کمپانی خودروسازی تسلا به دلیل ساخت خودروهای برقی با کیفیت، پر قدرت و نسبتا با قیمت مناسب در بازارهای بین المللی بسیار محبوب و پرطرفدار است. این کمپانی بیشتر محصولات خود را قبل از عرضه به بازار فروخته است و معمولا متقاضیان خرید این خودروها باید چند وقتی را منتظر دریافت خودروی خود بعد از پرداخت وجه آن باشند. این کمپانی اخیرا در کشور چین به دلیل تقاضای بسیار زیاد در محصولات خود، قیمت آنها را دوباره گران کرد.
این رفتار کمپانی تسلا را به وضوح در بین خودروسازان داخلی در کشورمان می توانیم مشاهده کنیم. خودروسازانی که محصولاتشان هنوز تولید نشده اند ولی به دلیل تقاضای بالا از پیش فروخته اند و هر از گاهی هم به دلایل مختلف قیمت آنها را چند باره افزایش می دهند. در بازار خودروی کشور ما وقتی رقابت واقعی وجود ندارد و ورود خودروهای خارجی به آن ممنوع می باشد به طور قطع این موضوع اتفاق می افتد و در این بین تنها خریدار و مصرف کننده نهایی است که ضرر می کند.
روزنامه هنگکنگی ساوت چاینا مورنینگ پست (SCMP) اعلام کردکه تسلا قیمتهای خودرو چین خود را به دلیل تقاضای بیشتر برای دومین بار افزایش میدهد.
به نقل از بلومبرگ، شرکت خودروسازی تسلا قیمت دو مدل ساخت شانگهای را برای دومین بار در مدت کمی بیش از یک ماه در میان افزایش تقاضای خریداران چینی افزایش داد.
به گفته این روزنامه، این خودروساز در پایان سال از افزایش ۳.۹ درصدی قیمت مدل ۳ خود به ۲۶۵۶۵۲ یوآن (۵۶۳۶۸ دلار سنگاپور) خبر داد.
طبق گزارش SCMP، خودروی اسپرت مدل وای (Y) با جهش ۷.۵ درصدی به ۳۰۱۸۴۰ یوآن خواهد رسید و واجد شرایط دریافت یارانههای دولتی برای خودروها با انرژی جدید زیر ۳۰۰ هزار یوآن نخواهد بود.
در این گزارش آمده است که تسلا برای افزایش قیمتهای جدید (پس از افزایش قیمت در ۲۴ نوامبر) دلیلی ارائه نکرده است.