1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. قیمت درب کارخانه خودرو‌های تولید داخل از قیمت‌های جهانی پیشی گرفت

قیمت درب کارخانه خودرو‌های تولید داخل از قیمت‌های جهانی پیشی گرفت

3 بهمن 1399
  • 9

چند وقتی است که قیمت دلار به شدت روند کاهشی پیدا کرده است و با کاهش قیمت ارز در بازار، مشاهده می‌شود که قیمت درب کارخانه خودرو‌ها تولید داخل از قیمت جهانی آن‌ها بیشتر است و باید کم کم به فکر کاهش قیمت کارخانه افتاد. در محاسبات قیمت دلار  ۲۲ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

این روند همیشه اتفاق نمی افتد که قیمت دلار به قدری کاهش یابد که از برنامه ریزی خودروسازها هم جلو بزند. خودروسازها طی امسال ۳ بار فیمت محصولاتشان را افزایش دادند و الان وقت جبران آن می باشد. قیمت خودرو در بازار به شدت کاهشی می باشد و فاصله قیمت بین کارخانه تا بازار در حال کاهش می باشد.

در این محاسبات مشخص شد که قیمت جهانی دنا پلاس توربو اتوماتیک ۱۴,۰۰۰ دلار معادل ۳۰۸ میلیون تومان است که قیمت کارخانه آن  ۳۷۱ میلیون تومان و قیمت بازار ۴۱۰ میلیون تومان است. 

دیگر خودرو شاهین است که قیمت جهانی آن  ۱۱,۰۰۰ دلار معادل ۲۴۲ میلیون تومان است که قیمت کارخانه آن ۲۶۷ میلیون تومان است. قیمت جهانی رانا پلاس ۸,۰۰۰ دلار معادل ۱۷۶ میلیون تومان است که قیمت کارخانه آن  ۱۸۰ میلیون تومان و قیمت بازار ۲۱۰ میلیون تومان است.

shahin-tara.jpg

دیگر خودرو کوئیک R است که قیمت جهانی آن ۶,۰۰۰ دلار معادل ۱۳۲ میلیون تومان و قیمت کارخانه آن ۱۴۰ میلیون تومان و قیمت بازار ۱۴۴ میلیون تومان است، جالب است که این خودرو درب کارخانه تنها چهار میلیون تومان با حاشیه بازار اختلاف قیمت دارد. 

قیمت جهانی سورن پلاس  ۸,۵۰۰ دلار معادل ۱۸۷ میلیون تومان، قیمت کارخانه آن  ۱۸۹ میلیون تومان و قیمت بازار آن ۲۳۰ میلیون تومان است. قیمت جهانی پژو ۲۰۷ پانوراما دنده دستی جدیدترین محصول ایران خودرو  ۹,۰۰۰ دلار معادل ۱۹۸ میلیون تومان است که اکنون قیمت کارخانه ای آن  ۲۰۰ میلیون تومان و قیمت بازار آن  ۳۰۴ میلیون تومان است. 

به نظر می‌رسد شکاف قیمتی در بازار برای برخی خودرو‌ها زیاد است و باید کاهش قیمت زیادی رخ دهد. قیمت درب کارخانه نیز برای خودرو‌های جدید زیاد و حتی بیشتر از قیمت جهانی است.



نظرات

  • ايوب ايوب (4 بهمن 1399 ساعت 08:05)

    سلام جوري ميگين قيمت جهاني كه انگار ماشيناي ما توي اروپا خريد وفروش ميشه ؟

  • ali ali (4 بهمن 1399 ساعت 00:39)

    وای برماملت ایران که چه خودروهایی سوارمیشیم .عمرمان رفت وآرزوبه دل ماندیم نه قیمت امدپایین ونه کیفیت خودرودرست شد.خدایامعجزه کن .

  • عماد عماد (4 بهمن 1399 ساعت 00:17)

    مگه تو جهان این آشغالها قیمت داره!!!

