1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی هونگچی E-HS9، شاسی‌بلندی لوکس و قابل تامل از چین + عکس

معرفی هونگچی E-HS9، شاسی‌بلندی لوکس و قابل تامل از چین + عکس

24 آذر 1400
  • 0

شرکت هونگچی در اختیار گروه خودروسازی فاو چین است. یکی از دیگر زیر مجموعه های این بسترن است که در کشور ما هم شاهد حضور 2 مدل از سدان های این کمپانی چینی با نام های بسترن بی 30 و بی 50 بوده ایم. اکنون این شرکت برای رقابت با خودروهایی نظیر ب ام و ایکس 7 اقدام به عرضه هونگچی E-HS9 کرده است.

همه می‌دانیم که چینی‌ها در سال‌های اخیر سازنده برخی از خودروهای لوکس و الکتریکی احساس‌برانگیز بوده‌اند. از جمله لوکس‌ترین برندهای چینی می‌توان به هونگچی اشاره کرد. این برند سال پیش شاسی‌بلند الکتریکی E-HS9 را معرفی نمود و اخیراً یکی از یوتیوبرهای مشهور نیز فرصت بررسی این خودرو را داشته است.

هونگچی E-HS9 با دو نوع قوای محرکه عرضه می‌شود که هر دو شامل دو پیشرانه الکتریکی هستند. نسخه پایه دارای قدرت ۴۳۰ اسب بخاری و گشتاور ۶۰۰ نیوتون متری بوده درحالی‌که مدل پرچم‌دار از قدرت و گشتاور ۵۴۳ اسبی و ۷۵۰ نیوتون متری سود می‌برد. مدل پایه همچنین از باتری ۸۴ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند درحالی‌که مدل پرچم‌دار به باتری بزرگ‌تر ۹۹ کیلووات ساعتی مجهز شده است.

Hongqi-E-HS9-4-767x575.webp
یکی از اولین چیزهایی که در برخورد با E-HS9 متوجه خواهید شد ابعاد بزرگ آن است. در واقع طول ۵۲۰۹ میلی‌متری این خودرو ۵۸ میلی‌متر بیشتر از BMW X7 است. نکته جالب اینکه علیرغم طول بیشتر، فاصله بین محوری هونگچی ۵ میلی‌متر کوتاه‌تر از X7 می‌باشد.

کابین این شاسی‌بلند الکتریکی نیز به شدت لوکس نشان می‌دهد. نمونه تست شده از چرم روشن و برخی تریم های چوبی جذاب سود برده و آنچه در داشبورد خودنمایی می‌کند سه نمایشگر ۱۶.۲ اینچی است که پشت آمپرهای دیجیتالی، نمایشگر اطلاعات سرگرمی و نمایشگر مدیای سرنشین را تشکیل می‌دهند. همچنین یک نمایشگر چهارمی هم در کار است که برای کنترل سیستم تهویه مطبوع بکار می‌رود.

مجری تست کننده در خلال بررسی این خودرو متوجه وزن بالای خودرو شده و همین امر باعث می‌شود سواری چندان اسپورتی را شاهد نباشیم. البته E-HS9 برای رانندگی در اتوبان بسیار نرم و گیرا نشان می‌دهد.

منبع پدال


نظرات