1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. ایران خودرو
  4. تارا
  5. اتوماتیک V2 (1399-1403)

تارا اتوماتیک

Iran Khodro Tara Automatic V2 1399-1403

تیپ ها
  • توقف فروش
  • 885,000,000 (تومان)
نمودار قیمت
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
سدان
1600 سی سی
بنزین سوز
4
اتوماتیک تیپ ترونیک
7.15 لیتر در 100 کیلومتر
بیشتر

مزایا

  • استفاده از گیربکس 6 سرعته AT
  • امکانات رفاهی قابل قبول و بهره مندی از ESP

معایب

  • طراحی نه چندان دلچسب چراغ های عقب
  • ارگونومی نا مناسب کابین

معرفی خودروتارا اتوماتیک

تارا اتوماتیک طراحی ظاهری مشابه تیپ دنده ای دارد و تنها تفاوت آن ها در وجود رینگ های 16 اینچی آلومینیومی به جای رینگ های 15 اینچی فولادی است. با وجود داشتن پلتفرم یکسان با پژو 301، ایران خودرو تلاش کرده تا ظاهر خودرو تارا اتومات را کاملا متفاوت طراحی کند و در این امر نیز موفق بوده. البته این موضوع چندان خبر خوبی به شمار نمی رود زیرا برعکس پژو 301 که خودرویی جمع و جور با طراحی مینیمال بود، تارا با همان ابعاد طراحی بسیار اغراق آمیز با خطوط شکسته و حجیم دارد که هیچ تناسبی با سایز خودرو در آن مشاهده نمی شود.

در نمای جلو ماشین تارا اتوماتیک اولین مسئله ای که جلب توجه می کند چراغ های کشیده و کاسه ای تارا اتوماتیک هستند که برای ابعاد بدنه کاملا بزرگ به نظر می رسند. جلو پنجره مشکی رنگ با خط های افقی نیز طرحی دمده دارد و بهتر بود ایران خودرو برای یک ماشین تولید 2021 از طرح مدرن تری برای جلو پنجره استفاده می کرد. ورودی هوای سپر نیز در پایین طرحی مشابه جلو پنجره دارد و در اطراف آن چراغ های مه شکن و دی لایت ها قرار گرفته اند.

 

 

نمای روبرو تارا اتوماتیک.webp

 

نمای کناری تارا اتوماتیک نیز کاملا با بی سلیقگی و بی هیچ تناسبی طراحی شده؛ یک خط برجسته از روی چراغ جلو تا روی چراغ عقب امتداد یافته و یک خط دیگر از سپر عقب تا روی درب ها آمده که نمای جانبی را بسیار اغراق آمیز و شلوغ کرده اند. رینگ های 16 اینچی با ابعاد بدنه و گلگیر ها متناسب اند اما طرح حجیم آن ها به مانند خطوط بدنه همچنان با سگمنت خودرو غریب است. به جز این موارد، در نهایت بی ظرافتی، ستون B خودرو همرنگ بدنه است که به خصوص در رنگ های روشن کاملا توی ذوق می زند.

 

نمای سه رخ عقب تارا اتوماتیک.webp

 

در نمای عقب، ماشین تارا اتوماتیک با چراغ های یک تکه به هم پیوسته احتمالا متفاوت ترین خودروی ساخت ایران است. البته همچنان این تفاوت ها به معنای زیبایی نیستند؛ چراغ های عقب تارا اتوماتیک مانند تک تک اجزای دیگر برای بدنه اش بزرگ هستند و به غیر از آن، گرافیک داخلی آن ها موجب می شود تا در شب مجبور باشیم به جای یک خودروی خاص، به یک افتضاح نورانی نگاه کنیم! به هر حال امیدواریم که ایران خودرو با تغییر گرافیک چراغ های عقب اقدام به نجات محصول خود و چشمان رانندگان خودرو های پشت سر تارا اتومات کند، بجز مواردی که در مورد چراغ های عقب گفته شد، می توان گفت که سایر اجزای نمای عقب تارا اتوماتیک تقریبا اوضاع بهتری دارند و ساده تر طراحی شده اند. روی درب صندوق یک برآمدگی عضلانی به موازات چراغ عقب کشیده شده، سپر عقب نیز تقریبا ساده است و تنها یک دیفیوزر بخش پایینی آن را در بر گرفته. 

