پس از عرضه و فروش موفقیت آمیز چری آریزو 5 در سال 1395، مدیران خودرو پس از گذشت یک سال تصمیم گرفت تا مدل توربوشارژ این خودرو را نیز به بازار عرضه کند. چری آریزو 5 توربو که با کد TE شناخته می شود از همان طراحی ظاهری داخلی آریزو 5 تنفس طبیعی بهره می برد اما این بار با قوای فنی قوی تر و آپشن های بیشتر!
در سال 1400 تولید این خودرو متوقف شده و با چری آریزو 5 توربو جدید جایگزین شد.
طراحی ظاهری و کابین آریزو 5 توربو شارژ
چری آریزو 5 توربو طراحی خوبی دارد و به طور کلی ماشین زیبایی محسوب می شود. فرم چراغ ها، جلو پنجره و خطوط بدنه از زبان طراحی به خصوص چری تبعیت می کنند که نکته مثبتی برای این خودرو به حساب می آید.
در کابین نیز داشبورد طراحی مطلوبی دارد که به خصوص در بخش کنسول میانی نحوه قرار گیری مانیتور و کلید های کنترلی آن به همراه پنل سیستم تهویه مطبوع جالب توجه هستند. صفحه کیلومتر خودرو نیز فرم اسپرتی دارد که با توجه به شتاب گیری خوب آریزو 5 توربو می تواند یک نکته مثبت محسوب شود.
صندلی های آریزو 5 راحت بوده و در قسمت عقب نیز فضای کافی برای سرنشینان وجود دارد. قطعات پلاستیکی و چرمی استفاده شده در کابین این خودرو نیز کیفیت ساخت قابل قبولی دارند.
بررسی مشخصات فنی آریزو 5 توربو
چری آریزو 5 توربو از یک پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری توربو استفاده می کند که می تواند 147 اسب بخار قدرت در 5500 دور در دقیقه و 210 نیوتون متر گشتاور در 3500 دور در دقیقه را تولید کند. این توان تولیدی از طریق یک گیربکس CVT به چرخ های جلو منتقل می شود و آریزو 5 توربو را در حدود 11 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر بر ساعت می رساند که شتاب قابل قبولی برای یک سدان شهری به حساب می آید.
آریزو 5 توربو در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم نیمه مستقل میله پیچشی استفاده می کند. ترمز های آن نیز در جلو دیسکی خنک شونده و در عقب دیسکی بوده و به امکاناتی نظیر ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ترمز کمکی EBA نیز مجهزند.
امکانات ایمنی و رفاهی
چری آریزو 5 توربو به 6 ایربگ مجهز است (راننده، سرنشین جلو، جانبی های جلو و پرده ای) و همچنین موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP شده که امنیت این خودرو را در تصادفات تضمین می کند. سیستم های کمک رانندگی نصب شده روی این خودرو نظیر سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل کشش TCS و سیستم کمکی حرکت در سربالایی HAC نیز به افزایش امنیت هنگام رانندگی کمک می کنند.
به لحاظ امکانات رفاهی نیز آریزو 5 توربو عملکرد خوبی داشته و می تواند مشتریان خود را راضی کند. امکاناتی نظیر سانروف، سیستم کی لس استارتر، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم مولتی مدیا با مانیتور 7 اینچی، کروز کنترل، دی لایت و سنسور TPMS از جمله آپشن های شاخص این خودرو هستند.
چری آریزو 5 توربو در بازار
در بازار امروز چری آریزو 5 توربو فقط در نسخه های دست دوم قابل خرید بوده و به لحاظ قیمتی رقبایی مانند دنا پلاس توربو اتوماتیک، برلیانس H330، بسترن B30 و ام جی 360 دارد. به لحاظ عملکرد فنی نماینده MG فاصله بسیار قابل توجهی با رقبا دارد و بعد از آن به ترتیب آریزو 5، دنا، بسترن و برلیانس قرار می گیرند. اما از سوی دیگر از لحاظ خدمات پس از فروش و بازار دست دوم ام جی 360 به مراتب وضعیت بدتری از سایر رقبا دارد که این نیز می تواند نکته مهمی باشد.
در مجموع، آریزو 5 توربو خودرویی با طراحی داخلی و بیرونی جذاب، شتاب مناسب، خدمات پس از فروش قوی و آپشن های کافی است و خودرویی مطمئن برای خرید به نظر می رسد.
این آریزو 5 هر چی باشه هزار مرتبه از گاری های داخلی بنظرم بهتر هست.نظرات رو میخوندم خلاصه هر ماشینی ممکنه ایرادی پیدا کنه.از هر 100 تا ماشین ممکنه 2 یا 3 تا با مشکل برخورد کنه.
سلام من این ماشین رو ۲۴ تیر خریداری کردم ماشین فوق العاده هست اول از همه دارای شتاب بهتر و هم در آن واحد سرعت گیری خوب بدون لرزش و تکان از سرعت ۶۰ به ۱۷۰ کیلومتر طراحی خودرو جوان پسند و اسپرتی دارد لاستیکها پهن و رینگ ۱۷ و سانروف و دیلایت و پاور ویندوز که امکانات و آپشنهای خودرو میباشد صندلیهای چرمی و نرم که گودی کمر رو کاملا پوشش میده دو سه ایراد داره که کمکهای عقب کوبنده هستن که باید باتعویض با کمکهای زانتیا میشه حلش کرد و لاستیک خودرو که با استانداردهای ایران هم خونی نداره و فاقش باید ۵ تا بزرگتر شه
سلام. اصلا این ماشین رو توصیه نمیکنم. یک سال و نیم آریزو ۵ توربو خریدم و یک مشکل اساسی در موتور پیدا کرده (چراغ چک روشن میشه و دیگه گاز نمیخوره) یکسال تو نمایندگی شهرستان ۱۰ بار قطعه عوض کردند. حتی تعمیرگاه مرکزی تهران هم بردم و درست نشد. آلان هم کارمون به شکایت کشیده ولی تا الان کسی پاسخگو نبوده