1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی پیکاپ تویوتا هایلوکس GR اسپورت ۲۰۲۲ با ظاهر و باطن به‌روزتر + عکس

معرفی پیکاپ تویوتا هایلوکس GR اسپورت ۲۰۲۲ با ظاهر و باطن به‌روزتر + عکس

17 دی 1400
  • 0

هایلوکس یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین محصولات تویوتا در جهان و همچنین در بازار خودروی کشور ما می باشد. این خودو به دلیل قابلیت های بسیار فراوان و کیفیت بالای خود سالهای زیادی است که مورد تایید کارشناسان صنعت خودرو قرار دارد. 

همچنین تویوتا هایلوکس - Toyota Hilux یکی از انواع اسطوره ای تویوتا و از شناخته شده ترین مدل ها در سراسر جهان است. این خودرو با بهره گیری از علمی ترین روش های تولید، ساخته شده است و در تولید آن شرایط آب و هوایی نقاط مختلف جهان لحاظ شده است. از این رو این مدل خودرو در تمام جهان به عنوان یکی از بهترین وانت ها شناخته می شود. مدل تک کابین و دو کابین هایلوکس با بهره گیری از موتور 2 و 2.7 علاوه بر ارائه قدرت بسیار مناسب، با بهره گیری از سیستم تعلیق دوبل جناقی در چرخهای جلو، راحتی قابل قبولی را برای سرنشینان جلو فراهم می آورد. شرکت تویوتا با طراحی مجدد هایلوکس بار دیگر استانداردهای جدیدی را در این کلاس خودرویی به مشتریان عرضه نموده است.

Toyota-Hilux-6-767x511.webp

تویوتای اروپا نسخه جدید و پرچم‌دار هایلوکس با نام GR اسپورت را معرفی کرد. این خودرو که از برادر داکاری خود الهام گرفته دارای طراحی و سیستم تعلیق ارتقا یافته می‌باشد. باید دانست نسخه اروپایی هایلوکس GR اسپورت از نسخه ژاپنی همنام و همچنین هایلوکس روو GR اسپورت بازار تایلند متفاوت است. کار را با بدنه آغاز می‌کنیم که وجه تمایز هایلوکس GR سپر جلوی جدید با جلوپنجره لانه‌زنبوری بزرگ و نوشته تویوتا می‌باشد. نمای جلو همچنین دارای ورودی‌های هوای متفاوت به همراه مه شکن‌ها و فلاپ های همرنگ بدنه است. تریم پرچم‌دار این وانت ژاپنی از چراغ‌های جلوی LED سود می‌برد.

در نمای جانبی رینگ‌های ۱۷ اینچی به همراه لاستیک‌های آفرود دیده می‌شوند. همچنین قوس چرخ های پلاستیکی، آینه‌بغل‌های مشکی و پله‌های جانبی نیز جزو موارد قابل‌ذکر هستند. نشان‌های GR اسپورت هم به جلوپنجره، درب‌ها و درب پشتی اضافه شده‌اند.

Toyota-Hilux-7-767x511.webp

تویوتا در کابین یک جفت صندلی اسپورت با برند GR اسپورت را نصب کرده است. این صندلی‌ها دارای پوشش چرم مشکی و جیر مصنوعی به همراه دوخت قرمز هستند. نشان GR اسپورت نیز روی کف‌پوش‌ها دیده می‌شود. از دیگر موارد قابل‌ذکر می‌توان دکمه استارت/استاپ و گرافیک خوشامدگویی روی نمایشگر اشاره کرد. نهایتاً باید گفت این وانت از عناصر فیبر کربنی، پدال‌های آلومینیومی اسپورت، خط قرمز روی داشبورد و روشنایی آبی‌رنگ عجیب روی درب‌ها سود برده است.

Toyota-Hilux-5-767x511.webp

همانند تمامی اعضای خانواده GR اسپورت، هایلوکس دارای سیستم تعلیق ارتقا یافته است. شوک‌های مونوتیوب جدید و فنرهای پیچشی سفت تر در جلو جزو مهم‌ترین تغییرات این بخش هستند. در بخش عقب همان تنظیمات فنرهای تخت نسخه‌های استاندارد باقی مانده است. به همین خاطر ظرفیت یدک کشی ۳.۵ تنی هایلوکس تغییری نکرده است. تویوتا می‌گوید سیستم تعلیق GR اسپورت بهبودهای قابل‌توجهی از نظر هندلینگ شامل فرمان پذیری و پاسخ به دستورات راننده، پرفورمنس خط مستقیم، سواری و حس چسبندگی بخش عقب داشته است. همچنین راحتی سواری این خودرو به لطف پاسخ سریع به لرزش‌های بزرگ و توانایی دامپینگ بهتر بهبود یافته است.

Toyota-Hilux-2-767x511.webp

زیر کاپوت هایلوکس GR اسپورت بازار اروپا همان پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۸ لیتری توربودیزل با قدرت ۲۰۱ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متر قرار گرفته است. این نیرو از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ ها فرستاده می‌شود. انتظار می‌رود وانت یاد شده از تابستان سال ۲۰۲۲ روانه بازارهای اروپایی شود. قیمت این خودرو نزدیک به زمان عرضه اعلام خواهد شد.

منبع پدال


نظرات