 

نمای عقب ماشین تارا اتوماتیک ایران خودرو.webp

 

کابین و فضای داخلی

در داخل کابین خودرو تارا اتوماتیک اوضاع بسیار خوب است! متاسفانه یا خوشبختانه ایران خودرو وقت چندانی برای طراحی داخل کابین تارا اتومات نگذاشته و تقریبا همان داشبورد و رودری های پژو 301 را با اندکی تغییرات به کار برده. این مسئله به این معناست که تارا اتوماتیک یک کابین ارگونومیک با طراحی مناسب دارد. فرمان خودرو از نوع 3 شاخه و D کات است که پیشتر در تولیدات ایران خودرو ندیده بودیم.

 

فرمان و داشبرد تارا اتومات.webp

 

همچنین دکمه های کروز کنترل و کنترل سیستم صوتی روی این فرمان به چشم می خورند. داشبورد تارا از جنس پلاستیک خشک است و در کنسول میانی آن سیستم مولتی مدیا قرار گرفته، پایین تر از آن سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک قرار گرفته و سپس در بالای دسته دنده کلید های شیشه بالابر و جا لیوانی قرار دارد. صندلی های تارا اتوماتیک پوشش چرمی دارند و در هر دو ردیف نیز فضای سر و پای مناسبی برای سرنشینان خودرو در نظر گرفته شده. صندوق عقب تارا نیز با 640 لیتر فضا کاملا مناسب سفر های خانوادگی است.

 

آمپر تارا اتومات.webp

 

صندلی های ردیف عقب خودرو تارا.webp

 

مشخصات فنی

تارا اتوماتیک از یک موتور 1.6 لیتری بهره می برد که 4 سیلندر و تنفس طبیعی است. این موتور که با کد TU5P یا EC5 شناخته می شود می تواند 113 اسب بخار قدرت در 5800 دور در دقیقه و 144 نیوتون متر گشتاور در 4000 دور در دقیقه تولید کند. این توان تولیدی از طریق یک گیربکس اتوماتیک AT  به چرخ های جلو منتقل می شود و تارا اتوماتیک را طبق اطلاعات اعلامی ایران خودرو طی 13 ثانیه از سرعت 0 به 100 می رساند.

تارا اتوماتیک در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق نیمه مستقل میله پیچشی بهره می برد. همچنین ترمز های خودروی تارا اتومات در جلو دیسکی خنک شونده و در عقب دیسکی هستند که به سیستم های کمکی نظیر ترمز ضد قفل (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) و ترمز کمکی اضطراری (EBA) نیز مجهزند. مصرف سوخت این خودروی 1190 کیلوگرمی در یک سیکل ترکیبی شهر و جاده 7.3 لیتر در هر 100 کیلومتر پیمایش اعلام شده است.

 

رینگ و لاستیک تارا.webp

 

امکانات ایمنی و رفاهی

تارا اتوماتیک به 4 ایربگ مجهز است که شامل ایربگ راننده، سرنشین جلو و جانبی های جلو هستند. این خودرو به طور مستقیم در هیچ تست تصادفی شرکت نکرده اما به دلیل داشتن پلتفرم و اتاق مشترک با پژو 301، می توان ادعا کرد که این خودرو 3 ستاره ایمنی از موسسه یورو انکپ دارد و نسبت به سایر خودرو های تولید داخل یک خودروی ایمن و قابل اطمینان محسوب می شود.

طبق ادعای سازنده تارا اتوماتیک از ورق Dual Phase در بدنه خود استفاده می کند که باعث استحکام بیشتر خودرو می شود. همچنین وجود سیستم های کمک رانندگی مانند سیستم کنترل پایداری (ESP)، سیستم کنترل کشش (TCS) و سیستم کمک حرکت در سربالایی (HSA) به ایمن تر شدن هرچه بیشتر رانندگی با تارا اتوماتیک کمک می کنند.

 

لیور دنده تارا اتومات.webp

 

تارا اتوماتیک علاوه بر تمام امکاناتی که در نسخه دنده ای این خودرو مشاهده می شد، امکانات بیشتری را نیز به سرنشینان خود ارائه می دهد.

شیشه بالابر های برقی، آینه های جانبی با قابلیت تنظیم با تاشوندگی برقی، سانروف دو حالته برقی، سیستم مولتی مدیا با کلید های کنترل روی فرمان، کروز کنترل، کامپیوتر سفری، صندلی راننده 6 حالته برقی، سنسور نور، سنسور باران، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم ورود و خروج بدون کلید و استارت دکمه ای، تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو، سیستم ISOFIX و سنسور TPMS امکاناتی هستند که روی تارا اتوماتیک عرضه شده اند.

