1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار خودرو
  4. داغ تر شدن بازار کشنده ها با رونمایی از کشنده جدید و پرقدرت کَب اوور (Cab Over)

داغ تر شدن بازار کشنده ها با رونمایی از کشنده جدید و پرقدرت کَب اوور (Cab Over)

26 اردیبهشت 1401
  • 0

شرکت ویرا دیزل در نمایشگاه امسال خودروی تهران از کامیون های جدید خود بنام شاکمان رونمایی کرد. کامیون های شاکمان مجهز به پیشرانه کمینز هستند و به امکانات خوبی مجهز هستند. کشنده شاکمان Cab Over (شاگمان بدون دماغه) را میتوان رقیب اصلی کشنده امپاور بهمن دیزل و فوتون H5 ایران خودرو دانست. این خودرو جزو کشنده های پرقدرت و پر آپشن داخلی است. ویرا دیزل علاوه بر کشنده Cab Over، کشنده Conventional و کامیونت شاکمان را نیز رونمایی کرد.

مشخصات فنی 

کشنده شاکمان Cab Over (شاکمان بدون دماغه) مجهز به یک موتور 12 لیتری 6 سیلندر خطی کمینز (CUMMINS ISGe5-490) میباشد. حداکثر قدرت موتور این کامیون 490 اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی آن 2300 نیوتون متر است. این خودرو از یک جعبه دنده EATON EHDM-26N112C - R اتوماتیک 12 سرعته با 2 دنده عقب بهره میبرد.

این کامیون دارای سیستم تعلیق جلو تخت پارابولیک و عقب بالن بادی و 4 بالن سیستم تعلیق اتاق می باشد. ترمزهای این کامیون در جلو دیسکی و عقب کاسه ای مجهز به سیستم ABS+EBS+ESC+ASR+AEBS و ترمز کمکی، ریتارد VOITH ساخت آلمان و ترمز موتور JACOBS است.

 

car.ir-گزارش تصویری نمایشگاه خودروی تهران7849.webp

 

جدول وزن و ظرفیت بارگیری

وزن خالص شاکمان بدون دماغه 7 تن و 760 کیلوگرم و ظرفیت کل بارگیری این کامیون 44 تن است که این ظرفیت بارگیری برای کشنده ای در این سگمنت مناسب و کافی بنظر میرسد.

وزن ناخالص فنی (GVW) 18000
ظرفیت ناخالص فنی مرکب (DCW) 44000
وزن خالص 7760
ظرفیت فنی محور جلو (حداکثر) تکنولوژی MAN 7500
ظرفیت فنی محور عقب(حداکثر) تکنولوژی MAN 13000

 

امکانات و تجهیزات کشنده شاکمان کَب اوور

 از امکانات کشنده بی دماغ تک محور ویرا دیزل می توان به کروز کنترل، 2 تخت خواب، صندلی راننده تنظیم شونده با باد و مجهز به گرمکن، سیستم تهویه مطبوع با قابلیت تنظیم دما، آینه های برقی مجهز به گرمکن، یخچال، کولر درجا، گرمکن سوخت، بخاری درجا، کلید قطع کن برق کشنده، چراغ مه شکن، چراغ روشنایی در روز، گرمکن هوای ورودی پیشرانه، بادگیر، سیستم هشدار حرکت رو به عقب، دریچه سقفی، قفل مرکزی به همراه ریموت، بوق برقی و بادی، سیستم هشدار حرکت بین خطوط، لیفت برقی کابین، مانیتور مجهز به دوربین دنده عقب و قابلیت حمل کالای خطرناک اشاره کرد.

قیمت و رقبا

پس از آنکه چندی پیش گروه بهمن از کشنده امپاور رونمایی کرد، اکنون با رونمایی ویرا دیزل از دو کشنده جدید خود یعنی همین مدل بدون دماغه (Cab Over) و همچنین مدل با دماغه کانونشنال (Conventional) بازار این خودروهای سنگین بیش از پیش داغ شده است. در کنار این سه کشنده، فوتون H5 ایران خودرو نیز در بازار حضور دارد که با قیمت اقتصادی تر می تواند به عنوان رقیبی برای این کشنده ها به حساب بیاید.

قیمت کامیون های ویرا دیزل نیز هنوز مشخص نشده است و تنها اطلاعاتی که بر اساس گفته های یکی از مسولین این شرکت موجود است این است که قیمت مدل دماغه دار حدود ۱/۵ برابر مدل بدون دماغه خواهد بود. 

در حال حاضر در مورد اینکه کدام کشنده ارزنده تر از دیگران نمی توان نظر قطعی داد و باید منتظر عرضه آنها به بازار و تعیین قیمتشان باشیم.   

در ویدیوی زیر می توانید قسمتی از مراسم رونمایی از کامیون های شرکت ویرا دیزل را ببینید.

 

 
منبع car.ir


نظرات