1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. برگزاری مزایده خودرو‌های دپو شده در انبار اموال تملیکی

برگزاری مزایده خودرو‌های دپو شده در انبار اموال تملیکی

24 آذر 1400
  • 1

سرانجام تلکیف خودروهای دپو شده در گمرک به زودی مشخص خواهد شد و بعد از حدود 4 سال خاک خوردن این خودروهای خارجی و لوکس در انبارهای گمرک، از بلاتکلیفی خارج خواهند شد.

رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: بعضی از خودرو‌های زیر ۲۵۰۰ سی سی است که طبق مقررات برای شماره گذاری و تعیین تکلیف در داخل برای آن‌ها مشکلی وجود ندارد. بعد از صدور آراء قطعی، در حراج عرضه می‌شوند.

عبدالمجید اجتهادی رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در رابطه با مزایده خودروهای دپو شده در انبار اموال تملیکی گفت: بعضی از خودروهای زیر ۲۵۰۰ سی سی است که طبق مقررات برای شماره گذاری و تعیین تکلیف در داخل برای آن‌ها مشکلی وجود ندارد. بعد از صدور آراء قطعی، در حراج عرضه می شوند، حال این حراج ممکن است به صورت الکترونیک یا حضوری باشد.

اجتهادی گفت: خودروهای لوکس ممنوعیت فروش در داخل دارند اما پیشنهادی مطرح شد تا خودروهایی که بیشتر از ده سال در اموال تملیکی مانده اند تعیین و تکلیف شوند.


در مزایده امروز ۱۳۰ پارت کالا به حراج گذاشته شد

رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: مزایده امروز اطلاع رسانی به عموم مردم شده است و استقبال بی نظیری از این مزایده صورت گرفته است. در مزایده امروز حدود یک هزار و ۱۳۰ پارت کالا را به حراج گذاشته شده و گاهی قیمت کالاها ۴ یا ۲ برابر قیمت کارشناسی به فروش می رفت. بزرگترین مزایده ای که برگزار شد ۲۵۶ پارت کالا بوده اما در مزایده امروز این عدد به ۱۳۰ پارت جنس رسیده است.

حسین میر معینی عضو هیئت مدیره و معاون بهره برداری و فروش اموال منقول گفت:  حدود هزار و ۲۱۷ پارت کالا از ۲۸ استان کشور در این حراج مطرح شد.

او ادامه داد: برای اینکه بتوانیم تمام پارت ها را مطرح کنیم پارت های بالای ۵۰ میلیون تومان تا سقف معاملات متوسط یعنی ۶۵۰ میلیون تومان را عنوان کردیم. رقم ریالی حراج امروز بالغ بر هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است و استقبال بی نظیری از این حراج صورت گرفته و تا پایان سال سه حراج دیگر خواهیم داشت.

میر معینی گفت: حراج‌ها در حد معاملات متوسط یعنی بین قیمت ۶۵ تا ۶۵۰ میلیون تومان است، اما عاملی که انبار‌های اموال تملیکی را خالی می‌کند مزایده‌های سراسری است که به صورت ماهانه‌ای صورت می‌گیرد. مزایده‌هایی که سقف ریالی ندارد باعث خالی شدن انبار‌ها می‌شود که در این مزایده تنوع کالا زیاد و پارت‌ها بسیار است.



نظرات

  • تاسف تاسف (25 آذر 1400 ساعت 08:46)

    مزایده های سوری!

    اونایی که حضوری انجام میشد آخرش از قبل مشخص شده بود، وای به حال اینکه الکترونیکی باشه.