 

تارا اتوماتیک در بازار

تارا اتوماتیک در بازار امروز رقیبانی مانند فردا 511 و چری آریزو 5 توربو دارد و ممکن است در آینده شاهین اتوماتیک نیز به این جمع اضافه شود. چری آریزو 5 به صورت صفر کیلومتر مقداری از تارا اتوماتیک و فردا 511 گران تر است اما در همه زمینه ها بهتر از آن دو عمل می کند و ارزش خرید بالاتری دارد.

تارا در مقابل فردا بازار خرید و فروش و خدمات پس از فروش بهتری دارد همچنان گیربکس 6 دنده AT آن نیز به گیربکس 5 دنده DCT فردا 511 برتری دارد.

گالری تارا اتوماتیک

سوالات متداول

تارا اتوماتیک از یک موتور 1.6 لیتری بهره می برد که 4 سیلندر و تنفس طبیعی است. این موتور که با کد TU5P یا EC5 شناخته می شود می تواند 113 اسب بخار قدرت در 5800 دور در دقیقه و 144 نیوتون متر گشتاور در 4000 دور در دقیقه تولید کند. این توان تولیدی از طریق یک گیربکس اتوماتیک AT به چرخ های جلو منتقل می شود و تارا اتوماتیک را طبق اطلاعات اعلامی ایران خودرو طی 13 ثانیه از سرعت 0 به 100 می رساند.
از معایب تارا اتومات میتوان به کیفیت پایین متریال داخل کابین و کسفست پایین مونتاژ اشاره کرد.
شیشه بالابر های برقی، آینه های جانبی تاشو برقی، سانروف برقی، کروز کنترل، کامپیوتر سفری، صندلی راننده 6 حالته برقی، سنسور نور، سنسور باران، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم ورود و خروج بدون کلید و استارت دکمه ای، تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو، سیستم ISOFIX و سنسور TPMS امکاناتی هستند که روی تارا اتوماتیک عرضه شده اند.
نظرات کاربران
  • امیر مهدی نصیرلو 11 تیر 1402 ساعت 14:45

    مشکل نرم‌افزاری داره وقتی می خای روشن کنی استات می خوره ولی روشن نمی شه باید یه باتری ساز کنارت باشه

  • ها عس 21 آذر 1400 ساعت 06:32

    فقط دزدی.... لگن به قیمت مرسدس و..... کاش این دوتا شرکت بسوزن و خاکستر بشن

  • A.A 31 خرداد 1400 ساعت 09:49

    با سلام و خسته نباشيد: آيا خودروي تارا ، نسخه دنده اتوماتيك ، (همانند خودروي دنا پلاس توربو اتوماتيك) مجهز به موتور توربو شارژ است يا خير؟؟؟؟؟

اضافه کردن نظر

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران
  • نام خودرو تارا اتوماتیک
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده ایساکو

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه سدان
  • کلاس اتومبیل C Segment
  • وزن 1268 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 195/55R16
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 195/55R16

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 1600 سی سی
  • نوع موتور بنزین سوز
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 16
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری با پاشش چند نقطه ای سوخت
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 113 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 144 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 68.75 اسب بخار بر لیتر
  • ظرفیت باک 50 لیتر بنزین
  • روغن مناسب برای خودرو 5w30 SN
  • روغن مناسب برای خودرو 2 10w40 SN

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
  • تعداد دنده (جلو) 6
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز دارای سیستم ضد قفل ABS، EBA، HSA، ESC
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی

سیستم تعلیق و فرمان

  • نوع سیستم فرمان دارای قدرت کمکی برقی

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 190 کیلومتر بر ساعت
  • مصرف سوخت ترکیبی 7.15 لیتر در 100 کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی یورو 5

محدوده گارانتی

  • محدوده گارانتی 3سال يا 60/000 كيلومتر(هر كدام زودتر فرا برسد)

