1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. خودروهای سری S سایپا؛ حرکتی در مسیر جلب رضایت مشتریان

خودروهای سری S سایپا؛ حرکتی در مسیر جلب رضایت مشتریان

16 خرداد 1400
  • 2

وقتی نسخه‌های پایه ساینا و کوییک به بازار معرفی شدند، فهرست آپشن‌های پیش‌فرض آن‌ها کمی برای متقاضیان خودروهای جدید در بازار دلسردکننده بود. 

زیرا آن‌ها انتظار امکانات بیش‌تری از این دو خودرو را به‌عنوان محصولات جدید گروه سایپا داشتند. اما از طرفی قشر وسیعی از مشتریان نیز که با مشکل افت توان خرید مواجه بودند، محدودیت آپشن‌ها را به حساب پایین‌نگه داشتن قیمت این خودروها گذاشتند و صرفا چهره به‌روزتر ساینا و کوییک را در مقایسه با دیگر محصولات پرتیراژ سایپا غنیمت شمردند. در چنین شرایطی با روی کار آمدن تیم جدید مدیریتی سایپا، تصمیم گرفته شد تا نسخه‌های ویژه‌ای از این خودروها برای پاسخگویی به انتظارات بالاتر در بازار خودرو در مسیر عرضه قرار بگیرد.


ساینا از نوع S

در نسخه S ساینا فیس‌لیفت که سطح پایه این خودرو ارتقایافته به حساب می‌آید، امکاناتی مانند شیشه‌ها و آینه‌های برقی، سنسور پارک عقب، دماسنج محیط، استاندارد ایزوفیکس صندلی‌ها، تهویه الکتریکی دستی، سیستم صوتی MP3 و USB با چهار باند، بلوتوث، چراغ روشنایی روز، ترمزهای دیسکی جلو و کاسه‌ای عقب، رینگ فولادی، ترمز ABS ،EBD، کامپیوتر سفر، دکمه الکتریکی صندوق‌پران، تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو، سامانه نمایش وضعیت جعبه‌دنده و راهنمای تعویض دنده GSI و... وجود دارد. 

در بخش فنی ساینا S نیز به‌رغم برخورداری از قوای محرکه مشابه با نسخه پایه، به‌جای استفاده از دریچه گاز مکانیکی، از نمونه الکتریکی استفاده شده و بالانسر شفت موتور هم ارتقا پیدا کرده است. با وجود این‌که بازدهی پیشرانه ساینا S مشابه نسخه پایه است، اما تا حد قابل توجهی لرزش پیشرانه در نمونه فیس‌لیفت کمتر از نسخه‌های قبلی احساس می شود. این پیشرانه همچنین به‌صورت پایه با استاندارد آلایندگی یورو۵ مطابقت دارد. یکی دیگر از تفاوت‌های فنی ساینا S با نسخه پایه، ساختار برق و الکترونیک این خودروها است که در نمونه فیس‌لیفت این خودرو از سامانه BCM و مدیریت یکپارچه استفاده شده است. 

این سامانه باعث می شود تا ساینا S در بخش الکتریک قوی‌تر از نسخه‌های قبلی باشد و دوام و کارایی بهتری را از خود به نمایش بگذارد. وجود این ساختار یکپارچه در ساینای فیس‌لیفت سبب شده است تا در صورت تمایل امکان نصب اصولی کروزکنترل بر روی ساینا S فراهم باشد. از دیگر تغییرات فنی اعمال‌شده برای ساینای فیس‌لیفت، ارتقای عایق‌بندی کابین و بخش محفظه پیشرانه این خودرو است. این اتفاق سبب شده است نفوذ صدا به کابین ساینا S کمتر از نسخه پایه باشد. در بخش ساختار سازه ساینا S هم گفته می‌شود استحکام بخش عقب و جلوی این خودرو تا حدی بیشتر شده است.


کوییک با خوانش S

نسخه S کوییک شباهت بسیاری با نسخه S ساینا دارد؛ در این خودرو شاهد جلو آمپر جدید، ترمزهای دیسکی جلو و کاسه‌ای عقب، ترمز ABS ،EBD، فرمان طرح D، پنل جدید تنظیم ارتفاع چراغ و برف‌پاک‌کن عقب، تهویه الکتریکی دستی، چراغ روشنایی روز، کامپیوتر سفر، نمایشگر تعویض دنده، سنسور پارک عقب، دماسنج محیط، بلوتوث، ریموت جدید، بازشو درِ صندوق عقب از روی ریموت و داشبورد، سامانه مدیریت یکپارچه خودرو، شیشه‌ها و آینه‌های برقی و... هستیم. پیشرانه کوییک S به دریچه گاز برقی مجهز شده و از سویی چیدمان محفظه موتور کوییک S تا حدی متفاوت از نسخه پایه است.


سرآغازی برای تولید خودرو کیفی داخلی در سایپا

در همین راستا، نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این‌که سایپا در 2 سال گذشته خودروهای خوب و باکیفیتی تولید و روانه بازار کرده است، گفت: «خودروهای ساینا S و کوییک S که برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان تولید و عرضه شدند، ضمن جلب رضایت مشتریان، سرآغازی برای تولید خودروهای باکیفیت داخلی در سایپا بودند.» حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی با بیان این‌که تولید و عرضه خودروهای جدید در سایپا با رده‌های مختلف قیمتی و کلاس‌های متفاوت و متنوع در راستای پاسخگویی به خواسته‌های مختلف مصرف‌کنندگان است، تاکید کرد: «مجلس از هرگونه تلاش برای خودکفایی صنعت خودرو و تولید خودروهای جدید حمایت می‌کند.»



نظرات

  • علی علی (17 خرداد 1400 ساعت 08:40)

    سلام
    شرکت سایپا قادر نیست خودروی ساینا معمولی خودش رو تحویل مشتریانش بده و اخیرا پیامک تبدیل این خودرو به تیبا 2 رو فرستاده برای کسانی که 5-6 ماهه از تکمیل وجهشون گذشته ...
    بعد چجوری میخواد مدل ساینا s بده بیرون ؟
    وای به حال خریداران این خودرو .... حتما چند سال باید سماق بمیکن...

    سهند سهند (20 خرداد 1400 ساعت 12:01)

    دقیقا