750 کیلوگرم افزایش یافته است. همچنین تغییرات دیگری مانند انتقال نیرو به چرخ‌ های جلو، افزایش حجم مخزن گاز به 75 لیتر و ارتقای شاسی برای افزایش استحکام خودرو اعمال شده است. این تغییرات باعث شده آریسان 2 استاندارد یورو 5 را کسب کند و گزینه‌ ای بهتر در رده خودروهای کار و تجاری باشد.

از نظر ظاهری، آریسان 2 تغییرات محدودی نسبت به نسل قبل داشته است. اضافه شدن مه‌شکن جلو از معدود تغییرات ظاهری است. کابین همچنان طراحی مشابه پژو پارس دارد، اما انتقال زاپاس به زیر بدنه فضای داخلی را بهبود داده است. امکانات رفاهی آن شامل سنسور پارک عقب، مه‌شکن، ترمزهای ABS و EBD، و فرمان تلسکوپی است. با توجه به رفع ایرادات و بازگشت به بازار، آریسان 2 می‌تواند جایگاه خود را به‌عنوان یک خودروی کار اقتصادی مستحکم کند، مشروط بر آن‌ که مشکلات جدیدی در استفاده عملی از آن دیده نشود.

منبع: car.ir