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) 4 عدد، کیسه های هوای راننده، سرنشین، و جانبی
  • سیستم های پایداری و کمک راننده دارای سیستم کنترل پایداری esp
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی دارای ایموبلایزر، قفل مرکزی و ورود و خروج و استارت بدون کلید
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری دارای فرمان برقی
  • نوع غربیلک دارای کلید های کنترلی سیستم صوتی روی فرمان
  • سیستمهای تهویه مطبوع سیستم تهویه با تنظیمات الکتریکی اتوماتیک
  • سیستم صوتی و تصویری دارای 6 بلندگو(درب جلو، داشبورد و طاقچه عقب)
  • سیستمهای مولتی مدیا دارای نمایشگر 7 اینچی، پورت USB، بلوتوث، قابلیت میرورلینگ، دراای دوربین دنده عقب
  • سیستم صندلیهای جلو دارای روکش چرم و پارچه،تنظیمات برقی 6 جهته راننده و 4 جهته برای سرنشین
  • سیستم صندلیهای عقب دارای سیستم ISOFIX، صندلی های تاشو
  • سیستم آیینه ها آینه های جانبی برقی راهنمادار با قابلیت تاشوندگی
  • سیستم شیشه ها شیشه های جلو و عقب برقی، دارای گرمکن شیشه عقب، دارای سنسور باران برای کارکرد خودکار برف‌پاککن
  • سیستم های سقف دارای سانروف
  • سیستم روشنایی جلو چراغهاي نئون جلو، چراغ روز ، مه شكن، تنظيم ارتفاع چراغ هاي جلو از داخل، سيستم روشنايي ترك خودرو ، دارای روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ ها
  • سیستم روشنایی عقب دارای مه شکن عقب
  • سنسورهای پیش فعال دارای سنسور دنده عقب، دارای سیستم پایش فشار باد تایر هاTPMS
  • سیستم های کمک رانندگی دارای کروز کنترل
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
نظر خود را بیان کنید
  • امیر مهدی نصیرلو امیر مهدی نصیرلو (11 تیر 1402 ساعت 14:45)

    مشکل نرم‌افزاری داره وقتی می خای روشن کنی استات می خوره ولی روشن نمی شه باید یه باتری ساز کنارت باشه

  • ها عس ها عس (21 آذر 1400 ساعت 06:32)

    فقط دزدی....
    لگن به قیمت مرسدس و.....
    کاش این دوتا شرکت بسوزن و خاکستر بشن

    H D H D (12 شهریور 1401 ساعت 11:34)

    منم همینطوری

  • A.A A.A (31 خرداد 1400 ساعت 09:49)

    با سلام و خسته نباشيد:
    آيا خودروي تارا ، نسخه دنده اتوماتيك ، (همانند خودروي دنا پلاس توربو اتوماتيك) مجهز به موتور توربو شارژ است يا خير؟؟؟؟؟

    آرش سپهوند آرش سپهوند (12 دی 1400 ساعت 15:09)

    خیر

  • ابراهیم ابراهیم (11 خرداد 1400 ساعت 12:40)

    عرض ماشین تارا حدود 20 سانتی متر از دنا کمتره بنظرتون یکم کوچیک نیست اخه کلاس c باید جادار باشه.
    چرا سود مشارکت تعلق نمگیره چرا سازمان بازرسی ورود نمیکنه ؟ مگه ذینغع هستن؟
    200میلیون ما ارزش نداره یکسال بحساب ایرانخودرو باشه؟
    ولی خودشون دارن جار میزنن بعلت تورم باید افزایش قیمت ماشین داشته باشیم.
    اگه قراره افزایش نرخ باشه سود مشارکت هم باشه

    MRK MRK (16 خرداد 1400 ساعت 16:25)

    سلام
    این عدد در سایت ایرانخودرو برای تارا بدون احتساب آینه هست و برای دنا با احتساب آینه ذکر شده
    اگه کاتالوک هر دو خودرو رو دانلود کنید و مطالعه کنید
    تارا 1953
    دنا پلاس 1933
    ذکر شده

    hazrati890090 hazrati890090 (22 تیر 1400 ساعت 10:20)

    افرین به تو

  • A.A A.A (8 اسفند 1399 ساعت 12:40)

    با سلام؛ با توجه به مبلغ پیش پرداخت نسخه دنده‌ای ۱۴۳.۵ و نسخه اتومات ۱۹۲.۵ ؛ بنظر احتمالاً قیمت نهایی این خودرو را در نسخه دنده‌ای تقریباً ۳۰۰ و در نسخه اتومات تقریباً ۴۵۰ میتوان تخمین زد؛ دلایل اختلاف قیمت نسخه اتومات نسبت به دنده‌ای: گیربکس اتومات ۶ سرعته؛ سیستم ورود بدون کلید؛ سنسور نور و باران؛ دکمه روشن خاموش؛ سانروف؛ ۴ ایربگ؛ دوربین دید عقب؛ رینگ آلومینیومی؛ آینه‌های جانبی برقی تاشونده راهنما دار می‌باشد

  • علی علی (25 دی 1399 ساعت 21:02)

    سلام به نظرتون موقع دعوتنامه چقدر باید پرداخت کنیم

    Javad Javad (10 بهمن 1399 ساعت 00:11)

    عجب کاری کردیما . نه قیمت مشخص نه کیفیت مشخص نه سود مشارکت . چه قرار دادی بستیم . صد رحمت به ترکمنچای...
    من فکر کنم قیمت نهاییش با توجه به قیمت دنا پلاس اتوماتیک حدود ۳۳۰ تا ۳۵۰ بخوره...

