1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. نگاهی به مشخصات کامل خودرو سورن پلاس ایران خودرو

نگاهی به مشخصات کامل خودرو سورن پلاس ایران خودرو

15 مهر 1399
  • 8

 

خودرو سورن پلاس مجهز به موتور EF7 با حجم 1700 سی‌سی است و بر اساس اعلام ایران خودرو بزودی این خودرو بزودی روانه بازار می شود.

موتور ملی این خودرو می‌تواند قدرتی معادل 115 اسب بخار با دور موتور 6000 دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور 160 متر را در دور موتور 4500 دور در دقیقه تولید کند. سورن پلاس استاندارد آلایندگی یورو 5 را در اختیار دارد و در شرایطی که اغلب خودروها سعی در تمدید مهلت زمان دریافت این استاندارد را دارند یک ویژگی بسیار مثبت برای خودروی تازه وارد ایران خودرو به حساب می‌آید.
4.jpg

سورن پلاس

از دیگر ویژگی‌های مثبت سورن پلاس می‌توان به مصرف سوخت نسبتا پایین آن اشاره کرد که در یک سیکل ترکیبی 4.9 لیتر بنزین مصرف می‌کند. این خودرو مجهز به گیربکس پنج سرعته دستی است و قوای محرکه و جعبه دنده آن تقریبا همان چیزی است که در محصولات دیگر ایران خودرو به کار می‌رود. ترمز ABS+EBA، رینگ‌های دو رنگ، کیسه هوای راننده و سرنشین کنار راننده، سه عدد سنسور دنده عقب و همچنین ایزوفیکس و کروز کنترل از جمله دیگر امکانات ایمنی و رفاهی است که ایران خودرو در سورن پلاس قرار داده است.

3.jpg

11.jpg

سورن پلاس در بخش کابین نیز عملکرد قابل قبولی داشته و در صندلی‌های 6 حرکته آن را می‌توان یکی از بهترین نمونه‌های تولید داخل نامید. صندوق عقب این خودرو نیز نسبتا جادار است و بهبود مناسبی را تجربه کرده که چیزی در حدود 500 لیتر جا دارد و از لحاظ برابری مشابه با تندر90 است. از دیگر آپشن‌های این خودرو می‌توان به فرمان هیدرولیک، آینه‌های جانبی مجهز به راهنما با تنظیم برقی، چراغ‌های LED جلو، چراغ روز ( Day Light)، مه‌شکن‌های جلو و عقب، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو از داخل، سیستم روشنایی ترک خودرو، کمربند ایمنی 3 نقطه‌ای سرنشینان عقب، شیشه دودی، شیشه درب‌های عقب و شیشه عقب، کلیدهای کنترل صوتی روی فرمان MFC، بازکن قفل درب صندوق از داخل خودرو اشاره کرد که نسبتا از آپشن‌اب به روز  در حوزه خودرو است و سورن پلاس را یک سر و گردن از رقبای خود بالاتر قرار می‌دهد. باید منتظر ماند و دید این خودروی تازه ایران خود چه قیمتی خواهد داشت و چه زمانی روانه بازار خواهد شد.

مشخصات کامل خودرو سورن پلاس:
22.jpg

 

 



نظرات

  • امیر امیر (16 مهر 1399 ساعت 21:59)

    به نظرم تو شرایطی که قیمت موتور سی جی تو بازار به ۲۵ میلیون تومان رسیده؛ فروش این ماشین با این قیمت یه شاهکاره

  • امیر امیر (16 مهر 1399 ساعت 21:56)

    به نظرم تو این شرایط که قیمت موتور سی جی به ۲۵ میلیون رسیده؛ فروش این ماشین با این امکانات و قیمت یه شاهکاره

  • محسنی محسنی (16 مهر 1399 ساعت 19:06)

    چقدر بد بختیم که به چنتا چیز پیش پا افتاده می گیم آپشن طوری می گند که انگار فقط ایران خودرو توی کل دنیا داره ماشین می سازد تو کشورهای عقب افتادی مثل عراق بری این خودروها تو خیابون مثل فرقون میموند. چی میخواستیم در صنعت خودرو چی شد...؟

  • غفاری غفاری (15 مهر 1399 ساعت 22:55)

    با سلام.تعداد کیسه هوا و قدرت موتور ،همچنین سیستم مانیتورینگ و GPS در این خودرو نیست .یا ضعیف است.نوع ترمز ها مشکل دارد و قدیمی است.

  • ارش ارش (15 مهر 1399 ساعت 21:03)

    چندتا اپشین اظاده کردن، اما نکات ایمنی مانند ترمز عقب دیسکی، حذف کردند. جالب اینجاست که دیاق جلوی خودرو از پلاستیک یا فایبر گلس هستش، نه ایی اس پی، نه ۴ یا ۶ تا کیسه هوا اضافه مکنند، به جای چراغ طرح جدید. حیف که به روز قیامت اعتقادی نیست اگر نه این کارو نمی‌کردند.

  • علیرضا علیرضا (15 مهر 1399 ساعت 12:04)

    مهمترین فاکتور در خودروهای به روز ایمنی در تصادفاته که این سمندها و پژوهای عقب مانده 40 سال پیش رو که رنگ عوض میکنن به مردم غالب میکنند حتی یک ستاره ایمنی ندارن.... سالی 20 هزار مرگ جاده ای بخاطر این عرابه های مرگ....مردم هم که عقلشون به چندتا آپشنه فقط...واقعا کشور عقب افتاده ای شدیم

  • منتقد منتقد (15 مهر 1399 ساعت 11:44)

    یه دی لایت و تعویض چراغای عقب و گذاشتن یه چنتا اپشن که مانیتور هم توش نیست یه خودرو جدید ساختید
    جالبه کشورای دیگه خودرو میسازن شما خودرو هارو نوسازی میکنید

  • حسین علیخانی حسین علیخانی (15 مهر 1399 ساعت 08:01)

    خوبه اما سورن دیل پلاس هم بشه باز هم مهندسین طراح ایران خودرو نمی فهمند که رادیو بتنهایی برای این خودرو جوابگو نیست و کاری اسبی های دوران پارینه سنگی هم سیستم پخش تصویری داشتند