1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. رونمایی از خودروی جدید الکتریکی بسیار کوچک سایلنس S04 + عکس

رونمایی از خودروی جدید الکتریکی بسیار کوچک سایلنس S04 + عکس

8 دی 1400
  • 0

شرکت اسپانیایی سایلنس که در زمینه تولید اسکوترهای الکتریکی فعالیت می‌کند از نانوکار الکتریکی و جدید خود با نام S04 رونمایی کرد. این وسیله نقلیه جدید که در میلان ایتالیا رونمایی شده از سال آینده وارد بازار اروپا خواهد شد. S04 در دو نسخه عرضه خواهد شد که برای راندن یکی از آن‌ها فقط کافی است گواهینامه موتورهای کم قدرت را داشته باشید. حمل‌ونقل الکتریکی در شکل‌های متنوعی پدیدار شده و از محصولات آشنایی همچون اتوبوس‌ها، شاسی بلندها و موتورسیکلت‌ها تا محصولات عجیب و جدیدی همچون بایک های الکتریکی، برف نوردها و میکروکارها را شامل می‌شود.

Silence-S04-4-767x511.webp

S04 در کلاس جالب خودروهای کوچک شهری قرار گرفته یعنی جایی که شرکت‌هایی همچون سیتروئن، اوپل، اِلی، میکرو و البته رنو حضور دارند. همانند محصولات این شرکت‌ها، نانوکار الکتریکی سایلنس نیز محصولی باب میل همه نبوده اما می‌تواند گزینه‌ای منطقی برای رانندگان تنها یا زوج‌هایی باشد که به دنبال مزیت‌های یک خودرو با فلسفه یک موتورسیکلت هستند. کارلوس سوتلو مدیرعامل سایلنس گفته است:

  *  چرا سایلنس محصولی چهار چرخ را رونمایی کرده است؟ چون ما یک کمپانی حمل‌ونقل هستیم که کار خود را با محصولات دو چرخ شروع کرده اما به حضور در این کلاس جدید معتقد است. ما این کلاس را کلاس نانوکارها می‌نامیم، کلاسی که تکنولوژی، ارتباطات و باتری‌های جداشدنی را با آلایندگی صفر و اثر کربنی بسیار کم ترکیب می‌کند. این محصول همچنین تمامی مزیت‌های یک موتورسیکلت همچون چابکی، وزن کم و پارک راحت را داشته و از طرف دیگر امنیت و راحتی یک خودروی چهار چرخ را نیز ارائه می‌کند. ما با S04 می‌خواهیم مشتریان جدیدی پیدا کرده و نه تنها در کلاس دو چرخ ها بلکه در تمامی بخش‌های حمل‌ونقل شهری یک پیشرو باشیم.

Silence-S04-5-767x511.webp

S04 بر پایه فریم لوله‌ای موتورسیکلت مانند ساخته شده است. شعاع گردش این نانوکار برابر با ۳.۵ متر بوده و بنابراین گزینه‌ای مناسب برای خیابان‌های تنگ اروپا می‌باشد. دو نفر می‌توانند در کنار یکدیگر بنشینند و فضای ۳۱۳ لیتری نیز برای قرار دادن وسایل وجود دارد. سایلنس S04 در دو نسخه تولید می‌شود که نسخه L7e از پیشرانه ۱۴ کیلوواتی سود برده و حداکثر سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعتی را فراهم می‌کند.

باتری این مدل نیز ظرفیت ۱۱.۲ کیلووات ساعتی داشته و شعاع حرکتی ۱۴۹ کیلومتری را ارائه می‌کند. نسخه L6e از پیشرانه ۶ کیلوواتی استفاده کرده و حداکثر سرعت ۴۵ کیلومتر در ساعتی دارد. این نسخه به باتری ۵.۶ کیلووات ساعتی مجهز بوده و برد ۷۰ کیلومتری دارد. نقطه قوت این نسخه از S04 عدم نیاز به گواهینامه خودرویی بوده و داشتن گواهینامه موتورسیکلت‌های کم قدرت کفایت می‌کند.

Silence-S04-3-767x511.webp

هر دو نسخه این نانوکار نیروی تولیدی را به چرخ های عقب منتقل می‌کنند. S04 به چرخ های ۱۴ اینچی مجهز بوده و با ترمزهای دیسکی جلو و عقب و ABS سفارشی تولید می‌شود. از جمله ویژگی‌های این وسیله نقلیه می‌توان به فرمان چندکاره، داشبورد دیجیتالی ۷ اینچی، نگه‌دارنده و شارژر گوشی هوشمند، چراغ‌های LED، شیشه‌های برقی، قفل مرکزی و سیستم صوتی بلوتوث اشاره کرد.

انتظار می‌رود سایلنس S04 از سه‌ماهه اول ۲۰۲۲ و با قیمت پایه ۷۵۰۰ یورو عرضه شود. این شرکت اسپانیایی همچنین از کانسپت جایگاه تعویض باتری رونمایی کرده و در آینده مالکان S04 می‌توانند باتری‌های ضعیف‌تر خود را با نمونه‌های جدید و بهتر تعویض کنند. سایلنس می‌گوید چنین سرویس‌هایی در ورودی‌های متروها تأسیس گردیده و به‌صورت ۲۴ ساعت و ۷ روز هفته کار خواهند کرد. نمونه آزمایشی این جایگاه تعویض باتری طی ۲ سال آینده در بارسلونا و مادرید شروع به کار خواهد کرد.

منبع پدال


نظرات