  • جواد جواد (21 دی 1399 ساعت 17:40)

    سلام بلاخرهقیمتحدودا چقدر خواهدشد

    hazzzzz hazzzzz (22 تیر 1400 ساعت 10:22)

    مفت هیچی

  • رحیم فلاح ابدی رحیم فلاح ابدی (20 دی 1399 ساعت 15:27)

    قیمت ولطفا اعلام میکنید؟

  • میر میر (20 دی 1399 ساعت 10:50)

    باسلام قیمتش چقدره؟؟؟؟؟؟

  • محمد صالح محمد صالح (9 دی 1399 ساعت 20:55)

    این ماشین همه چیزهاش پژو 301 پلتفرم یا موتور فقط قیافشو تغییر دادن دو یا سه تا هم امکانات بهش اضافه کردن
    کار ایران خودرو اینه میاد ماشین های 40 و 50 سال پیش بدرد نخور جاهای دیگه رو میاره یه پوستی براش میزار به قیمت درشتی میفروشش

  • طاها ‌ طاها ‌ (9 دی 1399 ساعت 10:40)

    چراغای عقبش شبیه (ام جی جی تی) نیست؟ یا من فکر میکنم؟

  • محمد محمد (30 آذر 1399 ساعت 12:08)

    ماشین با طراحی زیبا و امکانات خوب

  • حمید حمید (29 آذر 1399 ساعت 18:05)

    احتمالا این هم گران است فقط باید سپاه بیاید به میدان

    پیمان پیمان (20 دی 1399 ساعت 11:57)

    اتوماتش‌ در میاد ۷۰۰ تا ۸۰۰ تومن

  • بهرام میزایی بهرام میزایی (8 آذر 1399 ساعت 00:22)

    سلام من که پسند نکردم ????.از طراحی بدنه معلومه شاسی ماشین همون ۴۰۵ قدیمه .????ازعقب چراغها شبیه امازاده است ????آخه چرا بلد نیستین خودتون جر می ین .این جور ماشینا واسه طراحی بیست سال پیشه .کلا ماشینای ایرانی خوبه واسه کنترول جمعیت .اگه راست میگین یکی از مسئولین شرکت ایران خودرو ازاین ماشینا سوارشن عمرا.گندبازی دیگه بسه خستمون کردین .تاکی میخواهین ملت تماشاچی باشه واسه ماشینای لوکس.به سرتون بخوره.

  • داود كوهستانى داود كوهستانى (4 آذر 1399 ساعت 05:12)

    سلام دوستان نظر بنده فقط يه چند تا آبشن اضاف كردن همين قيمت كه كارشناسان نظر دادن سمند يا همون ايرانخودرو خودمون فقط جوان ها بخاطر يه آپشن درگيرش ميشن اون هم با چه قيمتى بخواد ارزه بشه. ياعلى

  • یاسین یاسین (3 آذر 1399 ساعت 14:01)

    طراحی‌جوان‌پسندی‌نداره‌قیمتشم‌احتمالا‌زیاد‌باشه‌ولی‌امکانات‌خوبی‌داره‌‌البته‌اگه‌امکاناتشو‌
    برندارن‌‌

  • رضا محمودی رضا محمودی (23 آبان 1399 ساعت 11:52)

    نه تنها ایران خودرو بلکه تمام خودرو سازهای ایرانی فقط دنبال منافع شخصی هستند.وبه فکر سود هستند نه پیشرفت کشور.بهترین طراحها تو کشور داریم که همه مردم هم استقبال کردند از طراحی هاشون.از خودروی برقی گرفته تا الان که همه رو پس میزنند....چرا؟چون فقط سود تو واردات از چین و تولید محصول بی کیفیته.مردم هیچ تعصبی به خودرو ساز داخلی ندارند،چون خودروسازها مردم رو کنار میزنند.بنظرم خودروسازها باید از صنایع نظامی کشور الگو بگیرند که چطور با دست خالی و از صفر و تو اوج تحریم محصولاتی تولید میکنند که ابرقدرتها حتی از بیانش هم ترس دارند.یعنی جوانی که تانک و نفربر و هواپیما زراحی میکنه و جواب میده.نمیتونه ماشین طراحی کنه.بشینید فکر کنید تا کی میخواهید به این رویه ادامه بدید.زمان وآینده به خواست شما پیش نمیره.پس تا دیر نشده به جوانهای این کشور اعتماد کنید.والسلام

