میتسوبیشی در طول سالها شاسیبلندهای پرچمدارش را ارتقاء داده اما به نظر میرسد این خودروسازی در خصوص پاژروی محبوبش غفلت کرده و از سال 2006 تا کنون شاهد تغییر زیادی در نسل چهارم این خودرو نبودهایم.
اینک در شرایطی که میتسوبیشی در ائتلاف قوی با رنو-نیسان به سر میبرد، زمان خوبی برای تفکری تازه در خصوص پاژرو است.
با این وجود مقامات میتسوبیشی در بهانههای خود اعلام کردهاند که علاقه زیادی به ساخت یک پاژروی جدید وجود ندارد و تعریف خاصی برای این خودرو در سیستم میتسوبیشی ارائه نشده است.
ترور مان مدیر میتسوبیشی اعلام کرده که این کمپانی هنوز درگیر تولید میراژ و لنسرهای جدیدش است و پاژرو هنوز اولویت زیادی در این بخش پیدا نکرده است.
قوانین مبارزه با آلایندههای سوختی باعث شده تا مهندسان میتسوبیشی در روندی حرکت کنند که به کاهش آلودگیهای سوختی منجر شود.
در ائتلاف رنو- نیسان- میتسوبیشی پلت فرمها بین برندها به اشتراک گذاشته میشوند و به همین دلیل اگر پاژرو در آینده به مرحله تولید برسد ، ما با خودرویی کاملا متفاوت از هر لحاظ روبهرو خواهیم شد.