1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. کسب استاندارد ECE اروپا توسط پژو ۲۰۷ پانوراما ایران خودرو

آخرین اخبار


کسب استاندارد ECE اروپا توسط پژو ۲۰۷ پانوراما ایران خودرو

2 بهمن 1399
  • 1
  • 1550

مدیر پروژه محصول ۲۰۷ پانوراما با اشاره به این‌که این خودرو آزمون‌های ایمنی مورد نیاز عبور کرده، گفت: بر اساس نتایج مثبت حاصل از تست‌ها و ارزیابی‌های به‌عمل آمده، پژو ۲۰۷ پانوراما موفق به کسب گواهینامه‌های استاندارد اروپایی (ECE) شده است.ایران خودرو با معرفی پژو 207 با سقف پانوراما قصد دارد امکانات محصولات خود را از سطح فعلی به سطح بالاتری ارتقا دهد .

احمد آقاجانی‌معمار افزود: مطابق مدارک پروژه پانوراما، تست‌های ایمنی تصادف از جلو (ECE R94)، تصادف از پهلو (ECE R95)، مقاومت سقف (FMVSS 216) و آزمون‌های شیشه‌های ایمنی و نصب آنها روی خودرو (ECE R43) و ایمنی سرنشین در برخورد با قطعات داخل کابین (ECE R21) با موفقیت انجام شده است.

 

علاوه بر آزمون‌های خودرویی، نسبت به انجام تست‌های قطعات و مجموعه‌های به کار رفته در این خودرو، مطابق استاندارد و رویه های جاری در صنعت خودرو اقدام شده است. به‌عنوان مثال صرفا برای شیشه سقف ۱۸‌‌ تست مجزا از جمله آزمون‌های ضربه، برخورد سر و گلوله انجام شده است.

وی با بیان این‌ که طراحی و قطعات به‌کار گرفته شده در سقف شیشه‌ای محصول پژو ۲۰۷ مطابق با خودروهای اروپایی مجهز به سقف پانوراما است، اعلام کرد: به‌منظور ایجاد امکان داخلی سازی و با توجه به جدید بودن قطعات این طرح در ایران، اطلاعات فنی مورد نیاز سازندگان تهیه و در اختیار ایشان قرارگرفته است. با همکاری سازندگان و تامین کنندگان داخلی، نمونه های اولیه خودروی مجهز به سقف پانوراما برای انجام تست و ارزیابی های لازم تولید شد و پس از انجام تست‌ها و تکمیل ارزیابی‌های فنی لازم و موفقیت خودرو در کسب گواهینامه های استاندارد ECE، تولید این محصول در دستور کار قرار گرفت.

file.jpg

وی با بیان این‌که ظرفیت تولید خودروهای پانوراما در ایران خودرو حدود ۲۰۰ هزار دستگاه در سال است، به مقایسه خودروهای ۲۰۷ سقف شیشه‌ای با خودروهای دارای سانروف پرداخت و اظهار کرد: در محصول با سقف پانوراما، شیشه سقف ثابت است که سبب افزایش نور کابین شده و دید وسیعی را به ویژه برای سرنشینان عقب خودرو فراهم می آورد که باعث جذاب تر و کاربردی‌تر شدن آن نسبت به سانروف‌های معمولی و کوچک می‌شود، به همین دلیل حس رانندگی و سرنشین در خودروی پانوراما با خودروهای سقف معمولی متفاوت است.

آقاجانی معمار با اشاره به برخی از تکنولوژی‌های به کار رفته در محصول ۲۰۷ پانوراما، گفت: شیشه‌های به‌کار رفته در سقف این محصول، در صورت باز بودن سایبان، گذر نور و انرژی را کنترل کرده و از افزایش زیاد دمای داخل کابین و ورود اشعه مضر فرابنفش به داخل خودرو جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به ایجاد توان تولید داخل سقف‌های پانوراما، از مجهز شدن خودروهایی نظیر رانا و دنا به سقف پانوراما در آینده خبر داد.




نظرات

  • نام نام (2 بهمن 1399 ساعت 13:34)

    چطوری روتون شده این ماشین قدمیمی رو بفرستید اروپا برای تست؟!
    راستشو بگید چقدر مسخره تون کردن؟
    خاک...........