  • مهدی مهدی (16 آبان 1399 ساعت 11:24)

    ایران خودرو باکشوری کار میکند تو 40 سال کم به کشور مان خیانت نکرده از بمب های شیمیایی خون های آلوده ارسالی به ایران وتااهانت به رسول خدا
    همه***********هستند تا این ***** هستند ماوابسته به خارج هستیم

  • hossein hossein (19 مهر 1399 ساعت 18:41)

    ایران خودرو عالی بود

  • Mohamadreza mojahednia Mohamadreza mojahednia (1 شهریور 1399 ساعت 22:11)

    با سلام.
    بنده تمامی محصولات ایران خودرو را داشتم.
    بزرگترین مشکل تولیدکمپانی ایران خودرو،
    شرکت های صنعت خودروسازی ضعیف و سطح پایین کشور فرانسه است که با خودروهای بی کیفیت پژو و رنو از رشد و خلاقیت ایران خودرو جلوگیری کرده اند.
    روز آن رسیده که این کمپانیها به کشور خود برگردندو کمپانی ایران خودرو طراحی و تولید خوبی را استارت بزند.

    mohammad mohammad (30 شهریور 1399 ساعت 22:29)

    سلام و خسته نباشید
    جدیدن میبینم که خیلی از افراد از پژو فرانسه گله میکنن از جمله شما
    خواستم بگم که این خودرو هایی که به اسم فرانسوی وارد ایران میشن و تو ایران بسته میشن مثل مونتاژ سراتو سایپایی میمونه دیدید چقدر مونتاژش با اصل کره ایش فرق داره؟؟با بنز الگانس که تو ایران مونتاژ شد خواستم بگم که از فرانسه تنها پژو 405با موتور XU7 ، پژو 206 با موتور TU5 تو ایران مونتاژ شد اونم فقط اوایل که بعد چندسال خود ایران شروع کرد به تولید قطعات این خودروها متاسفانه راه پژو 405 MI16 و پژو405 T16 به ایران باز نشد که کیفیت اصلی خودرو های فرانسوی رو *در زمان خودشون*(یعنی 30 سال پیش)درک کنیم و الان هم اگه بخوام از شرکت پژو و رنو تعریف کنم خب میدونیم محصول شرکت پژو خودروی سال اروپا شد (اگه دوست داری تو گوگل درباره ی پژو 2020 یه سرچ بزن درباره ی انواع پژو اطلاعات کسب کن راستی اینم اضافه کنم که شرکت آلمانی مرسدس بنز موتوری که روی benz a class هست توسط شرکت رنو طراحی و ساخته شده در کل بگم دوست عزیز اون ماشینی که تو ایران به اسم پژو فروش میره ، پژوی واقعی نیست .
    پژو به کمک محصولاتش تونست چندبار برنده ی مسابقات رالی بشه یکی از محصولات شرکت پژو که تونست شرکت پژو رو تو مسابقات رالی سربلند کنه پژو فیلد مارشال هست که پژو تونست ازش 600 اسب بگیره پژو هیچوقت بد نبوده فقط اسمش تو ایران بد در رفته ، خودرو های پژو در اروپا در کنار خودرو های آلمانی به خوبی فروش میرن ما هم نمیتونیم قضاوت کنیم چون پای خودرو های پژو مثل مرسدس به ایران باز نشد که بتونیم داخل محصولات فرانسوی که در فرانسه بسته شدن رو بشینیم راستی همین پژو پارس هست (همون پرشیا) این طرح شرکت پژو بود که قرار بود فیس لفت یکی از محصولاتش باشه(دقیقن یادم نیست کدوم محصول برای همین محصولی رو نگفتم که یه وقت اطلاعات اشتباه بهتون ندم)خلاصه ایران این طرح رو از فرانسه خرید و با موتور های مختلف xu7،xu7l9،tu5تولید شد امیدوارم که همه این توضیحاتو بخونید و نظرتون درباره ی شرکت های فرانسوی عوض بشه=)

خودروهای هم رده