1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی ابرخودروی لکسوس با طرح بدنه و پیشرانه برقی + عکس

معرفی ابرخودروی لکسوس با طرح بدنه و پیشرانه برقی + عکس

27 آذر 1400
  • 1

تویوتا و لکسوس برای تولید انواع مختلفی از مدل‌های تمام برقی، از جمله یک ابرخودرو آماده می‌شوند. هایپرکار لکسوس، صفرتاصد کیلومتر برساعت را در زمانی کمتر از دو ثانیه ممکن خواهد کرد.

هنوز اطلاعات دقیقی از ابرخودروی لکسوس منتشر نشده؛ اما از تصاویر موجود و مدل معرفی شده در اندازه‌ی واقعی می‌توان اطمینان داشت که این پروژه فراتر از یک رویاپردازی و درحال توسعه است.

lexus-electrified-sport-1.jpg

کاپوت جلو در ابرخودروی لکسوس بزرگ و کشیده است. در نمای اصلی، چراغ‌های بسیار باریک و مخفی با ترکیبی شبیه بومرنگ وجود دارند. سقف سیاه و شفاف، تا انتهای بدنه کشیده شده است. این مدل در نمای پشت، حالتی شبیه به طرح جلوی خودرو را تداعی می‌کند. در مجموع، ابرخودروی لکسوس علاوه‌بر زیبایی و جذابیت ظاهری، دارای آیرودینامیک عالی و آماده برای شتاب‌گیری به نظر می‌رسد.

lexus-electric-sports-car-1.jpg

تصاویر منتشر شده از ابرخودرو لکسوس، منحصر به نمای بیرونی هستند. جانشین LFA، قرار است از پیشرانه‌ی تمام برقی استفاده کند و در زمانی کمتر از دو ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. با این شرایط، ابرخودرو لکسوس پرشتاب‌تر از ریمک نورا و تسلا مدل S پلد خواهد بود. شرکت سازنده ادعا می‌کند برای این محصول ویژه، توان پیمایش ۷۰۰ کیلومتر با یک شارژ فراهم خواهد کرد. ابرخودرو لکسوس از باتری‌های حالت جامد استفاده خواهد کرد.

مدیران تویوتا و لکسوس تا کنون بارها اعلام کرده‌اند که توسعه‌ی خودروهای هیبریدی را به مدل‌های تمام برقی ترجیح می‌دهند. از سویی دیگر، تویوتا بر توسعه‌ی فناوری‌های باتری‌های حالت جامد، سرمایه‌گذاری سنگین داشته است.

منبع پدال


نظرات

  • محمد محمد (28 آذر 1400 ساعت 03:30)

    ایران‌خودرو و سایپا هم ماشین تولید می کنند
    به چ جرمی مردم کشور ما محروم از ماشین های مدرن باشن آخرتی هم هست مسولین