1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی لکسوس LX مودلیستا و LX آفرود مفهومی در توکیو + تصویر

معرفی لکسوس LX مودلیستا و LX آفرود مفهومی در توکیو + تصویر

27 دی 1400
  • 0

چهارمین نسل لکسوس LX  مدل 2022 چند ماه پیش با طراحی جدید رونمایی شد. خودروساز ژاپنی تغییرات زیادی در زیر پوست شاسی‌بلند خود اعمال کرده و همین موضوع نشان دهنده عصر جدیدی برای بازوی لوکس تویوتاست. مودلیستا، تیونر داخلی این شرکت هم یک کیت بدنه جدید برای LX معرفی کرده  است. اگرچه این کیت تغییرات زیادی در خودرو به وجود نمی‌آورد اما بر ابهت شاسی‌بلند لکسوس می‌افزاید.

Modellista-Lexus-LX-600-9-767x403.webp
این کیت شامل قطعات جدید سپرهای جلو و عقب بوده و در بخش جلو یک اسپویلر متفاوت را می‌بینیم که از نظر ابعادی باعث ایجاد تفاوت‌هایی شده است. این اسپویلر در واقع باعث شده LX جدید خودرویی قدبلندتر و پهن‌تر به نظر برسد. رکاب‌های عقب هم طراحی بال مانندی داشته و نازک‌تر و گیراتر از نسخه‌های استاندارد حس می‌شوند.

Modellista-Lexus-LX-600-12-767x479.webp
مودلیستا همچنین LX خود را با فلاپ های فولادی به همراه خطوط مشکی شناور برای ایجاد جذابیت بصری بیشتر معرفی کرده است. بخش نهایی این کیت هم رینگ‌های ۲۲ اینچی هستند که مشتریان می‌توانند آن‌ها را با/بدون لاستیک سفارش دهند. مودلیستا اشاره‌ای به تغییرات کابین نکرده و همچنین خبری از تغییرات پرفورمنسی در LX نیست.

2022-lexus-lx-offroad-by-jaos-5.webp

لکسوس LX جدید در آمریکا با پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربو و گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک عرضه خواهد شد. این نیروگاه آهنین قدرت ۴۰۹ اسب بخاری و گشتاور ۶۵۰ نیوتون متری دارد. استفاده از پلتفرم و تکنولوژی‌های جدید در این خودرو باعث شده‌اند وزن این قدبلند لوکس ۲۰۰ کیلوگرم کاهش یابد. همچنین زوایای حمله و فرار LX جدید نسبت به قبل تغییری نکرده و از تجهیزات آفرود متنوعی نیز استفاده شده است.

شاسی‌بلند موردبحث قرار است از سه‌ماهه اول امسال روانه بازار آمریکا شود. انتظار می‌رود در آینده بهبودهای بیشتری برای LX جدید وجود داشته باشد.

اما برسیم به محصول تک ساخت و جدید لکسوس که بر قابلیت‌های آفرود این شاسی‌بلند لوکس تمرکز دارد.

2022-lexus-lx-offroad-by-jaos-5.webp
درحالی‌که نسخه F اسپورت LX جدید در آمریکا فقط با یک دیفرانسیل لغزش محدود عقب عرضه خواهد شد اما تریم جدید آفرود در بازار ژاپن دارای سه دیفرانسیل قفل شونده خواهد بود. همچنین بخش لوکس تویوتا با تیونرهای داخلی برای ارائه محصولی آفرود محور همکاری کرده و حاصل کاری چیزی است که مشاهده می‌کنید.

2022-lexus-lx-offroad-by-jaos-4.webp
نکته عجیب اینکه این مدل تک ساخت هم همان نام “آفرود” بکار رفته در تریم مدل تولیدی را به خود گرفته است. LX آفرود تک ساخت با رینگ‌های ۲۰ اینچی تیتانیومی و لاستیک‌های گیرا روانه نمایشگاه خودروی توکیو می‌شود. به عنوان یادآوری باید دانست نسخه تولیدی LX آفرود بازار ژاپن برای رویارویی بهتر با زمین‌های ناهموار دارای رینگ‌های ۱۸ اینچی خواهد بود.

این LX خاص از محافظ‌های جلو و عقب ساخته شده از پلاستیک تقویت شده با فیبر کربن سود می‌برد. قوس گلگیرهای بزرگ نیز از همین جنس بوده و محافظ دستگیره درب‌ها هم تکمیل کننده تغییرات LX موردبحث هستند.

 

از آنجایی که خودروی یاد شده بر پایه مدل LX 600 شکل گرفته بنابراین در دل خود پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربو با خروجی ۴۰۹ اسب بخار و گشتاور ۶۵۰ نیوتون متر را جای داده است. شاسی‌بلند پرچم‌دار لکسوس در برخی بازارها به پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری توئین توربو که قدرت ۳۰۵ اسبی و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری دارد مجهز خواهد بود.

 

منبع پدال


نظرات