1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. جدول قیمت محصولات مدیران خودرو در بازار - قیمت در بازار ارزانتر از کارخانه !!!

جدول قیمت محصولات مدیران خودرو در بازار - قیمت در بازار ارزانتر از کارخانه !!!

28 بهمن 1397
  • 4

شرکت مدیران خودرو نماینده شرکت چری چین در ایران دوباره در زمستان امسال نسبت به افزایش قیمت محصولات خود اقدام نمود . دلیل این افزایش قیمت اعلام نشده اشت ولی واقعا جای تعجب دارد در زمانی که بازار خودرو در کشور در رکود به سر می برد و تقاضا برای محصولات مدیران خودرو در بازار خیلی بالا نیست این شرکت چه سیاستی را دنبال می کند که مرتب قیمت محوصلاتش را افزایش می دهد ؟

نکته قابل توجه دیگری هم وجود دارد این می باشد که مدت هاست قیمت محصولات ام وی ام و چری در بازار ارزانتر از قیمت کاخانه ای آنها می باشد و چه دلیلی می تواند خریدار را مجاب به خرید از کارخانه با احتمال تاخیر در تحویل خودرو و آن هم با قیمت بالاتری کند؟ با نگاهی به جدول زیر قابل مشاهده می باشد که مثلا در مورد خودروی تیگو ۷ ، قیمت اعلامی کارخانه در حدود ۳۵۴ میلیون تومان می باشد ولی در بازار هم اکنون این خودرو با قیمتی در حدود ۲۷۲ تا ۲۷۵ میلیون تومان قابل خریداری می باشد . این نکته برای سایر محصولات این شرکت نیز مصداق دارد .

 23.jpg

شرکت مدیران خودرو شرایط متنوع فروشی را برای برخی از این محصولات خود اعلام کرده است که شامل پیش فروش نقدی با قیمت قطعی و همچنین پیش فروش اعتباری با اقساط بدون بهره می باشد ولی با توجه به بالا بودن قیمت کارخانه ای این محصولات نسبت به بازار ، باز هم انگیزه خاصی برای خریدار ایجاد نخواهد کرد با اینکه این شرایط در گذشته خریداران فراوانی را به سمت این شرکت روانه می کرد .

محصول جدید این شرکت یعنی آریزو ۶ نیز اخیرا معرفی و قیمت گذاری شد . برای این خودروی جدید قیمت حدودا ۲۹۰ میلیون تومان را در نظر گرفته شده است که با توجه به وجود بعضی خودروهای وارداتی در نزدیکی این بازه قیمتی و رقیبان داخلی مثل مزدا ۳ جدید باید فقط منتظر بود و دید آیا توان رقابت در بازار خودروی کشور را خواهد داشت و یا خیر ؟



نظرات

  • محمد محمد (28 بهمن 1397 ساعت 10:14)

    مگه نهادی هم تو کشور هست که کار نظارتی انجام بده. همه که دلالن این از سکه .گوشت .لبنیات.مدیران هم خودرو هم مثل بقیه اگه کسی پول باد آورده داشته باشه میره این اشغال چینی با این قیمت میگیره

  • امیر امیر (28 بهمن 1397 ساعت 09:30)

    کاملا دلیل این کارشون مشخصه، قیمت بالا گذاشتن که هم قیمت بازار کشش بیشتر شدن رو داشته باشه، هم خودرو ها رو توی بازار راحت بفروشن.

  • علی علی (28 بهمن 1397 ساعت 07:46)

    سلام. نیاز به دلیل نیست؛ اول که بازار خودرو بی صاحب مانده و در ثانی وقتی می بینند قیمت بازار اختلاف زیادی با کارخانه داره عمدا قیمت را بالا می برند تا حداقل قیمت در بازار از این پایین تر نیاد چون خودشان نیز خوب میدانند که فروش محصولات حتی به قیمت بازار هم در خواب نمی دیدند. در آخر در خصوص پیش فروش اقساطی با وام بی بهره نیز فیلمی بیش نیست چون خودرو را با قیمت کار خانه خرید میکنید و تفاوت قیمت کارخانه و بازار میشه سود وام . اینها بهتره خودشون را رنگ کنند. واقعا برای خریداران متاسفم. به ایزد که ما گر خرد داشتیم/کجا این سرانجام بد داشتیم؟!!!

    سعید سعید (28 بهمن 1397 ساعت 13:01)

    مردم ایران یا پولدار هستند ماشین می خرند یا ببخشید دلال صبر پیشه کنید دسته دو سوارشید . پول و سرمایه خودتون رو بی ارزش نکنید. خودمون داریم کشور به بدبختی و خشک سالی می بریم..... حریص نباشیم و اجازه ندیم یه گروه قیمت تا هر جا دلشون خواست ببرند بالا...... من خودم مدل قدیمی پراید 85 سوار میشم ولی با این وضعیت صبر می کنم و نمیشه هر چی به دست میاری خرج این ماشین کرد فقط باید با این وضعیت تلاش کنیم زنده بمونیم هر روز یه نرخی همه چیز