1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. نتیجه اولین ارزیابی کیفی سايپا شاهين توسط سازمان استاندارد سرانجام اعلام شد

نتیجه اولین ارزیابی کیفی سايپا شاهين توسط سازمان استاندارد سرانجام اعلام شد

3 دی 1400
  • 7

سایپا شاهین از اوایل زمستان سال 99 بر روی خط تولید رفت و تا آبان ماه 1400 در هیچ یک از جداول کیفی سازمان استاندادر و بازرسی کشور حضور نداشت. این نکته ای بود برخی از کارشناسان به آن اشاره کرده بودند که چرا کیفیت تولید این خودرو که در حال حاضر پرچمدار محصولات گروه خودروسازی سایپا است اعلام نمی شود تا بتوان مقایسه دقیق تری با خودروهای هم کلاس و رقیب آن صورت بگیرد. به عنوان مثال در مطلبی که در گذشته منتشر کردیم به بررسی مقایسه فنی بین سایپا شاهین و تارا دنده ای پرداختیم و در این مطلب در بخش مقایسه کیفیت تولید به این نکته اشاره کرده بودیم.

در آخرين گزارش منتشره شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران(ISQI)، با تست‌هاي صورت گرفته در بخش‌هاي مختلف سايپاشاهين نظير فنربندي و تعليق فرمان، موتور و انتقال قدرت، ترمز، تجهيزات الكتريكي، تزئينات داخلي و خارجي، بدنه، رنگ، صداهاي غيرعادي و نفوذ آب، اين خودرو توانست چهارستاره كيفي را كسب كند.

كسب چهارستاره كيفي خودرو شاهين در حالي صورت گرفته كه اين محصول گروه سايپا براي نخستين‌بار مورد بررسی قرار گرفته و با كسب اين چهارستاره وارد ليست محصولات مورد ارزيابی شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران شده است.

باتوجه به قابليت‌ها، امكانات و آپشن‌هاي منحصربه‌فرد خودرو شاهين در ميان توليدات داخلي و افزايش نظارت‌هاي كيفي شاهين و ارتقاي كيفيت روزافزون قطعات و فرايندهاي توليد و مونتاژ اين محصول، بي‌ترديد در ارزيابي‌هاي آتي با بهبود نمرات كيفي و كسب نمرات بهتر در آزمون‌ها، این جايگاه در ميان محصولات توليد داخل حفظ و ارتقا خواهد يافت. 

توليد محصولي در سطح شاهين با مجموعه‌اي از امكانات و آپشن‌هاي روز جهاني كه در هيچ‌يك از خودروهاي داخلي هم‌رده آن وجود ندارد، در شرايط دشوار تحريم و محدوديت‌هاي بين‌المللي جهت تأمين قطعات و مواد اوليه مورد نياز توليد، از جمله موفقيت‌ها و دستاوردهاي گروه خودروسازي سايپا محسوب مي‌شود.

منبع : سایپا نیوز



نظرات

  • قدرت طهماسبی قدرت طهماسبی (3 دی 1400 ساعت 20:59)

    به امید محصولات بهتر قابل رقابت با نمونه های خارجی

  • مصطفی مصطفی (3 دی 1400 ساعت 13:40)

    پ چرا اتیش گرفت

  • رضا رستگار رضا رستگار (3 دی 1400 ساعت 12:17)

    سلام.پنج ماهه شاهین دارم.بیست دفعه بردمش نمایندگی.پدرم درآورند.خدا لعنتشون کنه.خرابی هاش .از اولش که تحویل گرفتم بردمش خونه فردا صبح روشن نشد.باتریش خراب بود تعویض شد.تا حالا 4دفعه مانیتورشو عوض کردن.سوپات روغن .کمک فنر جلو و عقب راست.لامپ پروجکتور.سوکت پروجکتور.دو بار واشر در سوپاپ.نشت روغن روی موتور.تعویض سر سیلندر.خرابی اوایل پمپ.نشت روغن زیر موتور.شکستن لوله هواکش.شکستن در جعبه فیوز.صبح استارت میزم یکی دو بار خاموش میشه.
    شکایت کردم سایپا هیچکی جوابگو نیست.تا حالا پانزده روز نمایندگی خوابیده.الانم اون جاست.مدارکش موجوده تو سایت شرکت..یه آدم با شرف پیدا نمیشه مشکل مارو حل کنه.

    صالح صالح (4 دی 1400 ساعت 09:59)

    داداش دیگه بندازش دور ..

    انسان دیگه انسان دیگه (4 دی 1400 ساعت 10:40)

    فک کن از 5 چهار ستاره داره

    امیر حسن امیر حسن (4 دی 1400 ساعت 11:15)

    چرا اصلا رفتی شاهین بخری که محصول جدید هست و نمی توان به آن اعتماد کرد

    محمد محمد (6 دی 1400 ساعت 12:03)

    موتور پراید اینهمه مشکل نداره، این هم که موتور پراید روشه