1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. می بایستی خودروی ارزان قیمت باکیفیت نیز باشد

می بایستی خودروی ارزان قیمت باکیفیت نیز باشد

12 اسفند 1399
  • 0

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید خودروی ارزان قیمت باید دارای آپشن‌های روز دنیا مانند مقاومت بدنه، مصرف سوخت کم و... باشد و تولید خودرویی با این ویژگی‌ها مشروط بر اینکه قیمت آن کمتر از پراید و تیبا باشد، با روش‌ها و قیمت گذاری کنونی ممکن نیست.

الهویردی دهقانی درباره برنامه ایران خودرو برای تولید خودروی ارزان قیمت، گفت: هرچند تولید خودروی ارزان قیمت یکی از ضرورت‌های کشور است اما این خودرو باید از کیفیت مناسب و به روز نیز برخوردار باشد این در حالی است که دنا که آخرین محصول ایران خودرو است با قیمت کنونی هم، هنوز نتوانسته استانداردهای روز دنیا را اخذ کند و مصرف بنزین آن بالا است.


خودروی ارزان قیمت باید باکیفیت باشد


نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی افزود: خودروی ارزان قیمت باید دارای آپشن‌های روز دنیا مانند مقاومت بدنه، مصرف سوخت کم و... باشد و تولید خودرویی با این ویژگی‌ها مشروط بر اینکه قیمت آن کمتر از پراید و تیبا باشد، با روش‌ها و قیمت گذاری کنونی ممکن نیست.

وی با انتقاد از اینکه علیرغم توقف خط تولید پراید اما این خودرو در بازار گران است، اضافه کرد: حال این سوال ایجاد می‌شود که خودروسازان درصدد تولید چه خودرویی هستند که از پراید ارزان‌تر و کاراتر و با کیفیت تر باشد؟ با سازوکار کنونی نمی‌توان به تحقق این مهم امیدی داشت.


خودروسازی‌ها قیمت تمام شده تولید را کاهش دهند


این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه خودروسازی‌ها باید قیمت تمام شده تولید را کاهش دهند تا توانایی رقابت با سایر کشورها را داشته باشند، ادامه داد: خودروسازان باید با سرمایه گذاری و مشارکت با سایر شرکت‌ها، کیفیت خودرو را افزایش دهند، از سوی دیگر با رشد تیراژ تولید پاسخگوی نیاز بازار باشند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: هرچند تولید خودروی ارزان قیمت و باکیفیت با روش‌های کنونی دور از انتظار است اما ما از این برنامه‌ها حمایت می کنیم.



نظرات