  • ارش ارش (3 بهمن 1399 ساعت 17:18)

    وقتی ما میایم برای کالایی قیمت جهانی مینویسیم باید ان کالا یا مشابه ان کالا در بازار جهانی باشد وقتی میگیم مثلا کوییک ۶۰۰۰ دلار قیمت دارد این یعنی اگر خودرو سازی هاچ بک دنده ای کوچکی در بازار جهانی به فروش میرساند قیمت ان ۶۰۰۰ دلار است در صورتی که هیچ خودرو سازی با این قیمت خودرو نمیفروشد مثلا دنا پلاس توربو اتوماتیک باید با یک خودرو در کلاس خود مقایسه شود که هم کلاس ان مزدا ۳ یا هیوندا النترا است که حدود ۲۰۰۰۰ هزار دلار قیمت دارند کوییک هم باید با هیوندای ای ۱۰ مقایسه شود ولی حتما میگویید که کیفیت اتها قابل مقایسه نیست که کاملا درست است دوستانی که تولید کننده اند میدانند کیفیت در قیمت تمام شده خیلی تفاوت نمیگزارد شاید ۲۰ درصد اگر هیوندای بخواهد یک خودرو ۲۰ هزار دلاری را با کیفیت دنا پلاس تو لید کند زیر ۱۷۰۰۰ دلار نمیتواند تمام کند کیفیت پایین خودرو های داخلی بخاطر مدیریت اشتباه و رانت های خودرو ساز است

    تولیدکننده تولیدکننده (4 بهمن 1399 ساعت 15:48)

    اتفاقاً تولیدِ با کیفیت هزینه بر تر از تولید بی کیفیته. برای مثال قالبها بایدپس از مثلاً x مقدار کار نوسازی یا حداقل تعمیر شوند ولی وقتی این کار انجام نمی شود همین خودروی نهائی میشود که میبینیم ضمن اینکه تفاوت خودرو های ایرانی با خارجی فقط کیفیت تولید و مونتاژ نیست تفاوت در نوع و پیشرفته بودن موتور، امکانات ،زیبایی و ... هم میشود آیا میتوان جدای از کیفیت؛ موتور خودرویی مثل کوییک را با موتور خودرویی به قول شما مثل هیوندا آی ۱۰ مقایسه کرد امکانات را چطور؟!!!!!!

  • کاربر سایت کاربر سایت (3 بهمن 1399 ساعت 13:09)

    سلام خسته نباشید ببخشید سوال داشتم من دقیقا ۲۸ بهمن ۹۹ دعوتنامم صادر میشه (ساینا اس) بعد موعد تحویل ماشین شهریور ۱۴۰۰ الان شنیدم ساینا اس چون قیمت گذاری نشده ب جاش ساینا معمولی میدن الان سوالم اینه از من ک هنوز ۵.۶ دیگ ماشینو میخوان بدن هم ساینا اس میدن یا معمولی ؟؟؟؟

  • باقری باقری (3 بهمن 1399 ساعت 10:42)

    یعنی توی دنیا احمقی هست رانای بعلاوه را 8000 دلار بخره؟ یا بقیه فرغون های اشاره شده رو! در مقام مقایسه با برندهایی نظیر کیا، هیوندای، تویوتا، فیات، آئودی، نیسان و......

  • ایرانی ایرانی (3 بهمن 1399 ساعت 10:02)

    در کدام کشور قیمت خودرو در بازار بیشتره جمعش کنید دلال های خود خواه. خودرو در بازار یعنی خودرو دست دوم بنابر این باید نصف قیمت کارخانه باشه هیچ فرد کاملی از بازار خودرو با این قیمت نمی خره

  • مردم مردم (3 بهمن 1399 ساعت 07:55)

    قیمت جهانی خودروهای چینی و کره ای و ژاپنی و...چطور ؟