1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. محصولات جدید سایپا؛ سدان جدید «سهند» و پیکاپ شهری «سپهر» در کنار کوییک GX با موتور ارتقاء یافته

محصولات جدید سایپا؛ سدان جدید «سهند» و پیکاپ شهری «سپهر» در کنار کوییک GX با موتور ارتقاء یافته

20 دی 1400
  • 3

اخیرا مدیرعامل سایپا قول طراحی و عرضه 10 محصول جدید در سبد محصولات این شرکت را داده بود. ولی ظاهرا این محصولات خودروهای جدیدی نیستند و تنها فیس لیفت خودروهای فعلی این شرکت هستند. حضور کوییک GX نشان از آن دارد که این خودرو با کوچکترین تغییراتی باز هم به عنوان محصول جدید این شرکت معرفی خواهد شد و یا آریا که بر روی پلتفرم شاهین این شرکت بنا نهاده شده است. سهند و سپهر اسامی جدیدی هستند ولی باطن آنها به احتمال زیاد تغییر خاصی با محصولات فعلی این شرکت نخواهد داشت.

رئيس مركز ارتباطات و امور بين‌الملل و دبير كميته نام‌گذاری محصولات گروه خودروسازي سايپا ضمن اعلام نام دو محصول آينده اين مجموعه، از عرضه شاهين و آريا CVT و ساینا و کوییک GX با موتور ارتقاء یافته خبر داد.

اميرحسين تابع‌جماعت اظهار كرد: پس از نام‌گذاری محصول كراس جديد سايپا به ‌نام «اطلس»، خودرو سدان جديد سايپا نيز با نام «سهند» به توليد انبوه رسيده و به بازار عرضه خواهد شد.

وي افزود: دیگر محصول جديد سايپا خودرو وانت پيكاپ جدید شهری است که با نام تجاري «سپهر»، توليد و به بازار عرضه می شود.

رئيس مركز ارتباطات و امور بين‌الملل گروه سایپا تأكيد كرد: در شیوه جدید نام‌گذاري، تمامي محصولات سايپا ضمن توجه به ريشه ایرانی و معنی آنها در زبان فارسي، هماهنگي‌ و همفكري لازم با سازمان‌ها و بخش‌هاي ذي ربط صورت گرفته تا نام این محصولات تولید داخل، هويت ملی و ايراني آن‌ها را نيز تداعی كند.

دبير كميته نام‌گذاري محصولات گروه خودروسازي سايپا همچنين با يادآوري برنامه عرضه محصولات شاهين و آريا اتوماتیک، تصريح كرد: شاهین اتوماتیک و آریا اتوماتیک به جعبه دنده CVT ساخت شرکت پانچ بلژیک مجهز شده و هر دو محصول با لوگوي CVT به‌عنوان نماد گيربكس به‌كار رفته در آن‌ها توليد و به بازار عرضه خواهند شد.

تابع‌جماعت در بخش دیگری از سخنان خود به عرضه تیپ جدیدی از ساینا و کوییک فیس‌لیفت شده سایپا اشاره کرد و افزود: دو محصول ساینا و کوییک G که پیش از این با موتور M15 تولید می‌شد به موتور جدید ارتقاء یافته M15GSI نیز مجهز شده و تیپ آن با GX به بازار خودروی کشور معرفی خواهد شد.

وی در پایان به تغییر نگارش نشان‌واره بر روی درب صندوق عقب خودرو‌های تولیدی سایپا اشاره کرده و افزود: مقام عالی وزارت، مدیران ارشد وزارت صمت و مدیران ارشد گروه سایپا توجه ویژه‌ای به پاسداشت زبان فارسی در نام‌گذاری و نگارش نام محصولات دارند و براساس برنامه‌‌ریزی صورت گرفته، به مرور تا پایان سال، نام تمام محصولات تولیدی گروه سایپا در روی بدنه خودروها به نگارش فارسی تغییر خواهد کرد.



نظرات

  • خریت بی انتها خریت بی انتها (20 دی 1400 ساعت 12:19)

    خر همون خره فقط پالون عوض شده

  • تاسف تاسف (20 دی 1400 ساعت 11:38)

    "ظاهرا این محصولات خودروهای جدیدی نیستند و تنها فیس لیفت خودروهای فعلی این شرکت هستند"

    اگر جز این بود جای تعجب داشت...

    عوض کردن دو تا کاپوت به همراه 4 تا چراغ جدید= مدل جدید!!
    همه غول های خودرو سازی دنیا رو انگشت به دهان گذاشتن....

  • ناشناس ناشناس (20 دی 1400 ساعت 08:19)

    ی عفونت جدید ...